طلا پشت سکه را خالی کرد

  • کد خبر : 295980
  • 08 آذر 1399 - 16:34
طلا پشت سکه را خالی کرد

طلا پشت سکه را خالی کرد

دست‌انداز دلار در مسیر کاهشی سکه؛


نیوز :

اونس طلا در پایان هفته کاری گذشته به زیر ۱۸۰۰ دلار سقوط کرد تا امید سکه بازان برای کامبک قیمت سکه به حداقل برسد. با اینحال، تحولات رخ داده در ۲۴ ساعت گذشته، می تواند دلار را به دست اندازی برای مسیر نزولی سکه بدل کند.

به گزارش نیوز، سکه در اولین روز هفته همچنان زیر ۱۱ میلیون تومان باقی مانده است. با اینحال، به نظر تغییراتی در بازار ارز قابل ردیابی است. با ترور دانشمند ایرانی در روز گذشته، احتمال دارد که بازار ارز نیز تحت تاثیر این اتفاق، نوسان افزایشی دهد. امروز قیمت دلار در بازار آزاد تهران به محدوده ۲۵ هزار تومان بازگشت. در صورت تثبیت دلار در کانال ۲۵، احتمال تشدید انتظارات منفی وجود دارد.

اما در هفته گذشته، طلا کانال ۱۸۰۰ دلاری را از دست داد. ورود طلا به کانال ۱۷۰۰، عاملی است که می تواند در برابر واقعه دیروز، مقاومت کند و سکه را در کانال ۱۰ میلیونی نگه دارد. 

سکه

در حال حاضر، قیمت سکه با توجه به آخرین نرخ دلار و اونس، ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می ارزد. در نتیجه سکه ۳ درصد از قیمت ذاتی خود پیشتر است. در واقع با دلار ۲۵ هزار تومانی نیز سکه می تواند زیر ۱۱ میلیون تومان دوام آورد. اما باید توجه کرد که اگر تحولات سیاسی غیرقابل پیش بینی رخ دهد یا اینکه انتظار فعالان بازار نسبت به اثر انتخاب بایدن، تغییر کند، حباب سکه نیز در ۳ درصد نخواهد ماند و احتمالا بار دیگر، فلز زرد داخلی اسیر قیمت موهومی شود. 


این مطلب برایم مفید است




۷۸


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=295980

ثبت نظر

-