فرمانده پیشین سنتکام گزینه بایدن برای ریاست پنتاگون

  • کد خبر : 296800
  • 09 آذر 1399 - 4:06
فرمانده پیشین سنتکام گزینه بایدن برای ریاست پنتاگون

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نیوز، «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا که در آستانه ورود به کاخ سفید قرار دارد، «لیود آستین» ژنرال چهار ستاره آمریکایی-آفریقایی‌تبار را به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست وزارت دفاع آمریکا در نظر گرفته است.
در صورت انتخاب وی به عنوان وزیر دفاع آمریکا، او اولین آمریکایی-آفریقایی‌تباری خواهد بود که به این سمت رسیده است. بنا بر گزارش وبگاه آمریکایی آکسیوس، تیم بایدن برای انتخاب یک آمریکایی-آفریقایی‌تبار به عنوان عضو ارشد کابینه خود با فشار روبه‌روست.
فهرست افراد دیگر مورد نظر بایدن برای این سمت شامل «جه جانسون» وزیر پیشین امنیت داخلی آمریکا، «تمی داکورت» کهنه‌سرباز آمریکایی و سناتور ایلینوی و «میشل فلورنوی»  معاون وزیر دفاع پیشین این کشور است.
به گزارش آکسیوس به نقل از منابع این پایگاه خبری، تصور می‌شد فلورنوی گزینه اصلی این سمت باشد اما بعداً سایر عوامل مثل نژاد، تجربه و سطح آرامش خاطر بایدن هم مورد توجه قرار گرفت.
آستین فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) را بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ برعهده داشت و بعد از آن بازنشسته شد.
انتخاب اعضای کابینه بایدن در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا همچنان مشغول شکایات انتخاباتی است و رقیب خود را به عنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به رسمیت نشناخته است. بایدن پیشتر چند تن از اعضای کابینه آتی خود از جمله وزیر خارجه را معرفی کرده است.
انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد. ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌هایی را درباره تقلب در فرایند رأی‌گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرده که اکثر آن‌ها رد شده‌اند.
رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در توییتی نوشت: «همین الان جدول‌بندی آراء [انتخابات] را دیدم. امکان ندارد بایدن ۸۰ میلیون رأی آورده باشد. این یک انتخابات ۱۰۰ درصد متقلبانه بود».
تاکنون نتایج انتخابات در ایالت‌های داکوتای شمالی، اوکلاهما، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبی، یوتاه، ورمونت، ویرجینیا و وایومینگ مورد تایید قرار گرفته و نتیجه بقیه ایالت‌ها نیز منتظر تایید است.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=296800

برچسب ها

ثبت نظر

-