چطور زندگی شادی داشته باشید

  • کد خبر : 303405
  • 12 آذر 1399 - 17:58
چطور زندگی شادی داشته باشید

برای داشتن یک زندگی شاد به چیز زیادی احتیاج ندارید همش به خودتان و طرز فکرتان بستگی دارد.(مارکوس اورلیوس) اگر میخواهید برای یک ساعت خوشبخت باشید یک چرت بزنید.

اگر می‌خواهید برای یک روز خوشبخت باشید به ماهیگیری بروید. اگر می‌خواهید برای یک سال خوشبخت باشید ثروتتان را به ارث ببرید. اگر می‌خواهید برای یک عمر خوشبخت باشید به دیگران کمک کنید.

ضرب المثل چینی میگوید :

نه گفتن اغلب راه ساده تری است زمانی که شما نه می‌گویید میتوانید با خودتان خیال راحتی داشته باشید.شما مجبور نیستید احساس بدی داشته باشید ویا به سبب طرد شدن بترسید می‌توان جلوی تغییر ناشناخته وگاه دشوار را گرفت.

اگر شما بله بگویید زندگیتان می‌تواند گسترش و توسعه یابد بله گفتن به شما این اجازه را می‌دهدکه در های خوشبختی را به سمت زندگیتان بگشایید.

دوست دارم چند مورد را که به آنها بله گفتم و به من کمک کرده است که زندگی شادتری داشته باشم به اشتراک بگذارم. یکی از این موارد را به دلخواه انتخاب کنید که بیشتر مورد پسند شما قرار گرفته است، و همه ی تمرکزتان را روی آن بگذارید که بخشی از زندگی شما باشد.

 

خوشبختی حق شماست / برای داشتن یک زندگی شاد به چیز زیادی احتیاج ندارید

زندگی شاد و عزت نفس

هر چی شما سعی کنید کامل تر باشید سطح انتظارات از خودتان را بالا می‌برید. رسیدن به آن امری غیر ممکن است وبنابراین عزت نفس خود را پایین می‌آورید. شما ممکن است از اینکه اوضاع زندگیتان چطور پیش می‌رود زیاد خرسند نباشید. با اینکه آنها ممکن است به بهترین شکل پیش روند. کمال گرایی ذهنیتی است که شما و شادی شما را نابود می‌کند.

پذیرفتن ناقص بودن می‌تواند این مسئله را حل کند.چگونه انجامش بدهیم متوجه خرید هزینه های خرید اسطوره های کمال باشید با تماشای بیش از حد فیلم، گوش دادن به آهنگهای زیاد صرفا پذیرفتن آنچه جهان به شما می‌گویید به آسانی میتوانید در رویای کمال سرگرم شوید.

خیلی خوب وفوق العاده می رسد وشما آن را می‌خواهید اما در زندگی واقعی با واقعیت درگیر میشود و می‌تواند به شما ضرر برساند و یا احتمالا شما را به پایان به روابط، مشاغل، پروژه ها وغیره برساند.فقط به این دلیل که انتظارات شما عجیب (شگفت‌آور و غیر قابل تصور) است.

 

خوشبختی حق شماست / برای داشتن یک زندگی شاد به چیز زیادی احتیاج ندارید

برای داشتن زندگی شاد باید خودتان باشید

اینکه نمی توانید خودتان باشید، همیشه سعی می‌کنید خودتان را بخاطر دیگران تغییر دهید یا سانسور کنید اصلا احساس  خوبی نخواهید داشت. این امر باعث می شود زندگی کوچک ومحدودی داشته باشد.پس چگونه میتوانید خودتان باشید؟

محیطی که درآن زندگی می‌کنیم نقش مهم واساسی دارد. چگونه این کار را انجام دهیم؟ افراد حامی، بیشتر وقت خود را با افرادی سپری کنید که از رویا ارزش های خود شما حمایت می‌کنند. یا حداقل بی طرف باشند.

وقت خود را صرف افرادی که همیشه منتقد شما هستند یا منانع پیشرفت شما هستند نکنید. افرادی راحمایت کنید که هرگز ملاقات نکرده اید. کتاب ها، فیلم ها، وبلاگ ها انجمن ها وموسیقی. زمان کمتری صرف افراد منفی منید وتاثیرات آنان را محدود کنید.

 

خوشبختی حق شماست / برای داشتن یک زندگی شاد به چیز زیادی احتیاج ندارید

چیز هایی که باعث سر زنده بودن و زندگی شاد شما میشود

اینکه برای  چیزهایی که باعث سرزنده بودن و شادابی شما می‌شود وقت و انرژی بگذارید بسیار مهم است.

آن ها را ترکیب کنید چیزهایی جدید یادبگیرند هر هفته فقط یک چیز کوچک، اگر همیشه گوشت می‌خورید هنگام ناهار غذایی گیاهی بخورید به چند موسیقی گوش فرا دهید که به اندازه خوردن یک فنجان چای معمولی طول نمی‌کشد معمولا شب ها وقت کمتری درخانه بگذرانید با دوستان خود به دیدن یک فیلم یا کافه بروید.

 

>>> خبر مرتبط:

۱۳ راه برای رسیدن به خوشبختی

۷ فرمول شگفت انگیز برای اینکه شاد زندگی کنید

کارهایی که شادی را به زندگی‌تان می‌آورد

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=303405
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : Positivity blog. com

ثبت نظر

-