حسینی: ۱۴ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه به زودی تبلت‌دار می‌شوند

  • کد خبر : 297870
  • 09 آذر 1399 - 17:37

یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ – ۱۳:۱۳

آیین تجلیل از رتبه های برتر کنکور سراسری سال 98

تهران (پانا) – معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از اهدای ۱۴ هزارتبلت به دانش‌آموزان با نیاز های ویژه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست شورای معاونین سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: در قالب طرح نهضت توان افزایی و طی آمایش سرزمینی که انجام شده است ، ۱۸ هزار دانش آموز با نیاز ویژه در سراسر کشور فاقد گوشی یا تبلت بوده اند که تاکنون ۴ هزار نفر از آن ها صاحب گوشی یا تبلت شده اند و ۱۴ هزار نفر دیگر در قالب طرح نهضت توان افزایی با استفاده از ظرفیت خیرین و برخی اعتبارات سازمان صاحب تبلت خواهند شد.

وی افزود: به زودی همه ی دانش آموزان با نیازهای ویژه در سراسر کشور برای استفاده از شبکه شاد و آموزش های مجازی از امکانات اتصال به شبکه ی شاد و آموزش های مجازی بهره مند خواهند شد.

معاون وزیر با بیان اینکه سامانه ی ندای همراه راه اندازی شده است و ظرفیت آن به مراکز مشاوره، اختلالات یادگیری، کل مشاوران و مددکاران گسترش خواهد یافت، گفت : اپلیکیشن جامع آموزش و پرورش کودکان استثنایی و۳۲ پایگاه جامع آموزش مجازی در ۳۲ استان نیز به زودی راه اندازی خواهند شد.

وی افزود: مناسب سازی ۶۴ مدرسه پذیرا و اتیسم برای هر استان و در هر مدرسه و راه اندازی ۳۲ اتاق سنجش دائمی در هر استان به شکل آگوستیک نیز در دست اقدام است. متاسفانه به دلیل تعطیلی ادارات در این هفته موفق به برگزاری مراسم هفته جهانی معلولین نشده ایم و مجموعه مراسم مربوط بزرگداشت هفته ی معلولین در هفته آینده به انجام خواهد رسید.

حسینی با بیان اینکه مجموعه اعتبارات لازم برای تهیه تبلت برای این دسته از دانش آموزان بیش از ۲۰ میلیارد تومان است، گفت: ۴ هزار دستگاه تبلت را مرکز امور بین الملل تعهد نموده است و ۱۰ هزار تبلت دیگر را با استفاده از اعتبارات سازمان و خیرین به زودی تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

حسینی گفت: با توجه به در پیش بودن روز جهانی معلولین و هفته ی بزرگداشت معلولین این اقدام سازمان گام مهمی در راستای توجه به تواناسازی دانش آموزان دارای معلولیت خصوصاً برای استفاده از شبکه شاد وآموزش در بستر فضای دیجیتالی است که در زیست بوم کرونا یک ضرورت انکارناپذیر برای تداوم آموزش ،پوشش حداکثری و عدالت آموزشی قلمداد می شود. امیدواریم با این اقدام همه ی دانش آموزان با نیاز های ویژه از امکانات و تجهیزات لازم برای استفاده از فضای مجازی و آموزش های دیجیتالی بهره مند شوند.

حسینی با بیان اینکه ۱۴ هزار دانش آموز با نیاز ویژه که فاقد گوشی یا تبلت هستند با تفکیک استان ، مدرسه و نوع معلولیت مشخص شده اند و این تبلت ها در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: از مجموع ۱۴ هزار نیاز دانش آموزان به تبلت ، بیشترین تعداد از استان های خراسان رضوی با بیش از ۲ هزار، اردبیل با بیش از هزار، آذربایجان شرقی با بیش از ۸۰۰، آذربایجان غربی با بیش از ۷۰۰، فارس با بیش از ۶۵۰ و سیستان و بلوچستان با بیش از ۶۰۰ است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=297870

ثبت نظر

-