آیا می شود پیتزا بخوریم و چاق نشویم؟ همراه با دستور تهیه

  • کد خبر : 298379
  • 22 فروردین 1400 - 12:17
آیا می شود پیتزا بخوریم و چاق نشویم؟ همراه با دستور تهیه
فکر می‌کنید نمی‌توانید پیتزا بخورید و لاغر شوید؟ خوب ما برای شما راهکار‌هایی داریم که این مشکل را حل کنیید آنچه که لازم است این است که مطمئن شوید این کار را به روش صحیح انجام داده اید.

اگر از کودکان بپرسید چه نوع غذایی دوست دارند حتماً پیتزا را در لیست غذاهای مورد دل خواهشان نام خواهند برد.
پیتزا را علاوه بر این که کودکان دوست دارند بزرگ تر ها نیز دوست دارند و جزءِ غذاهای مورد علاقه همه محسوب می‌شود. اما سوال این جاست، آیا پیتزا برای بدن مضر است یا نه؟

پیتزا و چاقی

در جواب این سوال باید بگوییم غذاهایی که سرخ کردنی و چاق کننده هستند برای بدن حتماً مضر خواهند بود اما بعضی افراد علی ‌رغم این که چاق هستند نمی توانند از خوردن پیتزا چشم‌پوشی کنند پس باید چه کنند؟

این افراد می‌توانند از پیتزاهایی استفاده کنند که مواد تشکیل دهنده آن کالری کمتری داشته باشد و چاق کننده نباشد.

در پیتزایی که می‌خواهیم درست کنیم؛ قارچ، نان پیتزا و گوجه فرنگی و سویا و پیاز وجود دارد که کالری کمتری دارد و می تواند برای افرادی که به دنبال رژیم لاغری هستند بسیار مفید باشد.

پیتزا و چاقی

قبل از آن که طرز تهیه پیتزا را با هم مرور کنیم هر کدام از این مواد را بررسی می‌کنیم تا بدانیم که آیا چاق کننده است یا نه؟
قارچ کمترین کالری را دارد و پروتئین بالایی دارد و فیبر و برخی از مواد مغذی را نیز دارد و نتنها چاق کننده نیست بلکه باعث کاهش وزن نیز می‌شود.

تاثیر قارچ بر لاغری

اگر کمی بررسی کنید خواهید فهمید که قارچ در لاغر کنندگی بسیار مشهور است و کارشناسان زیادی بر این عقیده هستند که قارچ مثل سبزیجات دیگر جایگزین بسیار مناسبی برای غذاهای پر کالری می باشد و باعث سیری افراد در مدت زمان طولانی خواهد شد.
قارچ چربی کمی دارد و علیرغم این که پروتئین و فیبر بالایی دارد می‌توان گفت هر ۱۰۰ گرم قارچ کمتر از ۵۰ کالری و کمتر از یک گرم چربی دارد و ۷ گرم کربوهیدرات و ۴ گرم فیبر و به طور متوسط یک و نیم گرم پروتئین دارد و هر ۱۰۰ گرم قارچ ۵۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد و حدود ۱۵ درصد از پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. زیرا پتاسیم به اندازه می‌تواند فشار خون نرمال را به همراه آورد.

پیتزا و چاقی
به طور کلی وقتی ما وعده غذایی که دارای قارچ است را می خوریم احساس سیری خواهیم کرد و این به خاطر فیبر بالای آن است و همین موجب نخوردن غذا هایی که پرکالری هستند می‌شود ما با خوردن قارچ وزن خود را کاهش می دهیم زیرا بدن ما چربی‌سوزی خواهد کرد.

سویا

سویا:

آیا سویا باعث چاقی می شود؟

جدیدترین تحقیقات نشان از آن دارد که سویا از افزایش سلول های چربی در بدن جلوگیری می کند. این روزها زن و مرد در پی کارهای پر مشغله ی خود و به دنبال کسب روزی آنقدر مشغول اند تا حدی که از تناسب اندام خود غافل شده‌اند بنابراین باید در رژیم غذایی خود از موادی استفاده کنند تا اندام آن ها متناسب باقی بماند زیرا با انجام کارهایی که دارند ورزش کمتری می کنند.

>>>بیشتر بخوانید:

خمیر پیتزا را خودتان در خانه درست کنید

سویا اگر به اندازه مصرف شود باعث تناسب اندام خواهد شد زیرا پروتئین سویا باعث می شود که وزن کاهش پیدا کند.
ژاپنی ها سویا زیاد مصرف کنید. با کمی تحقیق خواهید فهمید که لاغر ترین مردم دنیا ژاپنی ها هستند و با مصرف سویا عمری طولانی می کنند.
دانه سویا دارای ترکیبات بیواکتیوی است که باعث کاهش و کوچک شدن سلول‌های چربی در بدن زن و مرد می‌ شود همچنین دارای ایزو فلاوون بوده که باعث کاهش ذخیره چربی در بدن می ‌شود و در نهایت توده عضلانی را افزایش داده و وزن را کم کرده و باعث از دست رفتن کالری می شود.

گوجه

گوجه:

آیا تا کنون می دانستید که گوجه فرنگی برای کاهش وزن بسیار مناسب است؟

گوجه مقدار کمی فیبر و مواد قندی دارد بنابراین افرادی که از چاقی رنج می ‌برند حتماً گوجه را در رژیم غذایی خود بگنجانند و به همراه نان جو به صورت خام مصرف کنند زیرا گوجه خام تأثیر بیشتری دارد.
دیابتی ها هم با اطمینان کامل می توانند گوجه مصرف کنند زیرا مقادیر کمی قند و نمک دارد.
آب گوجه برای دیابتی ها بسیار مناسب است و از تجمع پلاکت ها جلوگیری می کند و مانع از انعقاد خون می‌شود حتی گوجه می تواند پوستی شاداب را برای شما به ارمغان آورد.

آنچه که برای پخت یک پیتزای عالی نیاز دارید:

نان پیتزا: چهار عدد
قارچ: چهل گرم
گوجه به صورت حلقه ای: دو عدد
پنیر پیتزا: به اندازه لازم
پیاز حلقه شده: یک عدد
در صورت تمایل کمی سویا

روش پخت پیتزا

این پیتزا پیتزایی بسیار ساده است که در خانه نیز می توانید به راحتی آن را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.


مرحله اول:

ابتدا نان هایی را که می خواهید استفاده کنید بر روی آنها مقداری پنیر پیتزا رنده کنید.


مرحله دوم:

روی پنیر های رنده شده گوجه ها را به صورت حلقه ای قرار دهید و نمک و فلفل نیز بزنید.


مرحله سوم:

قارچ ها را به صورت حلقه های کوچکی یا به صورت نگینی خرد کرده و روی گوجه ها قرار دهید.


مرحله چهارم:

کمی از پیاز های حلقه شده را روی قارچ ها بریزید.


مرحله پنجم:

پنیر پیتزا را رنده کرده و روی پیازها قرار دهید.


مرحله ششم:

فر را که از قبل گرم کرده اید در درجه ۵۴۰ درجه سانتیگراد قرار داده و پیتزاها را داخل آن قرار دهید و ده دقیقه زمان بدهید.


نکته:

در صورتی که تمایل داشتید از سویا استفاده کنید باید آن را چند دقیقه در نمک و فلفل درون ماهیتابه تفت بدهید و بعد روی مواد بریزید.

کالری که این نوع پیتزا دارد در مقایسه با پیتزا های دیگر بسیار پایین است و شما با خیال راحت می توانید در وعده‌های غذایی خود قرار دهید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=298379
  • نویسنده : نرگس قوامی

برچسب ها