مشخصات فنی و تجهیزات ام وی ام X33S و جک S3

  • کد خبر : 300331
  • 11 آذر 1399 - 1:51
مشخصات فنی و تجهیزات ام وی ام X33S و جک S3

ام وی ام X33S و جک S3 را در مقایسه باهم می توانید در این گزارش ببینید و با مقایسه ام‌ وی ‌ام X33S و جک S3 می‌توانید اطلاعات خود را نسبت‌ به برخی از ویژگی های ظاهری و فنی هر ۲ خودرو افزایش دهید  و یک خودرو کراس‌‌اوور با قابلیت‌های ویژه خریداری کنید. در این گزارش سعی شده است نکات و ویژگی‌های مهم هر ۲ خودرو به‌اختصار بیان شود.

معرفی ام وی ام X33S

معرفی ام وی ام X33S

خودروهای برند ام‌ وی ‌ام زیرمجموعه‌ شرکت چری است که در کشور چین تولید می‌شوند. در کشور چین این خودرو با نام چری، در ایران با نام  ام وی ام X33S و در سایر کشورها با نام چری تیگو ۳ شناخته می‌شود.

X33S  در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) در کشور چین تولید و در سال ۱۳۹۵ فروش آن در دو تیپ معمولی و اسپرت در ایران آغاز شد. اما از سال ۱۳۹۷ تیپ معمولی آن‌ دیگر تولید نشد. مدیران این کمپانی، مدعی هستند این مدل از ام‌ وی ‌ام را با تغییر و بهبود ۱۸۰ ویژگی نسبت به مدل‌های قبلی تولید کرده‌اند.

  معرفی جک S3

  معرفی جک S3

تولید جک S۵ با استقبال خوبی رو‌به‌رو شد و این موضوع باعث شد کمپانی چینی جک تصمیم به‌ طراحی و تولید S3 بگیرد. جک S3، اولین بار در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) طراحی و تولید شد.

تقریباً طراحان این خودرو، از طراحی هیوندای توسان الگوبرداری کرده‌اند. جک S3، دومین نماینده جک است که توسط شرکت کرمان موتور به‌عنوان نمایندگی رسمی کمپانی جک چین، به بازار ایران ورود پیدا کرده است.

 مقایسه طراحی ام وی ام X33S با  جک S3

طراحی داخلی

طراحی داخلی x33s

استفاده از ترکیب رنگ قرمز و مشکی در داخل کابین ام ‌وی ‌ام X33S، این خودرو را به یک خودرو اسپرت نزدیک‌تر کرده است. صدای داخل کابین ام وی ام X33S، در حالت ساکن از ۳/۴۵ دسیبل به ۴/۳۹ دسیبل کاهش یافته است. اولین چیزی که در خرید جک S3، توجه راننده را جلب می‌کند، طراحی داشبورد است که نسبت ‌به سایر خودروها بسیار ساده و زیبا طراحی شده است.

 طراحی خارجی

طراحی خارجی جک s3

طراحی بدنه ام‌ وی ‌ام X33S، طوری انجام شده است که راننده در هنگام رانندگی نسبت‌ به تمام جوانب تسلط کافی دارد. رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، کاور جدید لاستیک زاپاس، وجود کیت‌ سر ‌اگزوز در دو سمت سپر و شیشه‎ عقب دودی ازجمله تغییراتی هستند که در مدل‌های جدید این خودرو اعمال شده ‌است.

جلوپنجره ۶ ضلعی در جک S3، کمی با سایر اجزای بدنه ناهماهنگ است. رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی، میله باربند سقفی و دو نوار کرومی رنگ در قسمت زیرین درب‌ها، ازجمله ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند.

