تعیین بازه زمانی ۱۵ روزه برای برگزاری هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس

  • کد خبر : 302978
  • 12 آذر 1399 - 11:50
تعیین بازه زمانی ۱۵ روزه برای برگزاری هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد‌‌

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ – ۱۱:۰۸

اجلاس نماز استان تهران ویژه ائمه جماعات مدارس استان تهران

تهران (پانا) – مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که امسال با توجه به شرایط موجود بازه زمانی ۱۵ روزه هفته پایانی آذرماه و هفته ابتدایی دی ماه برای برگزاری هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس تعیین شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب زاده در خصوص حال و هوای برگزاری هفته قرآن عترت و نماز با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور گفت: آذر ماه همواره ماه ویژه‌ای برای فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز است زیرا هفته گرامی داشت فعالیت های قرآن، عترت و نماز همه ساله در هفته پایانی آذر ماه در مدارس کشور برگزار می شود.

وی افزود: اما امسال با توجه به شرایط موجود و غیرحضوری شدن فعالیت های آموزش و پرورش در اکثر استانهای کشور هفته پایانی آذر و هفته اول دی ماه یعنی یک بازه زمانی ۱۵ روزه در نظر گرفته ایم تا در استان های مختلف بنابر شرایط موجود در هر استان پیش‌بینی لازم برای برگزاری باشکوه این هفته در نظر گرفته شود.

مدیرکل قرآن،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از مهمترین رویدادهایی که در این هفته اتفاق می افتد برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزان در سطح مدارس کشور است که امسال به صورت مجازی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: برگزاری محافل مجازی انس با قرآن، بازدید مجازی از فضاهای قرآن، عترت و نماز در سطح کشور و راه اندازی نمایشگاه های مجازی قرآن، عترت و نماز از دیگر فعالیت های مهم در این ایام خواهد بود.

مسیب زاده یادآورشد: البته تمام هفته های سال هفته قرآن، عترت و نماز می باشد زیرا اینها سه منشور نورانی دین مبین اسلام مشرف بر زندگی ماهستند و باید همواره به عمل به این آموزه ها پایبند باشیم.

وی خاطر نشان کرد: تمام اقدامات و فعالیت هایی که طی این ایام و هفته برگزار می شود به پاس قدردانی از زحمات مدیران و مربیان سخت کوشی است که در حوزه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز در طول سال تحصیلی خدمت می کنند و به صورت نمادین دراین هفته فعالیت انجام میپذیرد.

مدیرکل قرآن،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خاتمه گفت: روز شمار هفته قرآن، عترت و نماز را نیز به ادارات کل آموزش و پرورش استانهای کشور ابلاغ خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=302978

ثبت نظر

-