همکاری دانشگاه آزاد و شهید بهشتی در تکمیل بیمارستان پیشوا

  • کد خبر : 296788
  • 09 آذر 1399 - 3:43
همکاری دانشگاه آزاد و شهید بهشتی در تکمیل بیمارستان پیشوا

حسین عباسی روز شنبه در جلسه بررسی موانع تکمیل بیمارستان نیمه تمام دانشگاه‌ آزاد پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد اظهار کرد: پیشوا، از جمله شهرستان‌هایی است که از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی محروم است و به منظور احداث بیمارستان در سال‌های دور علاوه بر اختصاص ۱۱۰ هکتار زمین برای تاسیس دانشگاه، ۳۳ هکتار زمین نیز برای احداث بیمارستان در اختیار این دانشگاه قرار گرفت.

وی اظهار کرد: هر چند که بخشی از سازه این بیمارستان توسط دانشگاه‌ آزاد احداث شد ولی نیمه تمام ماندن آن، مشکلات زیادی را برای شهرستان به همراه آورد که در ایام شیوع ویروس کرونا، این کمبود بیش از گذشته نمود پیدا کرد و مردم برای استفاده از خدمات درمانی، با مسائل و مشلات عدیده‌ای مواجه شدند.

عباسی گفت: موضوع تکمیل این بیمارستان، در نشست مشترک مسوولان شهرستان با استاندار تهران، رؤسای دانشگاه آزاد و علوم پزشکی شهید بهشتی و معاونانشان مطرح و مقرر شد تا تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به منظور تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان پیشوا تنظیم شود.

وی اظهار کرد: بر اساس این تفاهمنامه، مالکیت بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی به همراه کلیه متعلقات آن به دانشگاه علوم پزشکی واگذار می‌شود.

فرماندار پیشوا افزود: با انتقال این سازه به دانشگاه شهید بهشتی، ضمن تکمیل بیمارستان، پذیرش و آموزش بالینی دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه‌های آزاد در این مکان به صورت رایگان انجام می‌شود.

در سفر ۱۴ آذر ماه سال گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان پیشوا، موضوع تعیین تکلیف احداث و تکمیل بیمارستان نیمه تمام پیشوا در دستور وزارت بهداشت قرار گرفت.

سعید نمکی در این بازدید گفت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد در خصوص وضعیت بیمارستان پیشوا، تا هفته آینده وضعیت این مرکز نمیه تمام تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با اشاره به نشست مشترک با مسئولان دانشگاه آزاد به منظور تکمیل بیمارستان پیشوا اظهار کرد: هفته گذشته جلسه مشترکی با دکتر ولایتی و دکتر زالی رئیس دانشگاه شهید بهشتی تهران و دیگر مسئولان دیگر دانشگاه  اسلامی برگزار شد و طی آن مقرر شد تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد، اجرای این پروژه یا به وزارت بهداشت واگذار شود و یا از طریق سایت دانشگاه به‌صورت آموزشی، کار ساخت بیمارستان را شروع کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: طی هفته آینده و با برگزاری جلسات تکمیلی، به جمع‌بندی لازم برای آغاز به کار این بیمارستان خواهیم رسید.

پیشوا با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=296788

ثبت نظر

-