مقایسه فنی ام وی ام X33S با جک S3

قدرت موتور ام وی ام x33s

 از ‌نظر فنی، اولین فاکتوری که باید در هنگام خرید ام ‌وی ‌ام X33S و خرید جک S3 در نظر بگیرید، ظرفیت موتور است. قدرت موتور ام وی ام  X33S نسبت ‌به جک S3 بیشتر است و این یک برتری محسوب می‌شود. در ام وی ام X33S، وظیفه انتقال نیرو برعهده گیربکس CVT با قابلیت تعویض به دنده‌دستی است. جک S3 تا حدودی ضربات ناشی از ناهمواری‌های مسیر را جذب می‌کند؛ اما بهتر است با این خودرو به مسیرهای سخت و آفرودی نروید. در مقایسه MVM X33S و JAC S3، در هر دو خودرو مصرف سوخت در داخل و خارج شهر، ۱۰۰ کیلومتر بر لیتر است. حد آلایندگی در ام‌ وی ‌ام X33S یورو چهار، و در جک S3 یورو پنج و میزان حجم باک در ام ‌وی‌ ام X33S 55 لیتر و در جک S3 45 لیتر است. با مطالعه جدول زیر نکات فنی را بهتر مقایسه کنید.












مدل خودرو

ام وی ام X33S  

جک S3

پیشرانه

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ

حجم موتور

۱۹۷۱ سی‌سی

۱۵۹۰ سی‌سی

حداکثر قدرت موتور

۱۳۴ اسب‌‌بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه

۱۰۷ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۸۰ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه

۱۵۵ نیوتن‌متر در۳۵۰۰ دور در دقیقه

گیربکس

۷ سرعته CVT

CVT

مصرف سوخت (ترکیبی)

۸٫۵  لیتر در۱۰۰ کیلومتر  

بین۵ تا ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

شتاب صفر تا ۱۰۰

۱۳ ثانیه

۱۰ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۷۵ کیلومتر‌در‌ساعت

۱۷۵ کیلومتر‌در‎ساعت

مقایسه آپشن ها و امکانات رفاهی ام وی ام X33S با جک S3

آپشن های جک s3

اگر می‌خواهید در ام وی ام X33S، مصرف سوخت پایینی داشته باشید، می‌توانید حالت صرفه‌جویی (Eco Mode) را انتخاب کنید. همچنین زمانی که در جاده‌های برون‌شهری در حالت رانندگی هستید، می‌توانید حالت پویا (Sport Mode) را انتخاب کنید تا خودرو شتاب بیشتری پیدا کند.

طراحان این خودرو سعی کرده‌اند استانداردهای لازم را رعایت کنند تا صدای ورودی به کابین را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهند. در مقایسه ام ‌وی ‌ام X33S و جک S3، می‌توان آپشن‌هایی همچون فرمان برقی EPS با‌ قابلیت تنظیم ارتفاع و برف‌پاک‌کن شیشه عقب را برای خودرو جک S3، در‌نظر گرفت. در هر دو خودرو کروزکنترل، سانروف، سوکت ۱۲ ولت و کنترل سیستم ‌صوتی روی فرمان طراحی شده ‌است.

آپشن های ام وی ام x33s












تجهیزات

ام وی ام X33S  

جک S3

چراغ

دی‌لایت


مه‌شکن عقب و جلو

دی‌لایت


مه‌شکن عقب و جلو


اتولایت

سیستم‌های مولتی‌مدیا

۴ بلندگو استریو


Bluetooth       


USB


MP3


iPod


MirrorLink


نمایشگر صفحه‌کیلومتر

۶ بلندگو استریو


Bluetooth


USB


MP5


iPod


AUX


 

