مسافرت های هوایی تا ۲۰۲۴ به سطح قبل از کرونا باز نمی‌گردد

  • کد خبر : 300812
  • 11 آذر 1399 - 10:06
مسافرت های هوایی تا ۲۰۲۴ به سطح قبل از کرونا باز نمی‌گردد

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) اعلام کرد بحران کرونا صنعت هوانوردی جهان را به چالش انداخته تا برای بقای خود در ۲۰۲۰ بجنگد. ضرر و زیان‌های بزرگ این صنعت در ۲۰۲۱ هم ادامه خواهد داشت.

الکساندر دی جونیاک، دبیرکل و مدیرعامل یاتا گفت:«این بحران مخرب و بی رحم است. شرکت‌های هواپیمایی سراسر جهان ۴۵٫۸ درصد از هزینه‌های خود را کم کرده‌اند ولی درآمد آنها ۶۰٫۹ درصد کاهش یافته است. در نتیجه، این شرکت‌ها برای هر مسافری که در سال جاری جابجا شده ۶۶ دلار ضرر کرده اند و ضرر و زیان خالص آنها به ۱۱۸٫۵ میلیارد دلار می رسد. این رقم در ۲۰۲۱، ۸۰ میلیارد دلار کاهش می یابد. ولی دورنمای ۳۸٫۷ میلیارد دلار ضرر و زیان در سال آینده اصلاً خبر خوبی نیست».

 وی اضافه کرد:«ما باید مرزها را بدون قرنطینه بازگشایی کنیم تا مردم دوباره پرواز کنند. انتظار می‌رود شرکت‌های هواپیمایی حداقل تا سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ کاهش درآمد داشته باشند بنابراین هیچ زمانی برای از دست دادن نداریم».

طبق گزارش یاتا، هزینه شرکت های هواپیمایی ۳۶۵ میلیارد دلار کاهش یافته (از ۷۹۵ میلیارد دلار در ۲۰۱۹ تا ۴۳۰ میلیارد دلار در ۲۰۲۰) ولی درآمد آنها ۵۰۰ میلیارد دلار پایین آمده است (از ۸۳۸ میلیارد دلار در ۲۰۱۹ تا ۳۲۸ میلیارد دلار).

جونیاک گفت:«تاریخ ۲۰۲۰ را به عنوان بدترین سال مالی برای صنعت هوانوردی ثبت خواهد کرد. شرکت‌های هواپیمایی به طور متوسط روزانه یک میلیارد دلار در ۲۰۲۰ از هزینه های خود کم کرده‌اند و ضرر و زیان آنها هنوز هم ادامه دارد. اگر حمایت ۱۷۳ میلیارد دلاری دولت ها نبود، شاهد ورشکستگی های عظیمی بودیم».

 این انجمن هشدار داد در حالی که عملکرد صنعت هوانوردی در ۲۰۲۱ نسبت به ۲۰۲۰ بهبود خواهد یافت ولی روند این بهبودی طولانی مدت و سخت است. انتظار نمی رود تعداد مسافران تا ۲۰۲۴ به سطح سال ۲۰۱۹ بازگردد. روند رشد بازار داخلی سریع‌تر از خدمات بین المللی خواهد بود».

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=300812

ثبت نظر

-