بازار گوجه آرام گرفت، بازار هویج ملتهب شد

  • کد خبر : 302406
  • 12 آذر 1399 - 4:10
بازار گوجه آرام گرفت، بازار هویج ملتهب شد

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران از افزایش  قیمت هویج  در بازار خبر داد و گفت: با توجه به فصل درست کردن ترشی و تاکید کارشناسان تغذیه بر مصرف آب هویج به منظور پیشگیری از بیماری کرونا، تقاضا برای خرید در بازار افزایش یافته که همین امر زمینه را برای رشد قیمت در بازار فراهم کرده است. هرچند این نکته را باید مورد توجه قرار داد که هزینه‌های تولید، کرایه حمل و نقل، دستمزد کارگر و غیره افزایش یافته است که با این وجود نمی‌توان انتظار قیمت سال قبل را داشت.

بازار هویج ملتهب شد

او با اشاره به اینکه قیمت هویج در میدان مرکزی به ۸ هزار تومان رسیده است، افزود: با وجود فصل برداشت هویج انتظار گرانی را نداشتیم، اما به طور کلی در میدان مرکزی میوه و تره بار قاعده‌ای وجود دارد که هر چه تقاضا بالا رود، قیمت افزایش می‌یابد.

کارگر با اشاره به اینکه مغازه دار در گرانی یا کاهش  قیمت میوه  نقشی ندارد، بیان کرد: مغازه دار بر مبنای فاکتور باید سود قانونی خود را لحاظ کند و اتحادیه بر مغازه‌های زیرمجموعه خود نظارت کامل دارد به طوری که در صورت لحاظ سود قراتر از مصوب در ابتدا تذکر می‌دهد و در صورت تکرار در حد پلمب برخورد می‌کند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از افزایش قیمت خیار خبر داد و گفت: با توجه به فصل سرما، تاخیر در برداشت و کاهش عرضه قیمت خیار دچار نوساناتی شد که با عرضه خیار گلخانه تا حدی کمبود و معضل گرانی قیمت مرتفع شده است.

او با اشاره به اینکه قیمت گوجه فرنگی رو به کاهش است، گفت: بنابر پیش‌بینی‌های قبلی با عرضه انبوه گوجه فرنگی از سمت جنوب قیمت رو به کاهش است که امیدواریم بازار به ثبات برسد.

کارگر ضمن انتقاد از مقایسه قیمت میوه در میادین میوه و تره بار با مغازه‌های سطح شهر افزود: گرچه نمی‌توان منکر گرانی میوه و محصولات نسبت به سال قبل بود، اما کیفیت میوه با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان قیمت میوه میادین را به کل مغازه‌های سطح شهر تعمیم داد چرا که در میدان بزرگ، قیمت میوه‌ها برحسب کیفیت متفاوت است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه شب یلدا نداریم، تصریح کرد: طبق روال همه ساله، بخش خصوصی بر مبنای پیش بینی بازار شب عید و یلدا اقدام به دپو محصول می‌کند و سعی دارد در این ایام با سود کمتر محصولات خود را عرضه کند تا خانوار‌ها در تامین این اقلام دچار مشکل نشوند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=302406

ثبت نظر

-