صفحه‌نمایش

مانیتور ۸ اینچی

مانیتور ۷ اینچی

رینگ‌ها

آلومینیومی ۱۷ اینچی

آلومینیومی ۱۶ اینچی

آینه

آینه‌جانبی با تنظیم برقی و گرمکن


آینه عقب الکتروکرومیک

آینه‌جانبی با تنظیم برقی و گرمکن

تهویه مطبوع

خودکار

خودکار

صندلی

روکش صندلی چرم


تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت


تنظیم صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت

روکش صندلی چرم


تنظیم صندلی راننده در ۴ جهت


تنظیم صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت


ایزوفیکس صندلی

سیستم‌های هشداردهنده

سنسور‌ عقب

سنسور‌ عقب


 سنسور فشار باد تایر

 مقایسه ایمنی ام وی ام X33S با جک S3

  از ‌لحاظ ایمنی، آپشن‌های قابل‌توجهی در هر دو خودرو طراحی شده است. مهم‌ترین آپشن که در هر دو خودرو وجود دارد، ایربگ برای راننده و سرنشین کناری است. اگر در جاده سرعت بالایی داشته باشید سیستم ترمز ضدقفل (ABS) و تقسیم هوشمند نیروی ترمز در مواقع اضطراری (EBD) در ام وی ام X33S، شما را از خطرات احتمالی دور نگه‌می‌دارند. در جک S3 علاوه‌بر ABS و EBD، سیستم کنترل‌ایستایی در سربالایی (HAC)، سیستم پایداری (ESC)، ترمز کمکی هیدرولیک (HBA) و ترمزهای جلو و عقب دیسکی نیز طراحی و اجرا شده است.

در مقایسه ام‌ وی ‌ام X33S و جک S3، متاسفانه بدنه ام وی ام X33S ‌در قسمت سقف و درهای جلو از استقامت کافی برخوردار نیست و با توجه به آزمایش‎هایی که در آن صورت گرفته است، این خودرو از ‌نظر ایمنی دو ستاره را دریافت کرده است. ۴۶ درصد بدنه جک S3 از جنس فولاد پیشرفته ساخته شده است و از مقاومت بالایی برخوردار است؛ در‌نتیجه توانسته است ۵ ستاره ایمنی را دریافت کند.

 مقایسه تجربه رانندگی ام وی ام X33S با جک S3

تجربه رانندگی با جک S3

با توجه به گیربکسCVT، حجم پیشرانه و میزان توان خروجی جک S3، نباید یک شتاب‌گیری فوق‎العاده را از این خودرو انتظار داشته باشید؛ اما قرار دادن جعبه‌دنده در حالت تیپ‌ترونیک، وزن کم و ابعاد کوچک توانسته‌اند رضایت رانندگان را در حین شتاب‌گیری تا حدودی جلب کنند. نسبت ‌به خودروهایی که در چین تولید می‌شوند، فرمان جک S3 نرم، قابل‌ تنظیم و حساس به‌سرعت است. در مقایسه ام ‌وی ‌ام X33S و جک S3، اگر ام وی ام X33S را در حالت اسپرت قرار دهید با توجه به عملکرد گیربکس، شتاب خودرو افزایش پیدا می‌کند.

 تحلیل شرایط بازار ام وی ام X33S و جک S3

 در مقایسه ام ‌وی ‌ام X33S و جک S3، این دو خودرو در بسیاری از فاکتورها در یک سطح قرار گرفته‌اند؛ اما از نظر قیمت، ام وی ام X33S نسبت به جک S3 کمی­‌‌گران‌تر است. البته باید به ‌خاطر داشته باشید که امروزه قیمت خودروهای ام‌ وی ‌ام X33S و جک S3 باتوجه به وجود تحریم‌ها و قطع همکاری شرکت‌های بین‌المللی با خودروسازی کشور مدام درحال تغییر است.

جمع بندی مقایسه ام وی ام X33S با جک S3

با‌توجه به تحلیل مشخصات فنی و ظاهری ام ‌وی ‌ام X33S و جک S3، می‌توان گفت که اگر قدرت پیشرانه و طراحی داخلی و خارجی خودرو برای شما اهمیت زیادی دارد، می‌توانید خرید ام‌ وی ‌ام X33S را در اولویت قرار دهید؛ اما اگر ایمنی اولویت شما است، جک S3 را انتخاب کنید. متاسفانه طراحی شیب سقف و جلوپنجره ۶ ضلعی در جک S3، کمی از جذابیت این خودرو کم کرده است؛ اما وجود سیستم ترمز قوی باعث شده است که این خودرو طرفداران زیادی را به‌سوی خود جلب کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=300331

ثبت نظر

-