بررسی و معرفی موتورسیکلت بنلی لئونچینو ۲۵۰+عکس

  • کد خبر : 298616
  • 10 آذر 1399 - 4:20
بررسی و معرفی موتورسیکلت بنلی لئونچینو ۲۵۰+عکس

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، بنلی لئونچینو ۲۵۰ یکی از معدود موتورسیکلت های کلاس رترو یا بهتر بگوییم نئو-رترو به شمار می‌رود که اخیرا به عنوان جدیدترین محصولات بنلی روانه بازار کشورمان شده است.

بنلی لئونچینو ۲۵۰ از لحاظ سبک طراحی ظاهری ترکیبی زیبا از موتورسیکلت های اسکرمبلر و کافه ریسر را به نمایش می‌گذارد و در حال حاضر یکی از متمایزترین مدل‌های قابل تردد با پلاک ملی در سطح موتورهای شهری میان قیمت بازار ایران محسوب می‌شود.
نزدیک‌ترین رقبای این موتورسیکلت ایتالیایی- چینی محصولاتی همچون کاوازاکی استرلا ۲۵۰ و یاماها xsr155 هستند که عرصه رقابت را برای این وسیله دوچرخ زیبارو در کشورمان پرحرارت‌تر خواهند ساخت.
در ادامه این مقاله با وبسایت دیجیاتو همراه شوید تا نقد و بررسی ظاهری و فنی موتور سیکلت بنلی لئونچینو ۲۵۰ را به استحضارتان برسانیم.

 

بررسی و معرفی موتورسیکلت بنلی لئونچینو 250+عکس

طراحی ظاهری بنلی لئونچینو ۲۵۰

ظاهر بنلی لئونچینو به نحوی مطلوب از سبک طراحی نئو رترو تبعیت می‌کند و شمایل موتور سیکلت های قدیمی را با ظاهر محصولات مدرن در هم می‌آمیزد تا مدلی امروزی بر پایه سبک‌های ظاهری نوستالژیک ارایه دهد.

کاسه چراغ گرد (بیضی)، طول زین کوتاه با شکل خاص، شیب زیبای باک در امتداد نشیمنگاه موتورسوار، عدم وجود فلاپ روی اجزای فنی به سبک موتور سیکلت های نیکد، در زمره مهمترین ویژگی‌های ظاهری بنلی لئونچینو ۲۵۰ به شمار می‌روند.

طراحان ایتالیایی شرکت بنلی به خوبی توانسته‌اند با بکارگیری خطوط سیال و اشکال مدرن در قسمت‌های مختلف نظیر پنل‌های اطراف زین و گلگیرها به همراه طرح زیبای رینگ‌ها و دیسک‌های ترمز، نمایی جذاب برای این محصول ۲۵۰ سی سی به ارمغان بیاورند.

در نمای روبرو کله چراغ جلو برخلاف مدل‌های مرسوم از حالت بیضی مانند به جای دایره‌ای بهره‌مند شده و لامپ هدلایت در کنار چراغ‌ نواری u شکل دیلایت نور مناسبی را برای روشنایی مسیر به وجود می‌آورند.

چراغ‌های راهنما نیز بی‌واسطه به کاسه چراغ متصل شده و فرمی هماهنگ به قسمت روبرو بخشیده‌اند.

 

بررسی و معرفی موتورسیکلت بنلی لئونچینو ۲۵۰ + عکس

 

در مقابل راننده یک پنل کیلومتر شمار تمام دیجیتال خودنمایی می‌کند که البته بدون هیچگونه محافظی روی فرمان نصب شده است.

این کنسول کیلومترشمار از لحاظ طراحی اندکی نسبت به سایر بخش‌ها ناهماهنگ به نظر می‌رسد و می‌توانست بهتر و زیباتر ترسیم شود اما به هر حال اطلاعات مورد نیاز راننده را با دقت بالا و خوانایی مناسب به آگاهی وی می‌رساند.

چراغ چک، چراغ ترمز، دما، نشانگر بنزین و … نیز در اطراف صفحه LCD کنسول حضور یافته‌اند.

در بخش عقب بنلی لئونچینو ۲۵۰ یک چراغ نسبتا باریک قرمز رنگ به همراه دو چراغ راهنما و قسمت انتهایی اگزوز با دو لوله خروجی دیده می‌شود که نمایی زیبا را برای این موتورسیکلت از زاویه پشت پدید آورده‌اند.

طرح جاپایی‌ها در نوع خود زیبا به نظر می‌رسد اما محل قرارگیری آنها می‌تواند ناراحتی‌هایی برای سرنشینان بلندقد ایجاد کند.

