همکاری وزارت راه با وزارت بهداشت برای واردات واکسن کرونا

  • کد خبر : 301825
  • 11 آذر 1399 - 20:00
همکاری وزارت راه با وزارت بهداشت برای واردات واکسن کرونا

 

 

نیوز: شهرام آدم‌نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه وشهرسازی آمادگی کامل برای واردات واکسن کرونا با همکاری وزارت بهداشت و درمان را دارد، گفت: تصمیمات مهمی با وزارت بهداشت و درمان کشور در این رابطه اخذ شده و وزارت راه آمادگی کامل در این زمینه دارد.

همکاری وزارت راه با وزارت بهداشت برای واردات واکسن کرونا

او با بیان اینکه از آنجایی که شاهد مشکلات کشورهای در حال دریافت واکسن در بخش حمل و نگهداری هستیم، گفت: در این جلسه مشکلات انتقال واکسن کرونا از جمله دمای مورد نظر، مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: در زمان ورود واکسن کرونا ، باید آمادگی حمل این محموله و نگهداری آن را داشته باشیم.

آدم‌نژاد اظهار کرد: در فرودگاه‌ها مکان‌های مناسبی برای نگهداری این محموله تعیین شده که این سوله و سالن‌ها باید دمای منهای ۶۰ درجه داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد هواپیماهایی که توانایی حمل یخ خشک دارند را مشخص کرده‌ایم و با کارخانه یخ خشک هم هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم، بیان کرد: با وزارت بهداشت هم مکاتبه‌ای انجام داده‌ایم که معیارهای فنی خود را برای جابه‌جایی محموله واکسن به وزارت راه اعلام کنند.

ورود واکسن کرونا به کشور با هواپیمای کارگو 

آدم نژاد افزود: برای واردات حجم بالای واکسن ظرفیت مورد نیاز را آماده کرده‌ایم.

او در پاسخ به این سوال که چه مدل و تایپی از هواپیما امکان واردات واکسن به کشورمان را دارند، گفت: هواپیماهای کارگو می‌توانند این محموله را جابه‌جا کنند.

به گفته این مقام مسئول هواپیمایی ایران‌ایر یک فروند هواپیمای کارگو دارد که البته امکان الحاق سه فروند دیگر برای واردات واکسن کرونا وجود دارد.

جانشین وزیر راه در ستاد مدیریت بحران تاکید کرد: هواپیماهای پهن پیکر برای مدت زمان کوتاه می‌توانند به هواپیماهای کارگو برای واردات واکسن کرونا تبدیل شوند و از این لحاظ مشکلی نداریم.

آدم نژاد تصریح کرد: ۵ فروند هواپیمای. مورد نیاز واردات واکسن را آماده کرده‌ایم و در حال بررسی هستیم. که در هر هواپیما چند تن یخ خشک باید تعبیه شود. تا هواپیماها امکان واردات واکسن را داشته باشند.

او ادامه داد: از امروز اقدامات عملیاتی برای واردات واکسن کرونا را آماده می‌کنیم.

آدم نژاد در پاسخ به این سوال که از چه کشوری این واردات. انجام می‌شود، گفت: کشورهایی که واردات. باید از آنها انجام شود وزارت بهداشت و درمان کشور در جریان است. و وزارت راه‌وشهرسازی تنها مسئولیت. حمل این واکسن و نحوه انتقال و توزیع داخلی آن را برعهده دارد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: وزارت راه‌وشهرسازی. آمادگی کامل برای واردات این واکسن و نحوه حمل و نگهداری آن را دارد.

 

همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=301825

ثبت نظر

-