پلیس مازندران بیش از سه هزار خودروی متخلف کرونایی را جریمه کرد

  • کد خبر : 295944
  • 08 آذر 1399 - 16:18
پلیس مازندران بیش از سه هزار خودروی متخلف کرونایی را جریمه کرد

به گزارش نیوز ، سرهنگ سیدموسی حسینی روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مازندران افزود : پلیس برای اجرای درست طرح محدودیت های جامع کرونایی علاوه بر به کارگیری دوربین های پایش تصویری ، در ۵۶ نقطه از شهرهای استان مستقر شد تا متخلفان نتوانند براحتی و بدون هزینه محدودیت ها را نقض کنند.

وی توضیح داد : مبلغ درج شده در ۲ هزار و ۵۹ فقره از جریمه های صادر شده  ۲۰۰ هزار تومان و مربوط به تخلفات ممنوعیت تردد خودرویی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در سه شهر قرمز کرونایی شامل ساری ، آمل و بهشهر بوده است.

سرهنگ حسینی گفت : یکهزار و ۱۰۱ فقره از برگه های جریمه صادر شده ۵۰۰ هزار تومانی و برای خودروهای غیربومی بود که وارد شهرهای دارای وضعیت نارنجی شدند و ۱۴۸ فقره نیز یک میلیون تومانی و مربوط به متخلفانی بود که با خودروهای پلاک غیربومی وارد شهرهای دارای وضعیت کرونایی قرمز شدند.

طبق ارزیابی وزارت بهداشت سه شهرستان ساری ، آمل و بهشهر در مازندران دارای وضعیت قرمز کرونایی هستند و ۱۹ شهرستان دیگر استان هم وضعیت نارنجی دارند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران احتمال گفت : چنانچه جریمه های صادر شده برای خودروهایی باشد که دارای برچسب تردد بودند و در دوربین این برچسب ها دیده نشده ، با هماهنگی دستگاه های مرتبط اجرایی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، ادارات صنعت ، معدن و تجارت ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و فرمانداری ها رفع اثر می شود ، ولی برای سایر خودروها با توجه به اطلاع رسانی های صورت گرفته قابل بخشش نیست.

وی افزود : طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا ، نیروی انتظامی در هفته دوم اجرای محدودیت های جامع کرونایی ، مقررات ابلاغ شده ستاد را به صورت جدی تری علیه متخلفان اعمال خواهد کرد چون دیگر تمامی شهروندان در جریان مقررات قرار دارند.

کاهش ۵۰ درصدی تردد خودرویی 

سرهنگ حسینی همچنین گفت: طبق بررسی های صورت گرفته در مجموع ورود خودرویی به شهر های مازندران طی یک هفته اخیر نسبت به قبل از اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی با ذکر این نکته که اجرای این طرح برای پلیس و البته مردم زحمات زیادی را به وجود آورده است ، افزود : امیدواریم با رعایت و احساس مسئولیت تمامی شهروندان بتوانیم نتیجه کاهش شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید – ۱۹ را در همه کشور بویژه استان مازندران لمس کینم تا خستگی از تن همه بیرون برود.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، تمامی مشاغل به استثنای مشاغل سطح یک که نیازمندی های ضروری مردم را تامین می کند ، در مناطق قرمز کرونایی تعطیل است. همچنین ورود خودروهای غیر بومی نیز بر اساس این مصوبه به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و متخلفان در صورت ورود به شهرهای قرمز روزانه یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی روزانه ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، استان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و از بین ۲۲ شهرستان این خطه شمال کشور شهرستان های ساری، بهشهر و آمل در زمره شهرستان های با وضعیت قرمز قرار دارند و سایر شهرستان ها نیز نارنجی هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=295944

ثبت نظر

-