آیا ماسک های تیره و مشکی رنگ می توانند از کرونا پیشگیری کنند؟

  • کد خبر : 301237
  • 11 آذر 1399 - 14:38
آیا ماسک های تیره و مشکی رنگ می توانند از کرونا پیشگیری کنند؟

 

 

آیا ماسک های تیره و مشکی رنگ می توانند از کرونا پیشگیری کنند؟

 

این روزها محصولات مختلفی را با تنوع بسیار می بینیم. محصولاتی با رنگ های مختلف که تا قبل از کرونا با این مشخصات اصلا تولید نمی شدند. اما این روزها با مشخصات جدیدتری تولید می شوند. یکی از این محصولات ماسک است.

محصولی که قبل از کرونا استفاده از آن به محیط های درمانی و پزشکی محدود میشد. اما امروز همگی برای حفاظت در برابر ویروس کرونا مجبور به استفاده از آن هستیم.

با شیوع کرونا استفاده از ماسک عمومیت پیدا کرد. ویروس کرونا خیلی راحت از طریق دهان و بینی می تواند انسان را آلوده کند. به همین دلیل استفاده از ماسک برای مسدود کردن راه نفوذ ویروس بسیار مهم است.

در واقع مهم ترین محصولی که به شما کمک می کند از کرونا در امان باشید ماسک است. محصولات دیگر در اولویت های بعدی قرار می گیرند.

مهم ترین راه دهان و بینی و راه تنفس برای انتقال کرونا است

البته ویروس کرونا از راه های دیگری چون تماس دست با سطوح آلوده هم می تواند منتقل شود. اما مهم ترین راه دهان و بینی و راه تنفس است.

ماسک نیز به دلیل این که دهان و بینی را به طور کامل پوشش می دهد بسیار در پیشگیری موثر است. پس مجبوریم این روزها ساعت ها ماسک بر چهره بزنیم. شاید برای خیلی ها نیز این ماسک ها خسته کننده شده باشند.

هیچ کس فکر نمی کرد کرونا این همه مدت طولانی در بین ما باشد. تحمل این دوران بر همگی خسته کننده شده است. شاید به همین دلیل تولیدکنندگان ماسک سعی کردند با تولید ماسک هایی با رنگ های متنوع کمی به این روزهای خسته کننده رنگ بدهند. تنوعی که مورد استقبال نیز قرار گرفت. این روزها هنگام گذر در خیابان مردم را با ماسک های مختلف و رنگارنگ می بینیم.

استفاده از ماسک سیاه چه مشکلی را به دنبال دارد؟

تولیدکننده های مختلف اقدام به تولید ماسک هایی برای کرونا با این رنگ کردند

این روزها استفاده از ماسک مشکی نیز بسیار پرطرفدار شده است. رنگی که قبل تر نیز رنگی محبوب برای خیلی ها بود. اما هیچ کس گمان نمی کرد مردم حتی برای ماسک نیز این رنگ را دوست داشته باشند.

اما کرونا چیزهای تازه ای را به ما نشان داد. تولیدکننده های مختلف اقدام به تولید ماسک هایی با این رنگ کردند. رنگی که به فروش بالایی نیز رسیده است.

 

کسانی که به ماسک های تیره رنگ علاقه دارند باید توجه کنند که حتما ماسکی را انتخاب کنند که در کنار رنگ مورد نظرشان ساختار درستی هم داشته باشد. یعنی از لایه های درست و استاندارد ساخته شده باشد. در واقع اولویت آنها از خرید این محصول رنگ آن نباشد. بلکه ابتدا دقت کنند که آیا ساختار مناسبی دارد یا خیر. سپس آن را بخرند و استفاده کنند.

 

در ابتدا ماسک های تیره و سیاه رنگ پارچه ای بودند. ساختار پارچه نیز توانایی محافظت از ما در برابر کرونای سخت را ندارد. پس خیلی ها گفتند ماسک های تیره و مشکی نزنید. چرا که اصلا ماسکی با این رنگ که استاندارد و بهداشتی هم باشد در بازار نبود. اما خوشبختانه با اطلاع رسانی رسمی وزارت بهداشت در مورد این که تنها ماسک های سه لایه ای مناسب هستند تولیدات کمی تغییر کرد.

