کاهش وزن با رژیم گیاه‌خواری

کاهش وزن با رژیم گیاه‌خواری/آموزش‌های ساده برای در پیش‌گرفتن رژیم غذایی سالم

  • کد خبر : 303600
  • 13 آذر 1399 - 0:17
کاهش وزن با رژیم گیاه‌خواری/آموزش‌های ساده برای در پیش‌گرفتن رژیم غذایی سالم

 

کاهش وزن با رژیم گیاه‌خواری

بر اساس مطالعات انجام شده در مجله پزشکی قلب، افرادی که در رژیم غذایی خود بیشتر از پروتئین‌های گیاهی استفاده کرده و مصرف مرغ و گوشت را به حداقل رسانده‌اند، در مقایسه با کسانی که رژیم سنتی مدیترانه‌ای داشتند از لحاظ قلبی سالم‌تر بوده‌اند. رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل گوشت، غذاهای دریایی همراه با سبزیجات، غلات سبوس دار و روغن زیتون در حد تعادل است.

 

♦  آموزش‌های ساده برای در پیش‌گرفتن رژیم غذایی سالم

محققان ۲۹۴ شرکت کننده با چاقی متوسط – که اکثر آنها مرد بودند – را به سه گروه تقسیم کردند. آنهابه گروه‌ اول توصیه‌هایی در جهت افزایش فعالیت بدنی و آموزش‌های ساده برای در پیش‌گرفتن رژیم غذایی سالم ارائه کردند.

گروه دوم نیز همین رهنمودها را دریافت کردند. اما به آنها گفته شد که رژیم غذایی سنتی مدیترانه ای را بدون استفاده از گوشت قرمز، مرغ و ماهی دنبال کنند. همچنین محققان میزان سبزیجات مصرفی این گروه را افزایش دادند.

محققان به گروه سوم توصیه کردند تا فعالیت‌های بدنی را افزایش داده و رژیم غذایی سبز مدیترانه‌ای بدون گوشت را دنبال کنند. همچنین به آنها توصیه کردند تا به جای غذاهای تهیه شده از محصولات حیوانی، غذاهای گیاهی حاوی مواد غنی از پروتئین مانند مغزها را استفاده کنند.

 

20 اشتباه بزرگ که مانع کاهش وزن تان می شود

 

♦ رژیم گیاهی یا گیاه‌خواری

نتایج این تحقیق نشان می دهد بزرگسالانی که از رژیم گیاهی یا گیاه‌خواری پیروی می کنند کاهش وزن قابل توجهی داشته‌اند. متخصصان تغذیه می گویند افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی مانند حبوبات، مغزها و سبزیجات برگ‌دار می تواند منبع مناسبی برای تأمین فیبر و پروتئین مورد نیاز بدن باشد.


>>>بیشتر بدانید

اشتباهات رایج در رژیم لاغری

 


 

دکتر لیزا یانگ در گفتگو با فاکس می‌گوید: «هرچه غذاهای گیاهی بیشتری بخورید، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های  بیشتری مانند ویتامین سی دریافت می‌کنید.

وی می‌افزاید:‌« آنچه بیشتر مردم به آن توجه نمی‌کنند این است که برای دریافت پروتئین نیازی به خوردن محصولات حیوانی نیست. در غلات و سبزیجات هم پروتئین وجود دارد. دلیل آنکه رژیم گیاه‌خواری به کاهش وزن کمک می کند این است که فیبر موجود در سبزیجات احساس سیری ایجاد می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید با خوردن حجم بیشتری از غذاهای گیاهی بیشتر احساس سیری کنید.»

با اخبار نیوز همراه باشید…

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=303600
  • نویسنده : انتظاری
  • منبع : nypost.com

ثبت نظر

-