کارگران شهرداری سی سخت هنوز حقوق سال جاری را دریافت نکرده‌اند/ گلایه کارگران از سکوت مسئولان

  • کد خبر : 303163
  • 12 آذر 1399 - 13:52
کارگران شهرداری سی سخت هنوز حقوق سال جاری را دریافت نکرده‌اند/ گلایه کارگران از سکوت مسئولان

کارگران شهرداری سی سخت هنوز حقوق سال جاری را دریافت نکرده‌اند/ گلایه کارگران از سکوت مسئولان

با گذشت نزدیک به ۹ماه از شروع سال جدید، کارگران شهرداری سی سخت هنوز موفق به دریافت مطالبات سال جاری خود نشده‌اند.

کارگران مجموعه شهرداری سی سخت در استان کهکیلویه و بویراحمد به خبرنگار ایلنا گفتند که هنوز حقوق فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد، شهریور، مهر و آبان ماه سال جاری به آن‌ها پرداخت نشده است.


یکی از کارگران شهرداری سی سخت در ارتباط با وضعیت شهرداری سی سخت و کارگرانش گفت: مطالبات معوقه کارگران شهرداری سی سخت مربوط به عملکرد بد شهرداران قبلی و اعضای سابق شورای شهر است. از ابتدای مهر ماه سال گذشته که شهرداری سی سخت با یک شهردار جدید مدیریت می‌شود، هر ماه یک حقوق گرفته‌ایم. آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به اسفند ماه سال ۹۸ بود که حدود ۵۰ روز پیش به حساب کارگران واریز شد. در زمینه مشکلات‌مان به هر مسئولی هم شکایت می‌کنیم فقط شنونده است و هیچ اقدامی نمی‌کند.


به ادعای وی؛ اغلب کارگران به علت‌ افزایش معوقات با مشکل روبه رو هستند.


این کارگر افزود: طی این مدت از همه آشنایان قرض کرده‌ایم. به علت مشکلات مالی شهرداری و پرداخت نشدن هشت ماه از دستمزدهایمان نسبت به هزینه‌های واقعی زندگی، هر روز سفره‌هایمان به نسبت روز قبل کوچکتر می‌شود و در عین حال در خانواده ما تفریح به کلی فراموش شده است.


وی گفت: عدم دریافت حقوق و پرداخت نشدن حق بیمه کارگران با توجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا برای کارگران ایجاد کرده، در سال جدید نگرانی‌های کارگران دوچندان شده است. و در روزهایی که همه به دلیل ابتلا به کرونا بیشتر در خانه هستند و کارشان محدود شده، ما کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری در این سرمای سخت مناطق کوهستانی سی سخت هر روز سر کارمان حاضر هستیم و هیچ محدودیتی برای ما در نظر گرفته نشده است.


این کارگر که تحت مسئولیت مستقیم شهرداری در بخش خدمات (جمع‌آوری زباله‌ها) مشغول کار است، در ارتباط با وضعیت پرداخت حق بیمه‌های خود گفت: نمی‌دانیم چند ماه حق بیمه‌های ما به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است. بهرحال علارغم تمدید دفترچه‌ها، کارفرما معوقات بیمه‌ای زیادی بایت به تاخیر افتادن بیمه کارگران به تامین اجتماعی بدهکار است به همین دلیل هر ماه بخشی از منابع مالی شهرداری که بابت پرداخت حقوق در نظر گرفته شده است از سوی این سازمان برداشت می‌شود.


کارگران شهرداری سی سخت با اشاره به اینکه آن‌ها به دلیل ترس از اخراج توان اعتراض ندارند، گفتند: وقتی کارگر حامی ندارد مسلما اعتراضات او هم به جایی نمی‌رسد. در عین حال از مسئولان در شهرستان گله‌مندیم که سکوت اختیار کرده و در پیگیری مطالباتمان هیچ واکنشی جدی از خود نشان نمی‌دهند.


او در خاتمه گفت: انتظار داریم مسئولان موضوع معوقات مزدی کارگران شهرداری سی سخت را پیگیری کنند چراکه کارگران این واحد شهری بیش از این تحمل بی‌پولی را ندارند و در این میان صدمات جبران‌ناپذیری به زندگی خانوادگی آنان وارد شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=303163

ثبت نظر

-