آلزایمر جدیدترین عارضه کرونا + جزییات / بلایی که ویروس کرونا بر سیستم عصبی می آورد

  • کد خبر : 300559
  • 11 آذر 1399 - 6:39
آلزایمر جدیدترین عارضه کرونا + جزییات / بلایی که ویروس کرونا بر  سیستم عصبی می آورد

 

 

 

ویروس کرونا می تواند باعث اختلالات روانی شود | شبکه سلامت

به گزارش نیوز:  متخصصان مغز و اعصاب روسی در مورد افزایش تعداد بیمارانی که از اختلال حافظه و تمرکز پس از ابتلا به ویروس کرونا رنج می برند سخن گفتند.

کنستانتین لیادوف، جراح و درمانگر توانبخشی تأکید کرد که شمار چنین مراجعاتی در پاییز افزایش یافته است.

همچنین اوگنی سردکین، رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان بالینی مرکزی شماره ۱ راه آهن روسیه (راه آهن روسیه) ، خاطرنشان کرد: “آنچه مربوط می شود به مشکلات جهت گیری در زمان و مکان، و همچنین اختلال عملکردهای شناختی، این متأسفانه رایج است.”

• اختلال حافظه پس از ابتلا به ویروس کرونا

متخصصان مغز و اعصاب استرس و ترس را از جمله دلایل احتمالی چنین عواقبی می دانند.

همچنین الکساندر کوماروف، پزشک در مرکز توانبخشی Doverie، گفت: “نکته دوم ، سمیت عصبی (نقض حرکات، عملکردهای حسی، وضعیت عاطفی و عملکردهای تلفیقی مغز است.

تأکید شده است که اختلال در عملکرد ریه که در موارد ابتلا به ویروس کرونا دیده می شود، همچنین می تواند منجر به آسیب رسانی به سیستم عصبی شود. ریه های ضعیف شده بیمار قادر به انجام کامل عملکرد خود و تأمین اکسیژن برای مغز نیستند.

دردناک‌ترین علائم عصبی ابتلا به کرونا

 

• بلایی که ویروس کرونا بر سر سیستم عصبی می آورد

دانشیار گروه مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه پزشکی دولتی کازان (KSMU) Rustem Gaifutdinov توصیه می کند برای مقابله با عواقب این بیماری ، مصرف داروهایی با محتوای بالای ویتامین های گروه B ، منیزیم و روی ، از استرس اجتناب کنید.

دانشیار گروه مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه پزشکی دولتی کازان توصیه می کند برای مقابله با عواقب این بیماری، مصرف داروهایی با محتوای بالای ویتامین های گروه B، منیزیم و روی از استرس اجتناب شود.

با اخبار نیوز همراه باشید…

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=300559

ثبت نظر

-