ترمز کاهش قیمت خودرو کشیده شد + جدول

  • کد خبر : 301988
  • 11 آذر 1399 - 22:06
ترمز کاهش قیمت خودرو کشیده شد + جدول

به گزارش نیوز؛ ارزیابی بازار خودرو بیانگر آن است که بازار امروز شکل صعودی به خود گرفت و پراید ۱۳۱ که طی روزهای اخیر از کانال ۱۰۰ میلیون خارج شده بود و با قیمت ۹۵ تا ۹۷ میلیون تومان در بازار قیمت خورده بود؛ امروز قیمت این خودرو در بازار به ۱۰۸ میلیون تومان رسید.  پراید ۱۱۱ نیز از رشد قیمت بی نصیب نبود و امروز قیمت آن به ۱۳۵ میلیون تومان رسید. رشد قیمت محصولات پراید در بازار درحالی رخ داده که بسیاری از خودروها یا تغییر قیمتی نداشته‌اند و یا تغییر قیمت آنها اندک بوده است.

در میان محصولات ایران خودرو نیز دو خودرو پرطرفدار این شرکت یعنی ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ رشد قیمت داشته اند؛ به طوریکه پژو ۲۰۶ تیپ دو امروز با ۲۰ میلیون تومان افزایش، ۱۹۹ میلیون تومان و تیپ ۵ نیز با ۱۰ میلیون تومان افزایش، ۲۶۰ میلیون تومان در بازار معامله شده است. سایر محصولات این شرکت نیز همانند سایپایی‌ها یا رشد قیمت نداشته اند و یا تغییر اندکی را تجربه کرده اند.

دو دلیل رشد قیمت

اما در خصوص دلایل رشد قیمت خودرو در بازار فعالان این بازار دو عامل را ذکر می کنند. به گفته فعالان این بازار رشد قیمت خودرو در بازار در حالی رخ داده که دریک روز گذشته اتفاق عجیبی در بازار رخ نداده که بتوان افزایش قیمت را به آن نسبت داد،با این شرایط فعالان بازار خودرو براین نکته تاکید می کنند که با توجه به تعطیلات کشور و بسته بودن نمایندگی ها می‌توان این افزایش قیمت در بازار را به بازیگران خودرو نسبت داد، این اظهارات در حالی از سوی بسیاری از فعالان بازار مطرح می شود که بسیاری نسبت به این افزایش قیمت اظهار بی اطلاعی می کنند.

اما دومین عاملی که می توان به آن اشاره کرد توقف روند کاهش قیمت‌ها در بازارهای دیگر از جمله سکه و ارز دانست. امروز روند این دو بازار با خروج فاز نزولی مجدد  وارد فاز صعودی شد. 

قیمت سایپایی ها در بازار

از دیگر محصولات در بازار می توان به «تیبا صندوقدار» اشاره کرد؛  ارزیابی بازار خودرو نشان می دهد که امروز با قیمت ۱۱۲ میلیون تومان معامله شده است.

قیمت «تیبا۲»  معمولی نیز امروز ۱۲۶ قیمت خورد ، اما ساینا  که به لحاظ قیمتی و حتی فرمی هم تراز تیبا است نیز امروز با قیمت ۱۲۷ میلیون تومان در بازار معامله شد.

قیمت ایران خودرویی ها در بازار

اما « پژو ۲۰۶ صندوقدار» دیگر محصول  خانواده ۲۰۶ که بیش از همه تاکنون توانسته نظر خانواده ها را به خود جلب کند امروز در بازار با محدوده قیمتی۲۵۲ میلیون تومان قیمت خورد.

از خانواده سمند نیز « سمند LX» امروز در بازار با محدوده قیمتی ۱۷۰ میلیون تومان عرضه شد و این خودرو با موتور EF7    بدون آپشن نیز با قیمت حدود ۲۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

از دیگر محصولات این خانواده می‌توان به «سمند سورن» اشاره کرد، این خودرو که بسیار محدود در بازار عرضه می شود امروز با قیمت ۲۲۷ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.  

11111111111

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=301988

ثبت نظر

-