نهادهای اطلاعاتی و سازمان‌های امنیتی ! این پرسش، پاسخ می‌خواهد

  • کد خبر : 297002
  • 09 آذر 1399 - 8:34
نهادهای اطلاعاتی و سازمان‌های امنیتی ! این پرسش، پاسخ می‌خواهد

 

 

 

نیوز: نهادهای اطلاعاتی و سازمانهای امنیتی گوناگون کشور که تسلط کامل خود را در بسیاری از امور اجتماعی و مسائل شخصی شهروندان نشان داده‌اند، چگونه از تحرکات تروریستی عوامل نفوذی دشمن در داخل کشور بی اطلاع بودند؟

ترور ناجوانمردانه دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده بار دیگر استمرار تقابل و رویارویی جبهه استکبار با ایران اسلامی را نشان داد و شهادت دردناک این عنصر خدوم و مجاهد، دلهای دوستداران وطن و دین را داغدار کرد.


>>> بیشتر بدانید

ترور فخری زاده را محکوم می‌کنیم/ در کنار ایران هستیم


نهادهای اطلاعاتی و سازمان‌های امنیتی! این پرسش، پاسخ می‌خواهد

این حادثه تلخ از جهات گوناگون موجب تاسف و تاثر است؛ هم فقدان چهره ای متخصص و  کارشناس، خسارت بزرگی برای کشور به شمار می رود. هم  تکرار چنین حوادثی فضای اجتماعی و سیاسی جامعه را به سوی تنش و تشنج هدایت می کند.

در همین حال  رژیم صهیونیستی اشغالگر با چنین جنایاتی زمینه ایجاد حسن نیت در روابط بین المللی را بسیار کاهش می دهد و در شرایطی که برای حل مشکلات و رفع محدودیت ها و تحریم ها بیش از هر زمان به آرامش نیازمندیم، ما را از رسیدن به آرامش باز می دارد.

نهادهای اطلاعاتی و سازمان‌های اطلاعاتی

در این میان برای شهروندان ایرانی یک پرسش جدی مطرح است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت و به آن بی اعتنایی کرد، و ضرورت دارد نهادهای ذیربط برای حفظ سرمایه اجتماعی خود و ترمیم اعتماد عمومی پاسخ قانع کننده و روشنی به آن بدهند.

در طول سال‌های گذشته هر زمان از مشکلات و محدودیت ها و ناکامی ها و گرفتاری ها سخنی  به میان می آمد، معمولاً با تاکید بر امنیت عمومی توجیه می پذیرفت و این جواب تکرار می شد که “امنیت داریم

دل گرمی و سرخوشی شهروندان ایرانی در این سال ها این بوده است که نهادهای امنیتی و سازمان‌های اطلاعاتی در سطوح و لایه‌های مختلف، قدرت و توانی ستودنی دارند و دارای اشراف و احاطه کامل به همه امور هستند.

محسن فخری زاده به شهادت نرسیده است؟

همواره با ساخت برخی فیلم های سینمایی یا تولید مجموعه های تلویزیونی مانند “گاندو” و “خانه امن” تصویری بی نقص از کارآمدی این دستگاه ها عرضه شده و در اخبار  و اطلاع رسانی عمومی شواهد و نمونه‌هایی برای قدرت نهادهای اطلاعاتی، امنیتی ذکر گردیده و بر همین اساس، به طور طبیعی توقع و انتظار مردم از دستگاههای اطلاعاتی و نهادهای امنیتی و انتظامی بالارفته است.

اگر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بغداد به شهادت رسید، می‌شد نفوذ و خیانت بیگانگان در ساختارهای اداری و سازمانی عراق را قابل پذیرش دانست، اما وقوع حوادثی مانند ترور شهید دکتر فخری زاده در داخل مرزهای کشور و در خیابان های شهر را چگونه می‌توان پذیرفت؟

نهادهای اطلاعاتی و سازمانهای امنیتی گوناگون که حضور مقتدرانه و اشراف و تسلط کامل خود را در بسیاری از امور اجتماعی و مسائل شخصی شهروندان نشان داده‌اند، چگونه از تحرکات تروریستی عوامل نفوذی دشمن در داخل کشور بی اطلاع بودند؟

قطعاً برای این پرسش پاسخ های قانع کننده ای هست و نهادهای ذیربط می ‌توانند با صراحت و شفافیت، آن جواب ها را به  افکار عمومی عرضه کنند  و مخاطبان را از حیرت و سردرگمی نجات دهند و اعتماد ارزشمند شهروندان به حاکمیت را پاس بدارند.

تنها چیزی که  ضرورت دارد این است که در این شرایط حساس و بحرانی مردم را امین بدانیم و به آنان اعتماد کنیم و پرسش های جدیدی آنان را بی پاسخ نگذاریم، در غیر این صورت با کاهش و  فرسایش روزافزون سرمایه اجتماعی حاکمیت و اعتماد عمومی، فاجعه ای بسیار بزرگتر از فقدان دردناک این شهید سعید در انتظارمان خواهد بود!

>>> خبر مرتبط:

رئیسی: عاملان ترور شهید فخری زاده تاب‌ دیدن اقتدار ایران را ندارند

عکس پیکر شهید محسن فخری زاده

سردار قاآنی شهادت شهید فخری زاده را تسلیت گفت

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=297002

ثبت نظر

-