در مجموع باید گفت که طراحی ظاهری بنلی لئونچینو ۲۵۰ نمره قابل قبولی دریافت می‌کند و علی‌رغم الگوبرداری طراحان آن از روی محصولات معتبر این کلاس نظیر هوندا cb300r، بهره‌مندی از المان‌های ویژه بنلی سبب شده تا ظاهری نسبتا چشم نواز و خاطره‌انگیز برای لئونچینو رقم بخورد.

 

بررسی و معرفی موتورسیکلت بنلی لئونچینو ۲۵۰ + عکس

مشخصات فنی و حرکتی بنلی لئونچینو ۲۵۰

این موتورسیکلت چینی ایتالیایی از یک انجین چهار سیلندر ۴ زمانه با حجم ۲۴۹ سی سی توانی برابر با ۲۵.۲ اسب بخار در ۹۲۵۰ دور در دقیقه و ۲۱ نیوتون متر گشتاور در ۸۰۰۰ دور در دقیقه دریافت می‌کند.

این انجین انژکتوری آب خنک توسط یک گیربکس شش دنده همراهی می‌شود.

شتاب صفر تا صد موتورسیکلت بنلی لئونچینو ۲۵۰ برابر با ۹.۷ ثانیه بوده و فرایند ۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت آن حدود ۳.۵ ثانیه به طول می‌انجامد که نشان از چالاکی مناسب بنلی لئونچینو ۲۵۰ دارد.

 

بررسی و معرفی موتورسیکلت بنلی لئونچینو ۲۵۰ + عکس

دیسک‌های ترمز ۲۸۰ میلی متری در جلو و ۲۴۰ میلی متری در عقب وظیفه ترمزگیری و توقف این موتورسیکلت را به طرز قابل قبولی انجام می‌دهند اما عملکرد آنها به ویژه به دلیل فقدان سیستم ترمز ای بی اس چندان سطح بالا و عالی به نظر نمی‌رسد.

همچنین سامانه تعلیق تلسکوپی در جلو و تک کمک هیدرولیک در عقب مورد استفاده قرار گرفته‌اند که عملکرد کمک عقب نسبتا خشک بوده. و موجب کاهش راحتی راننده و سرنشین. حین عبور از پستی بلندی‌ها خواهد شد.

اما در عوض هندلینگ و پایداری. قابل قبولی را ارائه می‌دهد. به نحوی که موتورسوار. ناخودآگاه و پس از احساس اطمینان از قابلیت. حرکتی لئونچینو، تمایل دارد مدام مانورپذیری. وسیله نقلیه‌اش را به چالش بکشد.

ظرفیت باک سوخت لئونچینو ۲۵۰ برابر. با ۱۲.۵ لیتر بوده و میانگین مصرف سوخت. این موتورسیکلت ۱۵۵ کیلوگرمی. نیز معادل ۳.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. که رقم متوسطی به حساب آمده و برد. بیش از چهارصد کیلومتر. با یک مخزن سوخت را فراهم می‌آورد.

 

بررسی و معرفی موتور سیکلت بنلی لئونچینو ۲۵۰ + عکس

سخن پایانی

در زمان نگارش این مقاله موتورسیکلت بنلی لئونچینو. ۲۵۰ از قیمتی در حدود ۶۵ تا ۷۵ میلیون تومان در بازار آزاد کشور برخوردار است. این محصول از نقاط قوتی نظیر:

طراحی ظاهری جذاب، عملکرد فنی مناسب، هندلینگ عالی. و چسبندگی رضایت‌بخش حین عبور از پیچ‌ها سود می‌برد. و مشتریان در صورتی که به دنبال یک موتور سیکلت با طراحی. ظاهری متفاوت و سواری اسپرت هستند. می‌توانند بنلی لئونچینو را در ردیف‎های بالای لیست گزینه‌های مورد نظر خود جای دهند.

اما اگر سواری راحت‌تر و موتور سیکلت. ۲۵۰ سی سی با ظاهری متعادل‌تر نیاز دارید. می‌توانید به سراغ دیگر مدل‌های بنلی و یا سایر برندها در کلاس ۲۵۰ سی سی بروید. هر چند که بهای برخی از آنها احتمالا بالاتر از این محصول خواهد بود.

همچنین مشتریان می‌توانند. گزینه‌هایی با کیفیت بهتر نظیر نمونه‌های دست. دوم کی تی ام دوک ۲۰۰ را نیز مد نظر قرار دهند.

 

 

 

در نیوز بیشتر بخوانید:

موتورسیکلت‌ ۳ میلیاردی قاچاق در شیراز توقیف شد

قیمت روز موتورسیکلت در ۱۸ آذر ۹۹

تغییر سوخت موتورسیکلت‌ها /طرح جایگزینی موتورسیکلت های فرسوده

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=298616

ثبت نظر

-