نیسان رونیز با عملکرد آفرود، راهی بازار شد

  • کد خبر : 296012
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
نیسان رونیز با عملکرد آفرود، راهی بازار شد

 

 

 

نیوز: به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از دیجیاتو، نکته جالب درباره نیسان رونیز اینکه اکس-ترا طعم حضور در خیابان‌های ایران را نیز چشیده است، البته با هویتی دیگر. این خودرو از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ با نام رونیز توسط پارس خودرو مونتاژ شد و به واسطه توانایی‌های آفرود مناسب توانست در بازار بدون تنوع کشور ما به محبوبیتی نسبی دست پیدا کند.

 

اما نکته جالب اینکه اکس-ترا طعم حضور در خیابان‌های ایران را نیز چشیده است، البته با هویتی دیگر. این خودرو از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ با نام رونیز توسط پارس خودرو مونتاژ شد و به واسطه توانایی‌های آفرود مناسب توانست در بازار بدون تنوع کشور ما به محبوبیتی نسبی دست پیدا کند.

 

 

نیسان رونیز با عملکرد آفرود، راهی بازار شد

 

حال با داغ‌تر شدن بازار اتومبیل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اوور، نیسان تصمیم گرفته اکس-ترا را احیا نموده و بعد از ۵ سال غیبت، مجددا این خودرو را راهی خیابان‌ها کند.

 

نسل جدید اکس‌-ترا باز هم از پلتفرمی مشترک با فرانتیر (بخوانید ناوارا) بهره می‌برد. این نسل در واقع همان مدل ترا (Terra) است که با چهره و نامی متفاوت در خاورمیانه به فروش خواهد رسید. شاید بدانید نیسان ترا دارای سه ردیف صندلی بوده و دو سال پیش در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد.

 

در مقایسه با ترا، اکس-ترا ۲۰۲۱ طراحی بروزتری داشته و مدرن‌تر دیده می‌شود. از جمله ویژگی‌های ظاهری شاخص این شاسی‌بلند ژاپنی باید به مواردی مثل جلوپنجره V شکل حجیم، سپرهای عضلانی با سینی محافظ، چراغ‌های LED جلو و عقب، گلگیرهای متورم و اسپویلر انتهای سقف اشاره کرد.

 

در داخل کابین نمایشگر ۹ اینچی مربوط به سیستم اینفوتینمنت بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کند. در زیر این نمایشگر که با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگاری دارد، چند دکمه و کلید برای کنترل سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده است.

 

مجموعه نشان‌دهنده‌های حاضر در پشت فرمان نیسان اکس-ترا ۲۰۲۱ حاصل ترکیب سنت و مدرنیته است. در این بخش سرعت‌سنج و دورشمار موتور از نوع عقربه‌ای هستند، اما در بین آنها یک نمایشگر دیجیتال برای ارائه اطلاعات بیشتر قرار دارد.

 

نسل جدید نیسان رونیز (اکس-ترا) با تمرکز بر عملکرد آفرود معرفی شد

 

نیسان برای سرگرم کردن سرنشینان شاسی‌بلند هفت نفره خود، یک نمایشگر سقفی تدارک دیده است. این نمایشگر ۱۱ اینچی به صورت تاشو طراحی شده و در مواقع عدم نیاز، در سقف جمع می‌شود. سقف اکس-ترا علاوه‌بر نمایشگر، میزبان کنترل‌کننده‌های اختصاصی سیستم تهویه است که با کمک آنها سرنشینان ردیف دوم و سوم می‌توانند دمای دلخواه را تنظیم کنند.

 

نسل سوم نیسان اکس-ترا با یک موتور ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی در خاورمیانه عرضه خواهد شد. این موتور توانایی تولید ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و با کمک گیربکس هفت سرعته خودکار دو یا هر چهار چرخ را (بسته به تریم) به حرکت وادار می‌کند.

نیسان رونیز با موتور اکسترا

اگر چه میزان خروجی موتور اکس-‌ترا ۲۰۲۱ برای مسیرهای آفرود کافی به نظر نمی‌رسد، اما نسخه‌های چهار چرخ محرک این خودرو به امکاناتی مثل قفل دیفرانسیل عقب الکترونیکی، محدود کننده لغزش دیفرانسیل، دستیار پایین آمدن از سراشیبی و دستیار شروع حرکت در سربالایی قابل تجهیز هستند. حالت ۴LO گیربکس هم مکمل سیستم‌ها و آپشن‌های آفرود اکس-ترای جدید است.

 

فروش اکس-ترا از ماه آینده میلادی در خاورمیانه آغاز خواهد شد. در رابطه با قیمت، نیسان فعلا حرفی به میان نیاورده؛ همچنین هنوز مشخص نیست که آیا خودروساز ژاپنی این شاسی‌بلند آفرود را در سایر بازارها نیز عرضه خواهد کرد یا خیر.

 

>>> خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=296012