متفکر آزاد: آموزش و پرورش فرصت عدالت آموزشی را فراهم کرد

  • کد خبر : 299548
  • 10 آذر 1399 - 15:11
متفکر آزاد: آموزش و پرورش فرصت عدالت آموزشی را فراهم کرد

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ – ۱۰:۳۱

ط

تهران (پانا) – عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد بسیاری از فرآیند آموزشی کنونی، از منظری ممکن است که مورد نقد قرار بگیرد که باید قوی تر از آنچه که هست وارد می‌شد، ولی دراین شرایط آموزش و پرورش سعی داشته تا خلای را که می‌توانست فرآیند آموزش را در کشور متوقف و مختل کند، برطرف کند و یکی از فرصت‌ها در این شرایط، فراهم سازی فرصت عدالت آموزشی است. 

به گزارش روابط عمومی برنامه «به وقت ایران»،برنامه زنده «به وقت ایران» نهم آذرماه با حضور دکتر رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و دکتر روح الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با موضوع مهارت استفاده مناسب از گوشی های تلفن همراه توسط دانش آموزان در دوران کرونا از شبکه هفت سیما روی آنتن رفت.

در ادامه این برنامه روح الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: این دوران می تواند هم تهدید و هم فرصت باشد و بستگی به برنامه ریزی و دوراندیشی و سوار شدن بر بستر رسانه ای دارد. سطح فرهنگی کشور تعیین خواهد کرد که این دوران تهدید یا فرصت خواهد بود.

وی افزود: اگر با مواجه با این پدیده واقع بینی باشیم، می توانیم در مقابل با این پدیده منفعل نباشیم و وقتی فعالانه برخورد کنیم به طبع، فرصت شده به حساب می آید.

متفکرآزاد عنوان کرد: بسیاری از فرآیند آموزشی کنونی، از منظری ممکن است که مورد نقد قرار بگیرد که می بایست قوی تر از آنچه که هست وارد می شد، ولی در این شرایط و بیماری کرونا سرعت عمل بالا وزارت آموزش و پرورش سعی داشته تا خلای را که می توانست فرآیند آموزش را در کشور متوقف و مختل کند، برطرف کند و یکی از فرصت ها در این شرایط، فراهم سازی فرصت عدالت آموزشی است.

وی درباره سواد رسانه ای گفت: هر فرد دارای مجموعه ای از دیدگاه است که پیام های منتقل شده از رسانه را می تواند تفسیر فعالانه کند. سواد رسانه می آموزد که یک فرد باید در برابر پدیده های رسانه ها متفکر باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: طبیعتا فرد در سنین مختلف رشد، با نیازهای مختلفی مواجه است و سواد رسانه ای خانوار در کنار سواد رسانه ای که برای کودک لازم است، مکمل هم هستند. کشورهای که تمایل دارند زیست سالم و غیرمضطرب داشته باشند، برنامه ریزی می کنند و این برنامه را براساس واکسینه کردن جامعه انجام می دهد، برای واکسینه کردن در سنین مختلف روش هایی وجود دارد، دغدغه نظام تعلیم و تربیت این است که مجبور شده ایم زود وارد این عرصه شویم و مجبور شده ایم در سنین مختلف دسترسی به این فضا را آزاد کنیم و اینجاست که مدیریت معنا پیدا می کند.

وی درباره اقدامات مجلس در دوران کرونا در این راستا گفت: مجلس در این دوران بر سه حوزه آموزش و پرورش، زیرساخت ها و همچنین آموزش کودکان بواسطه ارتقاء سواد انتقادی، اطلاعاتی و فرهنگی در خانواده ها برای مراقبت از کودکان، تمرکز کرده است.

متفکرآزاد در پایان تاکید کرد: مدیریت افکار در فضای مجازی اگر فعال نباشیم در اختیار ما قرار نمی گیرد و به شدت اطلاع، همراهی و نظارت را به خانواده ها در این دوران پیشنهاد می کنم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=299548

ثبت نظر

-