توقف ارزیابی وسع برای متقاضیان بیمه رایگان سلامت به دلیل کرونا

  • کد خبر : 298254
  • 09 آذر 1399 - 22:45
توقف ارزیابی وسع برای متقاضیان بیمه رایگان سلامت به دلیل کرونا

به گزارش روز یکشنبه نیوز به نقل از سازمان بیمه سلامت، داود حاج قاسمعلی درباره توقف ارزیابی وسع افزود: بر این اساس طبق ابلاغ به ادارات کل استانی، ارزیابی وسع برای روستاییان، متقاضیان جدید و بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی، در صورتی که خدمات مورد نیاز آنها محدود به بخش دولتی باشد، متوقف شده و به صورت رایگان می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: این افراد در صورتی که بیمه رایگان دریافت کنند، صرفا می‌توانند به بخش‌های دولتی سرپایی و بستری بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

حاج قاسمعلی گفت: اگر کسی متقاضی استفاده از خدمات بخش خصوصی باشد، باید ارزیابی وسع شود یا بنا بر خوداظهاری سرانه مصوب یک سال را به طور کامل پرداخت کند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: همچنین افراد در صورت اعلام ارزیابی وسع از سوی وزارت رفاه در صورتی که متقاضی مشمول دهک‌های ۴ و ۵ و ۶ باشند، می‌توانند دفترچه بیمه ایرانیان را با پرداخت ۵۰ درصد و در دهک‌های بالاتر با پرداخت کل سرانه حق بیمه دریافت کنند و از این پوشش بیمه‌ای برای مراجعه به بخش خصوصی هم استفاده کند.

به گزارش نیوز، محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز پیش از این در همین زمینه گفته بود: افراد بسیاری در کشور فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند. ممکن است این افراد در دوران شیوع کرونا به این بیماری مبتلا شوند، بنابراین با هدف کاهش مشکلات بیماران و تسهیل در ارائه خدمات به افراد مبتلا به کرونا، بیماران کرونایی روی تخت بیمارستان بیمه شده و از خدمات مورد نیاز خود در بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: در دوران شیوع کرونا دفترچه‌های بیمه همگانی به صورت رایگان و بدون انجام ارزیابی وسع در اختیار مردم قرار می‌گیرد. بی تردید این سیاست بیمه‌ای تا پایان دوره کرونا ادامه دارد و پس از آن طبق برنامه و آیین نامه جدید طرح ارزیابی وسع اصلاح می‌شود.

ارزیابی وسع جهت بررسی تمکن مالی متقاضی بیمه سلامت و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و بر این اساس، دهک درآمدی افراد مشخص می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=298254

برچسب ها

ثبت نظر

-