موفقیت ایران در تطابق استانداردهای بین‌المللی LRIT

  • کد خبر : 296802
  • 09 آذر 1399 - 4:07
موفقیت ایران در تطابق استانداردهای بین‌المللی LRIT

موفقیت ایران در تطابق استانداردهای بین‌المللی LRIT

مدیرکل ایمنی و حفاطت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی موفقیت ایران در ممیزی بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا را ناشی از سیاست گذاری سازمان بنادر در تکیه بر توان داخل و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی دانست.

به گزارش ایلنا، نادر پسنده درباره ممیزی مرکز ملی داده ایران، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی موفق شد به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، در ممیزی صورت گرفته توسط سازمان بین‌المللی ماهواره‌ای (IMSO)، با رسیدن به آمار دسترسی پذیری ۹۹/۹۳ درصد، تطابق بالای خود با استانداردهای بین‌المللی را ثبت کند.


وی توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی موفق به کسب بالاترین امتیاز در ممیزی بین المللی شناسایی و ردگیری شناورها مبتنی بر اطلاعات ماهواره ای با بالاترین آمار دسترسی پذیری و انطباق با استانداردهای بین المللی در سال ۲۰۲۰، شد.


وی گفت: همه فرآیند ثبت، ممیزی و آمار اعلامی به صورت رسمی و توسط سازمان بین‌المللی ماهواره ای منتشر می شود که نشان دهنده انطباق جمهوری اسلامی ایران با تعهدات بین‌المللی با بالاترین استانداردهای لازم است. 


وی افزود: سازمان بین‌المللی ماهواره‌ای هر ساله، به منظور اطمینان از عملکرد اجرایی فرآیند شناسایی و ردگیری شناورها بر اساس اطلاعات ماهواره‌ای، ممیزی نظارتی دقیقی از مراکز داده ملی کشورهای عضو به عمل می‌آورد و گزارش آن در مجامع بین‌المللی مورد بررسی قرار می گیرد.


مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ثبت بالاترین آمار انطباق و دسترسی پذیری، در حالی صورت گرفت که کشور با شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی صنعت دریانوردی مواجه است.


پسنده موفقیت ایران در ممیزی بین‌المللی LRIT را ناشی از سیاست گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برشمرد.


بنابراین گزارش بر اساس کنوانسیون نجات جان اشخاص در دریا، کشورهای متعاهد باید نسبت به راه‌اندازی سامانه های شناسایی و ردگیری شناورها مبتنی بر اطلاعات ماهواره‌ای ( LRIT) اقدام کنند.


 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=296802

ثبت نظر

-