ثبت‌نام در سجام ، نخستین گام در معاملات سهام عدالت

  • کد خبر : 297868
  • 09 آذر 1399 - 17:36
ثبت‌نام در سجام ، نخستین گام در معاملات سهام عدالت

 

نیوز: تهران(پانا)- رییس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افرادی که دارای سهام عدالت هستند باید ابتدا در سامانه سجام ثبت‌نام کرده، سپس سایر فعالیت‌های خود را برای انجام معاملات ادامه دهند.

به گزارش بازار سرمایه ایران، «وحید روشن‌قلب» به توضیحاتی درباره برگزاری مجامع شرکت‌های سهام عدالت پرداخت و افزود: سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برای حضور راحت‌تر در مجامع و کسب سود سهام‌شان ابتدا باید در ثبت‌نام در سجام شرکت کنند تا اطلاعات هویتی و بانکی آنها ثبت شود.

 

زمان پرداخت سود سهام عدالت

 

وی گفت:از آنجایی که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی موظفند همزمان با مجامع حضوری شرکت‌ها، به صورت الکترونیکی و آنلاین همسو با آنها باشند، ثبت‌نام در سجام به آنها کمک می‌کند تا به طور غیرحضوری در جلسات اعمال رأی کنند و از این طریق در تصمیم‌گیری شرکت خود نقش داشته باشند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این موضوع، افرادی که صلاحیت کاندیداتوری برای هیأت مدیره دارند و سهام عدالت‌شان در اختیار خودشان است هم می‌توانند برای عضو هیأت مدیره شدن شرکت‌های زیرمجموعه سهام عدالت اقدام کنند و به این ترتیب در صورت انتخاب، بر مسند این جایگاه خواهند نشست.

روشن‌قلب در ادامه به تغییر آئین‌نامه‌ها و سهولت در کاندید شدن افراد برای هیأت مدیره شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات موجود، افراد چه از ابتدای تأسیس شرکت چه پس از بازگشایی نماد با خرید آن، در زمان مشخص شده می‌توانند کاندید شوند.

وی توضیح‌داد: در گذشته شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به عنوان هیأت مدیره انتخاب می‌شدند، اما از آنجایی که روش اداره این شرکت‌ها نسبت به گذشته و بر اساس آیین‌نامه آزادسازی سهام عدالت تغییر کرده، به همه اشخاصی که شیوه غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند امکان کاندید شدن و اداره این شرکت‌ها داده می‌شود.


>>> بیشتر بدانید:

وضعیت امروز شرکت‌های بورسی سهام عدالت/ جدول

 


نماد معاملاتی سهام عدالت خراسان شمالی در بورس عرضه می‌شود- اخبار خراسان  شمالی - اخبار استانها تسنیم - Tasnim

 

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه‌داد: پیرو تعیین تکلیفی که درباره چگونگی سهامداری سهام عدالت اعلام شد، برخی افراد روش مستقیم را انتخاب کردند که به پرتفوی آنان اضافه شده و برخی دیگر روش غیرمستقیم را برگزیدند که سهامدار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت شدند.

وی اضافه‌کرد: زمان تخصیص سهام این گروه بر اساس زمانبندی شهر زمان ثبت‌نام‌شان انجام خواهد شد، باید به این نکته توجه کنند که ملاک اصلی شهر سکونت کنونی آنان نیست، بلکه شهری است که در زمان ثبت نام سهام عدالت یعنی سال ۸۷ درج کرده‌اند.

روشن‌قلب خاطرنشان‌کرد: قابلیت معامله سهام عدالت در اکثر استان‌ها فراهم شده و سهامدارانی که شیوه غیرمستقیم را انتخاب کردند می‌توانند خرید و فروش خود را انجام دهند، حتی افرادی که پیش از این خرید سهم نداشتند می‌توانند از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اقدام به خرید سهم کنند.

 

>>> خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=297868

ثبت نظر

-