چند پیشنهاد برای فصل آینده فوتبال انگلیس

  • کد خبر : 29822
  • 07 فروردین 1399 - 8:38
چند پیشنهاد برای فصل آینده فوتبال انگلیس

به گزارش نیوز، اتحادیه فوتبال انگلیس باز هم تاریخ از سر گیری مسابقات لیگ برتر در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را به تعویق انداخته، اتفاقی که باعث دیر تمام شدنِ رقابت‌ها می‌شود و عواقب بزرگی برای لیگ برتر انگلیس، لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی انگلیس در فصل آینده خواهد داشت.

مسابقات حرفه‌ای فوتبال در انگلیس بخاطر همه‌گیر شدنِ کرونا حداقل تا ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) از سر گرفته نخواهد شد. تمام کردن فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ لازم است، اما به واسطه خیلی دیر تمام شدن مسابقات و دستور یوفا برای برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در ژوئن ۲۰۲۱، ممکن است برنامه دیدارهای باشگاهی نیازمند اصلاحاتی باشد. سایت نشریه FourFourTwo چند پیشنهاد برای اینکه فصل بعد چگونه ساده و مؤثر باشد تا در مسیر درست قرار بگیرد، ارائه کرده است.

بازی‌های تک حذفی در مرحله حذفی مسابقات اروپایی

رقابت‌های اروپاییِ این فصلِ به منظور به حداقل رساندن مسافرت‌ها و کامل کردن مسابقات، ممکن است از مرحله یک‌چهارم نهایی، تک‌حذفی شود. و احتمال دارد که نیاز داشته باشد در ۲۰۲۱-۲۰۲۰ هم به همین صورت ادامه پیدا کند، از مرحله یک‌هشتم نهایی در لیگ قهرمانان اروپا و یک‌شانزدهم نهایی در لیگ اروپا. پیش از این مسئولان اتحادیه فوتبال اروپا اشاره کرده بودند که تمایل دارند برای رقابت‌هایی که در شب‌های فوتبالی اروپا برگزار می‌شود محدودیت‌هایی اعمال کند و این ممکن است باعث تعویق رقابت‌های داخلی شود که در فصل زمستان برگزار می‌کنند.

کاهش استراحت بین فصل بازیکنان

استراحت بین‌فصل هدف خوبی داشت، اما با توجه به خوابیدن مسابقات و وقفه کوتاهی که بین فصول ۲۰۲۰-۲۰۱۹ و ۲۰۲۱-۲۰۲۰ پیش‌بینی شده، احتمالاً یک فصل بازیکنان باید خودشان را بدون داشتن آن مدیریت کنند، به‌خصوص برای تحت کنترل درآوردن میزان فاصله بین لیست برنامه بازی‌ها.

تغییر ساختار لیگ برتر انگلیس

مسابقات لیگ برتر به دو گروه ۱۰ تیمی تقسیم شود، در این صورت ۱۰ بازی کمتر خواهد شد. در هر گروه تیم‌ها به مصاف ۹ تیم دیگر خواهند رفت و در نهایت به گروه‌های صعود و سقطو بروند. باشگاه‌ها بخشی از درآمد خودشان را از دست خواهند داد و قراردادهای تلویزیونی نیاز به تغییر پیدا می‌کند، اما چاره دیگری نیست.

بازی‌های تکراری جام حذفی را کنسل کنید

بازی‌های تکراری جام حذفی از دور اول به بعد حداقل برای یک فصل، فشار را از روی جدول مسابقات لیگ برتر انگلیس و جام اتحادیه انگلیس می‌کاهد. قرعه‌کشی باید به صورت عادی انجام شود اما احتمالاً در هر مسابقه، باشگاهی که کمترین امتیاز را دارد، شانس انتخاب بازی در خانه یا خارج خانه را دارد. هرکدام که تصور می‌کند می‌تواند درآمد را به حد بالاتری برساند.

استراحت دادن به رقابت‌های جام اتحادیه انگلیس

رئیس اتحادیه فوتبال اروپا الکساندر چفرین، قبل از این ماه حتی قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، گفت: «اگر جام اتحادیه کنسل شود، در انگلیس برای همه بهتر خواهد بود.» شاید جام‌ اتحادیه انگلیس فقط برای یک فصل بتواند روند متفاوتی را در پیش بگیرد یا ترفندهایی استفاده کرد، برای مثال به تیم‌هایی که درگیر مسابقات اروپایی هستند اجازه بدهند در آن شرکت نکنند. مرحله نیمه‌نهایی را هم تک‌حذفی برگزار کنند. جایزه جام اتحادیه برای یک فصل ممکن است عقبگرد داشته باشد و حتی با ۴۸ تیم لیگ یک برگزار شود.

توافق در مورد مدل احتمالی جدید

پیش از شروع فصل باید با مسئولان باشگاه‌ها در مورد اینکه چه اتفاقی قرار است در مسابقات بیفتد، توافق شود. در غیر این صورت می‌توان شاهد فاجعه‌ای دیگر در آینده باشد و شاید در مسابقات گره بیفتد. شاید در صورتی که تعداد بازی‌ها کمتر شود باشگاه‌ها با جایگاه نهایی‌شان در فصل آینده هم کنار بیایند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=29822

ثبت نظر

-