رشد ۱۰ درصدی قبولی دانش‌آموزان استثنایی در کنکور سراسری

  • کد خبر : 301836
  • 11 آذر 1399 - 20:07
رشد ۱۰ درصدی قبولی دانش‌آموزان استثنایی در کنکور سراسری

سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ – ۱۴:۴۵

مدارس زیر سایه کرونا -4

تهران (پانا) – معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از قبولی ۳۱۱ نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سراسری و راه یابی به دانشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در مصاحبه با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: این تعداد قبولی در مقایسه با پذیرفته شدگان سال گذشته نشان از رشد ۱۰ درصدی دارد. ۱۲۶ نفر از این دانش آموزان پسر و ۱۸۵ نفر یعنی ۶۰‌درصد قبول شدگان نیز دختر هستند. ۲۱ نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سال جاری رتبه های سه رقمی را کسب کرده اند و برخی از آنان نیر رتبه های زیر صد را کسب کرده اند.

معاون وزیر با ارائه آماری از پذیرفته شدگان کنکور سراسری به تفکیک گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: ۷۱ نفر از این تعداد از گروه جسمی حرکتی، ۱۲۵ نفر از گروه با آسیب بینایی، ۱۱۰ نفر نیز از گروه با آسیب شنوایی هستند و بقیه نیز از دیگر گروه ها هستند.

حسینی با اشاره به برخی از رتبه های زیر صد اظهار کرد: نازنین اسد زاده از دانش آموزان با نیازهای ویژه است که رتبه ۶ کشوری در گروه هنر را کسب کرده است و هم اکنون در رشته هنرهای تجسمی مشغول به تحصیل است. الهام احمدی نیز رتبه ۲۴ کشوری گروه هنر را کسب کرده است و در رشته هنرهای تجسمی مشغول به تحصیل است.

حسینی گفت: فاطمه چطری رتبه ۱۹ و پذیرش در رشته ادبیات دانشگاه تهران، علی کرد رتبه ۵ و پدرش در رشته کامپیوتر، بهاره جودی رتبه ۹۱ و‌پذیرش در رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی، علیرضا شجاعی رتبه ۳۴ و پذیرش در رشته کامپیوتر و احمد رضا صمصار پذیرفته شده در رشته پزشکی دانشگاه شیراز از دیگر دانش آموزان نخبه با نیازهای ویژه هستند.

معاون وزیر با اشاره به گستردگی رشته های پذیرفته شدگان گفت: بیشترین فراوانی قبول شدگان در رشته های عکاسی، مهندسی پزشکی، روانشناسی، علوم تربیتی، مهندسی مکانیک، طراحی دوخت، مهندسی شیمی، پزشکی، حسابداری، کامپیوتر و هنر است.

حسینی در پایان ضمن تبریک به همه پذیرفته شدگان اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی تمام توان خود را در مسیر خدمت به دانش آموزان با نیاز ویژه گذاشته است و تمام تلاش همکاران ارتقای سطح علمی این دانش آموزان است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=301836

ثبت نظر

-