پست بانک پیشتاز خدمت رسانی به روستاییان شد

  • کد خبر : 295827
  • 08 آذر 1399 - 14:57
پست بانک پیشتاز خدمت رسانی به روستاییان شد

در آیین افتتاحیه خدمات جدید پست‌بانک ایران مطرح شد:

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ – ۱۱:۱۳

پست بانک

تهران (پانا)- مدیرعامل پست‌بانک می گوید با مساعدت وزارت ارتباطات اغلب ATM های تحت حاکمیت پست بانک در روستاها دایر شده و از نظر کمیت با بانک ملی برابری می‌کند اما پست بانک بیش از تمامی بانک‌های کشور خدمات بانکی را به روستاییان ارائه می‌دهد.

آیین رونمایی از خدمات جدید پست بانک ایران در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت آنلاین برگزار شد.

وزارت ارتباطات در مسیر تحقق اقتصاد دیجیتال، به دنبال تحقق تحول در بانکداری سنتی و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال است که در سال‌های اخیر اقدامات زیربنایی مناسبی در این عرصه انجام داده است. صبح امروز -شنبه- در بیست و پنجمین سالگرد تاسیس پست بانک از خدمات جدید آن رونمایی شد.

«بهزاد شیری» مدیرعامل پست بانک درباره خدمات جدیدی که قرار است ارائه بدهند گفت: سرویس (IPG) درگاه پرداخت اینترنتی صوتی جهت استفاده نابینایان برای اولین بار درسطح کشور، راه‌اندازی مرحله نخست سامانه افتتاح حساب غیرحضوری با احراز هویت بیومتریک، راه اندازی سجام (سامانه جامع احراز هویت مشتریان) در باجه‌های بانکی روستایی و آغاز فرآیند ارائه تسهیلات در قبال توثیق سهام عدالت است که رسما با حضور وزیر ارتباطات، معاونین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره پست بانک ایران در ساختمان مرکزی این بانک مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

شیری افزود: افزایش ۱۲۱ درصدی کل سپرده‌ها، رشد ۱۵۱ درصدی منابع ارزان قیمت و رشد ۷۷ درصدی سایر منابع، افزایش ۱۰۴ درصدی کل تسهیلات، کاهش ۵۳ درصدی نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات، پشت سر گذاشتن زیان دهی و رسیدن به سوددهی و کاهش مناسب قیمت تمام شده پول از مهمترین عملکرد کمی پست بانک ایران طی دو سال اخیر بوده است.

وی تشریح کرد: در سال ۹۷ زیان ما حدود ۴۳۰ میلیارد تومان بود که در اقدامات انجام شده سود بانک یک سال بعد به ۹۷.۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

به گفته شیری با مساعدت وزارت ارتباطات اغلب ATM های تحت حاکمیت پست بانک در روستاها دایر شده و از نظر کمیت با بانک ملی برابری می‌کند اما پست بانک بیش از تمامی بانک‌های کشور خدمات بانکی را به روستاییان ارائه می‌دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=295827

برچسب ها

ثبت نظر

-