اتمام ساخت ۲ کیلومتر از بزرگترین تونل مدیریت سیلاب در غرب تهران

  • کد خبر : 303095
  • 12 آذر 1399 - 12:58
اتمام ساخت ۲ کیلومتر از بزرگترین تونل مدیریت سیلاب در غرب تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ – ۱۰:۵۷

حضور محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خبرگزاری پانا

تهران (پانا) – رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از اتمام ساخت ۲ کیلومتر از بزرگترین تونل مدیریت سیلاب در غرب پایخت خبر داد.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا درباره بازدید اخیر خود از پروژه‌های بزرگراه شهید نجفی رستگار، پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی بزرگراه فتح، ایستگاه‌های شرقی خط ۷ مترو و کارخانه سگمنت‌سازی شرکت خاکریز آب، اظهار کرد: فاز اول پروژه از بزرگراه آزادگان تا پل شهید مزینانی در سال ۹۸ به بهره‌برداری رسیده بود. فاز دوم پروژه نیز شامل تندروهای بزرگراه شهید نجفی رستگار در آذر ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: فاز سوم پروژه نیز که شامل پل‌های ثامن است با پیشرفت ۸۸ درصدی در اسفند ماه ۱۳۹۹ به بهره برداری خواهد رسید. فاز چهارم نیز شامل کندروهای بزرگراه شهید نجفی رستگار است که با پیشرفت ۵۱ درصدی پس از رفع معارضین باقیمانده در خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل با اشاره به عملکرد شرکت خاکریز آب افزود: هدف از اجرای این پروژه جمع‌آوری و ساماندهی آبهای سطحی مناطق ۲۱ و ۲۲ شهر تهران است. این پروژه بزرگترین تونل مدیریت سیلاب غرب تهران است که طول آن ۴۲۰۰ متر است و در سال گذشته کلنگ زنی شده و تاکنون ۲کیلومتر از پروژه ساخته شده است. این پروژه با دستگاه حفار TBM انجام می شود.

وی تاکید کرد: پس از جمع‌آوری آب‌های سطحی و انتقال آنها برای نگهداشت و تعدیل آب‌ها، حوضچه‌ای باید ساخته شود که برای آن حدودا به ۳ هکتار زمین نیاز است و تملک این زمین‌ها نیاز به همکاری استانداری دارد.

ایستگاه مترو شهید محلاتی دی ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

علیخانی در ادامه با اشاره به بازدید خود از ایستگاه‌های مترو شهید محلاتی، آهنگ و میدان قیام گفت: ایستگاه شهید محلاتی با ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی در دی ماه ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد. برای بهره‌برداری از این ایستگاه ۱۰ دستگاه پله برقی و ۴ دستگاه آسانسور نیاز است. همچنین ایستگاه میدان قیام در اسفند ماه به بهره‌برداری می‌رسد و تاکنون ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. برای بهره‌برداری از آن نیز ۱۰ دستگاه پله برقی و ۳ دستگاه آسانسور مورد نیاز است.

وی افزود: ایستگاه آهنگ با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی در اسفند ماه ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد که برای تکمیل این ایستگاه نیز ۱۰ دستگاه پله برقی و ۴ دستگاه آسانسور مورد نیاز است. ایستگاه آهنگ در منطقه ۱۴ تهران و با کمبود در حوزه‌های خدماتی و تفریحی با بافتی متراکم واقع شده است که برای رفع این مشکلات با احداث مجتمع ایستگاهی در جوار ایستگاه مذکور می‌توان بخشی از نیازها را جبران کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: مجتمع ایستگاهی فوق در سطح بارگذاری حداقل ۷ هزار متر مربع و با تراکم حدود ۴۰۰ درصد و همچنین بارگذاری بر روی سازه ایستگاه تا حداکثر ۱۱ طبقه در حال طراحی توسط مشاور است که مجموعا مساحتی در حدود ۳۰ هزار متر مربع را ایجاد خواهد کرد. همچنین کاربری مجتمع مذکور علاوه بر تجاری بصورت خدماتی-تفریحی نیز دیده شده است که پس از تصمیم گیری در کمیسیون ماده ۵ تدقیق خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=303095

ثبت نظر

-