حاجی میرزایی: دانش‌آموز مدارس جمهوری اسلامی باید بتواند در برابر مخاطرات ایستادگی کند

  • کد خبر : 303582
  • 12 آذر 1399 - 18:58
آیین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران

تهران (پانا) – وزیر آموزش و پرورش بیان کرد برای واکاوی عمیق تر مسائل نقش یادگیری و مدرسه بسیار اساسی است.

محسن حاجی میرزایی در نشست رونمایی از مستندات فنی و کمک آموزشی برنامه «کانون یاریگران زندگی» که عصر امروز به صورت زنده از کانال معاونت پرورشی و فرهنگی شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه مسئولیت ما حل مسائل است اظهار کرد: برای حل مساله باید بتوان دلایل و علت‌های موضوعات را پیدا کرد. برای واکاوی عمیق تر مسائل نقش یادگیری بسیار اساسی است.

وی افزود: دانش‌آموزان فردای جامعه ما را می‌سازند اگر این عناصر کامل تر و خلاق تر باشند جامعه آینده ما سالم تر است بهترین راه مقابله با پدیده‌ها در جامعه بزرگ، از دوره مدرسه است که باید این دوره مصونیت سازی شود. مهارت باید در دوره مدارس به افراد داده شود این افراد در طول زندگی موفقیت بیشتری را تجربه می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در برخی از مطالعات بین المللی افراد با قابلیت ممتاز در دوره ابتدایی در زندگی موفق تر بوده اند لذا پایه شکل گیری شخصیت افراد در مدرسه است و اگر تلاش کنیم دانش‌آموزان در مدرسه خوب تربیت شوند گام بزرگی برای این کار برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بچه‌ها در معرض خطر هستند و این خطرات جدی است افزود: ما نیازمند توجه و مراقبت از این افراد هستیم خانواده‌ها نیز باید در این زمینه کمک کنند و مدارس نیز به میدان بیایند. مدرسه حلقه وصلی بین خانه و دانش‌آموز، خانه و معلم، خانه و فضای مدرسه است این موضوع امکانی را فراهم می‌کند که بچه‌ها ار مراقبت بیشتری برخوردار شوند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ما باید خانواده‌ها را آگاه کنیم تاکید کرد بخش مهمی از کار را باید به این موضوع اختصاص دهیم که خانواده‌ها آگاه باشند هیچ خانواده‌ای نمی‌خواهد بچه‌اش در معرض مخاطره باشد اما بسیاری زمینه ساز ابتلای فرزندان خود می‌شوند لذا در این طرح به آموزش خانواده‌ها توجه جدی شده است.

به گزارش پانا، وی با اشاره به اینکه باید گروه همسالان گروه هوشیاری باشند و این موضوع مهم است گفت: به دلیل محدودیت کرونا کارهای ما محدودتر شده است اما در فضای مجازی می‌توان عددها را توسعه داد اکنون در شاد اطلاعات چند میلیون بار دیده می‌شوند و این شبکه می‌تواند در اختیار طرح یاریگران زندگی باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در کانال انجمن اولیا و مربیان ۳٫۵ میلیون خانواده‌ عضو هستند کانال‌های متعدد پرورشی نیز در خدمت این برنامه است. ما با ایجاد شاد خلاهای فضای حقیقی را جبران کردیم که خوشبختانه ظرفیت خوبی را در برابر ما قرار داده است.

وی با اشاره به آمار ۲ و یک دهم اعتیاد دانش‌آموزی اظهار کرد: حداکثر تلاش خود را خواهیم کرد تا همین تعداد را نیز به صفر برسانیم نباید هیچ دانش‌آموزی در این زمینه آسیب ببیند بنابراین در این خصوص در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم.

حاجی میرزایی عنوان کرد: دانش‌آموز در مدارس جمهوری اسلامی وقتی توانمندی دارد که در برابر مخاطرات ایستادگی کند امیدواریم کرونا باعث آسیب به اجرای برنامه یاریگران نشود و این کار توسعه پیدا کند.

در پایان این نشست مشترک از نقشه راه یاریگران زندگی رونمایی و این طرح وارد بخش دوم خود شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=303582

ثبت نظر

-