توقیف ۴۷ دستگاه حفاری غیرمجاز از ابتدای سال

  • کد خبر : 301127
  • 11 آذر 1399 - 13:08
توقیف  ۴۷ دستگاه حفاری غیرمجاز از ابتدای سال

 

توقیف  ۴۷ دستگاه حفاری غیرمجاز از ابتدای سال

نیوز: تهران (پانا)-مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای تهران از انسداد ۸۵۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران از ابتدای سال جاری تاکنون خبر می دهد و می گویداز ابتدای سال تاکنون، ۴۷ دستگاه حفاری غیر مجاز نیز توقیف شده است که امور منابع آب دماوند با ثبت ۱۹ مورد توقیف دستگاه غیر مجاز عملکرد خوبی را در این حوزه رقم زده است.

به گزارش وزارت نیرو، حمید شاهرخ نیا، در جلسه کمیته راهبردی طرح احیا و تعادل بخشی که با حضور جمعی از معاونان و مدیران شرکت برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: تاکنون با همت و پیگیری امورهای منابع آب، ۸۵۸ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون مسدود شده که بیشترین تعداد، مربوط به شهرستان‌های تهران و پردیس و شهریار بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به افت روز افزون سطح آب‌های زیرزمینی و ممنوعیت توسعه بهره برداری جهت مصارف کشاورزی و محدودیت‌های استفاده از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی و نظر به تغییر نگرش وزارت نیرو از طرح‌های سازه‌ای به طرح‌های پیشگیرانه مانند طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، جلوگیری از تخلفات منابع آبی در محدوده عملکرد شرکت آب منطقه‌ای تهران امری ضروری است.

شاهرخ نیا با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۰۸ عدد کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است، تصریح کرد: هدف از این اقدام مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات است؛ چرا که با نصب کنتورهای هوشمند در طول سال، میزان آب استحصالی هر چاه سنجش شده و در صورت اضافه برداشت هشدارهای لازم به بهره بردار داده می‌شود.

مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: از ابتدای سال تاکنون، ۴۷ دستگاه حفاری غیر مجاز نیز توقیف شده است که امور منابع آب دماوند با ثبت ۱۹ مورد توقیف دستگاه غیر مجاز عملکرد خوبی را در این حوزه رقم زده است.

شاهرخ نیا در ادامه به انجام ۲۷ مورد عملیات تقلیل منصوبات چاه‌های مجاز توسط امورهای منابع آب استان اشاره کرد و گفت: با این اقدامات، از اضافه برداشت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار متر مکعب آب از سفره‌های آبی استان تهران جلوگیری به عمل آمده است.

مجری طرح احیا و تعادل بخشی. منابع آب زیرزمینی شرکت آب. منطقه‌ای تهران با بیان اینکه تعادل بخشی منابع. آب زیرزمینی وظیفه اصلی و یکی از تکالیف قانونی. ما است، اظهار کرد: امیدواریم در فرصت. باقی مانده تا پایان سال جاری، با همت هر چه بیشتر. درهمه ارکان شرکت، مسائل مربوط به صیانت. از منابع آب با جدیت بیش از پیش پیگیری شود. مقرر شده. با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شرکت‌های کنتورسازی. در قالب تسهیلات امکان نصب. کنتورهای حجمی هوشمند آب و برق برای بهره برداران مهیا شود.

سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ – ۱۰:۴۲

 

همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=301127

ثبت نظر

-