تولید کننده هایی که ماسک های با رنگ مشکی تولید می کردند اقدام به تولید این ماسک با استانداردهای لازم کردند.

هشدار نسبت به استفاده از ماسک‌های سیاه در ترکیه- اخبار ترکیه و او - اخبار  بین الملل تسنیم - Tasnim

تولیدکننده های داخلی ماسک های با لایه های استاندارد زیادی را تولید کردند

امروزه اما تولیدات ماسک خیلی حرفه ای تر شده است. تولیدکننده های داخلی ماسک های با لایه های استاندارد زیادی را تولید کردند. ماسک هایی که از نظر رنگ نیز توانستند تنوع خوبی برای خریداران ایجاد کنند.

 

دیگر مثل گذشته و ابتدای کرونا نیست که مردم نسبت به ماسک بی اطلاع بودند. دیگر مردم می دانند چه ماسک هایی مناسب است و تنها ماسک های درست را انتخاب می کنند. پس تولیدات نامرغوب و غیر استاندارد خیلی کمتر شده است. می توانید هر رنگی از ماسک را پیدا کنید که هم ظاهر خوبی داشته باشد و هم استاندارد باشد.


      بیشتر بخوانید:««

اقدام به قتل با ماسک دونالد ترامپ


اما باز هم توجه کنید که این روزها با دقت این محصولات را بخرید. هر ماسکی را تنها به دلیل این که ظاهرش با سلیقه شما هماهنگی دارد نخرید. اول از همه برای خرید سعی کنید به مراکز معتبر مانند داروخانه مراجعه کنید. همچنین توجه کنید که چه نوع ماسکی را می خرید و آیا برای این اوضاع و احوال مناسب است یا خیر.

کرونا خطرناک تر از آن است که بخواهید احساسی یا صرفا برای تنوع ماسکی را بخرید. داشتن ساختارهای استاندارد آن هم از نوع سه لایه مهم تر از همه است. ماسکی را بخرید که از اسپان باند و ملت بلون ساخته شده باشد. از ماسک های پارچه ای یا ماسک های از نوع دیگر استفاده نکنید.

استفاده از ماسک سیاه چه مشکلی را به دنبال دارد؟

به امید روزی که دیگر نیازی به ماسک و این محصولات برای زنده ماندن نداشته باشیم. در حال حاضر مجبوریم پروتکل های بهداشتی اعلام شده را رعایت کنیم تا این روزها از کرونا مصون بمانیم. استفاده از ماسک ها در ساعت های زیادی که سرکار هستیم سخت است.

مشکل است که وقتی از خانه خارج می شویم ساعت ها ماسک داشته باشیم. اما بهتر است همگی این موارد بهداشتی را رعایت کنیم تا هرچه زودتر این دوران سخت تمام شود. تنها راهی که می تواند چرخه انتقال کرونا را متوقف کند استفاده از ماسک و دیگر پروتکل هایی است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است.

 

به امید روزی که این دوران سپری شود و بتوانیم با خیال راحت در فضای آزاد به راحتی و بدون ماسک نفس بکشیم. این روز نزدیک است اگر مواردی که برای پیشگیری از کرونا اعلام می شود را رعایت کنیم. خانواده های زیادی در این مدت عزیزانشان را که به کرونا دچار شده بودند از دست داده اند.

خدای ناکرده با جدی نگرفتن موارد گفته شده کاری نکنیم تا ما نیز تجربه ای مشابه داشته باشیم.

خیلی از افرادی که به کرونا دچار شده اند و امروز در بیمارستان ها به سر می برند هرگز فکر نمی کردند که به چنین روزی بیفتند. خیلی ها فکر نمی کردند کرونا تا این اندازه برای آنها دردناک شود. اما متاسفانه تجربه چیز دیگری را نشان داده است.

 

به امید روزی که هیچ خانواده ای عزیزش را به خاطر این ویروس از دست ندهد. به امید اینکه شاهد آمار رو به صفر کرونا در همه دنیا باشیم. به امید روز و روزگارانی پر از سلامتی برای همه مردم دنیا.

 

در نیوز بیشتر بخوانید:»»

 

ماسکینو از Shoplifting Detection در نمایشگاه ریتیل شو رونمایی خواهد کرد+عکس

دلیل استفاده مداوم از ماسک، حتی پس از تزریق واکسن کرونا+عکس

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=301237

ثبت نظر

-