برگزاری بیست و دومین مانور سراسری زلزله در فارس

  • کد خبر : 296353
  • 08 آذر 1399 - 20:52
برگزاری بیست و دومین مانور سراسری زلزله در فارس

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ – ۱۷:۱۹

عکس‌های منتخب سال 1398 استان خوزستان

شیراز (پانا)- رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از برگزاری بیست و دومین مانور سراسری زلزله و ایمنی ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌ها در بستر شبکه شاد همزمان با سراسر کشور به صورت آنلاین در فارس خبر داد.

امید اسماعیلی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و غیرحضوری بودن مدارس در مناطق قرمز، مانور سراسری زلزله ویژه دانش‌آموزان و با همکاری اعضای خانواده بود که با کمک مربیان پیشتاز مدارس، ضمن آگاهی و آموزش مجازی دانش‌آموزان، شاهد تولید محتوای آموزشی و تولید فیلم اجرای مانور توسط دانش‌آموزان در این زمینه بودیم.
مانور سراسری زلزله امسال با هدف پناهگیری امن و خروج اضطراری در منزل خواهد بود و دانش‌آموزان همزمان با شنیدن آژیر از رادیو سراسری نسبت به اجرای دستورالعمل اقدام کرده و از این عملیات خود فیلم تهیه کرده و به دبیرخانه سازمان دانش آموزی ارسال می کنند.

او ادامه داد: تا این لحظه بیش از ۴۰۰ اثر از دانش‌آموزان در زمینه تولید محتوا و فیلم اجرای مانور، توسط مربیان پیشتاز مدارس به دبیرخانه رسیده است که به سازمان مرکز ارسال کرده‌ایم.

به گفته اسماعیلی از امروز، هشت آذر که روز ملی مانور زلزله است طبق اطلاعیه شماره دو، دانش‌آموزان مانور پناهگیری و خروج اضطراری از منزل را به شکل نمادین انجام می‌دهند و می‌توانند تا ۱۵ آذر، فیلم مانور را بر اساس معیارهای خواسته شده به دبیرخانه ارسال کنند.
بیست و دومین مانور سراسری زلزله توسط سازمان دانش‌آموزی با مشارکت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و سازمان مدیریت بحران صدا و سیما و جمعیت هلال احمر در بستر شبکه شاد در منازل برگزاری می‌شود.
یکی از محورهای موضوعی این مانور تولید محتوای آموزشی است و در این راستا دانش‌آموزان بر اساس راهنمای اجرای مانور که در سامانه ارتباطی پیشتازان (ساپ)، نسبت به تولید و ارسال محتوای آموزشی در قالب فیلم آموزشی، موشن‌گرافی، اینفوگرافی اسلاید، پوستر و نقاشی اقدام و از طریق شبکه شاد به سازمان دانش‌آموزی استان ارسال می‌کنند.
تولید فیلم اجرای مانور یکی دیگر از محورهای این مانور بوده است که دانش‌آموزان به محض شنیدن صدای آژیر نسبت به اجرای بند ۱ راهنمای مربوطه (پناهگیری و خروج اضطراری در منزل) اقدام و از این عملیات خود فیلم تهیه کرده و حداکثر تا تاریخ ۱۵ آذر ماه از طریق شبکه شاد به سازمان دانش‌آموزی شهرستان ارسال کنند.

مدیر سازمان دانش‌آموزی فارس با بیان اینکه اجرای مانور در سطح مدرسه در شهرستان‌ها و مناطق زرد از دیگر محورهای این مانور است گفت: در این راستا مدارس شهرستان‌ها و مناطقی که از لحاظ شرایط کرونایی در وضعیت زرد هستند و دانش‌آموزان در مدرسه حضور می‌یابند، می‌توانند طبق دستورالعمل سال گذشته و با رعایت پروتوکل های بهداشتی نسبت به اجرای مانور در سطح مدرسه اقدام و فیلم اجرای مانور را از طریق شبکه شاد به سازمان دانش‌آموزی شهرستان و منطقه ارسال کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=296353

برچسب ها

ثبت نظر

-