بررسی داروی نقرس برای درمان کووید-۱۹

  • کد خبر : 298833
  • 10 آذر 1399 - 8:39
بررسی داروی نقرس برای درمان کووید-۱۹

به گزارش روزنامه دیلی میل، قرص ضد التهابی «کلشی سین» به عنوان بخشی از آزمایش RECOVERY که توسط دانشگاه آکسفورد اجرا می‌شود، به فهرست داروهای مورد آزمایش اضافه شده است.

RECOVERY بزرگترین آزمایش بالینی جهان برای درمان بیماران مبتلا به کووید -۱۹ بستری در بیمارستان است.

RECOVERY همچنین مطالعه‌ای بود که نشان داد هیدروکسی کلروکین، داروی ضد مالاریا که توسط «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا تبلیغ می‌شود، در مبارزه با ویروس کرونا بی اثر است.

در حال حاضر هیچ دارویی قادر به درمان کووید -۱۹ نیست، اما آزمایش نشان داد که «استروئید دگزامتازون» می‌تواند خطر مرگ را در موارد شدید کرونا کاهش دهد.

«پیتر هوربی» یکی از محققان اصلی این آزمایش در دانشگاه آکسفورد، گفت: قرص «کلشی سین» یک داروی جذاب برای ارزیابی در آزمایش RECOVERY است زیرا کاملاً شناخته شده است؛ این دارو، ارزان قیمت و به اندازه زیادی در دسترس است.

التهاب (ناشی از بیش فعالی سیستم ایمنی) یکی از علائم اصلی ابتلا به موارد شدید کووید -۱۹ است و می‌تواند منجر به آسیب ریه، نیاز به دستگاه اکسیژن ساز و مرگ شود.

قرص «کلشی سین» دارای طیف گسترده‌ای از اثرات ضد التهابی است و قرن‌ها برای درمان نقرس و اخیراً سایر بیماری‌های التهابی مورد استفاده قرار گرفته است.

نقرس نوعی بیماری است که در اثر افزایش مداوم میزان اسید اوریک بدن به وجود می‌آید و سبب بروز علائمی از جمله تورم، حملات التهاب، آتروز حاد، داغ شدن و قرمزیِ مفاصل بدن و سنگ کلیه می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=298833

برچسب ها

ثبت نظر

-