برگزاری بیست و دومین مانورسراسری زلزله و ایمنی دانش‌آموزان اسلامشهردرخانه

  • کد خبر : 298531
  • 10 آذر 1399 - 2:59
برگزاری بیست و دومین مانورسراسری  زلزله  و ایمنی دانش‌آموزان  اسلامشهردرخانه

یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ – ۲۰:۴۷

آموزش و پرورش اسلامشهر

اسلامشهر(پانا) – در مانور زلزله و ایمنی سال جاری دانش‌آموزان واحدهای آموزشی آموزش و پرورش اسلامشهر با تولید محتوا و تهیه کلیپ در شبکه شاد در آموخته‌های خود را در رابطه با زلزله به نمایش گذاشتند.

کشور ایران یکی از زلزله‌خیزترین کشورهای جهان با گسل‌های فراوانی است که حدود ۹۰٪ مساحت آن را می‌پوشاند و بر این اساس زلزله‌های بزرگ و کوچک متعددی در کشور رخ می‌دهد که بعضاً تبعات اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای دارند،از این رو ارتقاء آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت زیادی برخوردار است.

در همین راستا همه ساله سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، سازمان مدیریت بحران، صدا و سیما و جمعیت هلال احمر مانور سراسری زلزله و ایمنی را در سطح واجدهای آموزشی برگزار می‌کند، لیکن در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های حضور دانش‌آموزان در مدارس بیست و دومین مانور سراسری زلزله با محوریت ایمنی در برابر زلزله در منازل دانش‌آموزان برگزارشد.

سولماز زارعی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر در رابطه با برگزاری بیست و دومین مانور سراسری زلزله در فضای مجازی و در گفت و گو با پانا اظهار کرد:با وجود تعطیلی واحدهای آموزشی، توجه به آموزش مهارت‌های اجتماعی و فعالیت‌های فوق برنامه که کمتر از آموزش مباحث درسی نیست،در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد، لذا مانور زلزله و ایمنی امسال با تغییراتی در نحوه برگزاری پیش‌بینی شد تا دانش‌آموزان همراه با خانواده‌های خود بتوانند اطلاعات لازم در خصوص ایمنی در برابر زلزله را کسب کنند.

او افزود:با فراخوان سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش اسلامشهر و همکاری خوب معاونین پرورشی و تربیت بدنی واحدهای آموزشی مدارس آژیر بیست و دومین مانور سراسری زلزله روز شنبه هشتم آذر ماه ۹۹ از رادیو سراسری به صورت همزمان به صدادرآمد و دانش آموزان نحوه پناهگیری و خروج اضطراری را به همراه والدین خود درمنازل و شرایط کرونا ویروس تجربه کردند.

زارعی تصریح کرد: در مانور زلزله امسال دانش‌آموزان یکصد واحدآموزشی منطقه ابتدا به تولید محتوا در شبکه شاد در زمینه آموخته‌های خود در رابطه با زلزله پرداختند و در مرحله بعد از نحوه برگزاری مانور در منازل خودکلیپ تهیه کرده و از طریق فضای مجازی به سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش اسلامشهر ارسال کردند.

او بیان کرد: از آثار تولید شده دانش‌آموزان با موضوع زلزله و ایمنی در منازل، پس از ارزیابی با انتخاب ده اثر برتر تجلیل بعمل خواهد آمد.

خبرنگار: حق شناس

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=298531

برچسب ها

ثبت نظر

-