پرونده زندگی و زمانه یک نماینده مجلس در آنتن شبکه مستند

  • کد خبر : 297765
  • 09 آذر 1399 - 16:12
پرونده زندگی و زمانه یک نماینده مجلس در آنتن شبکه مستند

به گزارش ، مستند «تنها مدرس» در جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، رونمایی می‌شود.ششمین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «تنها مدرس» به کارگردانی معین شافعی روی آنتن شبکه مستند می رود.

مستند «تنها مدرس»، روایتی از تولد تا شهادت سیدحسن مدرس است و ابعاد زندگی سیاسی- مبارزاتی این عالم را بررسی کرده است. این فیلم تلاش کرده با بهره‌گیری از تصاویر آرشیوی، روایتی همه‌جانبه از فعالیت‌های شهید مدرس را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

غول تجاوز هالیوود به دختر اوباما هم بدهکار است!

به گفته شافعی، کارگردان این اثر، «مدرس در زمان قاجار هم شبیه هم‌دوران‌های خودش نبود و با روحانیان درباری فاصله زیادی داشت و استقلال و تفکرش دقیقاً منطبق بر شخصیت یک روحانی واقعی بود.»

مستند «تنها مدرس» پس از دو سال تحقیق و پژوهش و تصویربرداری در شهرهای تهران، کرمانشاه، اصفهان و استانبول به سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت رفت و حالا در ایام سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس برای اولین بار روی آنتن شبکه مستند می‌رود.  

در این قسمت و پس از پخش مستند، میز گفتگوی برنامه با حضور خسرو معتضد مورخ و تحلیلگر مسائل تاریخی و نعمت احمدی حقوق‌دان و پژوهشگر تاریخی برگزار شده و شخصیت و رفتار سیاسی اجتماعی مدرس، معرفی، نقد و بررسی می‌شود. همچنین سعید هاشم‌زاده و امیر ابیلی به نقد فرمی و ساختاری مستند «تنها مدرس» خواهند پرداخت. این قسمت از برنامه «به اضافه مستند» روز سه‌شنبه ۱۱ آذر ماه ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱۲ آذر ساعت ۹ صبح و جمعه ۱۴ آذر ساعت ۱۴ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مهم‌ترین مستندهای داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس در ساختاری جدید و آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=297765

برچسب ها

ثبت نظر

-