امتحانات دانش‌آموزان به چه صورت برگزار می‌شود؛ حضوری یا غیرحضوری؟

  • کد خبر : 295498
  • 08 آذر 1399 - 11:28

 

 

حاجی میرزایی امتحانات

نیوز: تهران (پانا) – وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در برنامه «یک روز تازه» شبکه ۵ سیما حضور یافت و درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش توضیحاتی داد.

محسن حاجی میرزایی صبح امروز ۸ آذرماه در برنامه «یک روز تازه» شبکه ۵ سیما اظهار کرد: در آموزش و پرورش در دوران کنونی روش آموزش، نقش خانواده، نقش دانش‌آموز، روش ارزشیابی و ارتباط گرفتن دانش‌آموز با معلم، معلم با دانش‌آموز تغییر پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: روش نظارت مدیران بر انجام ماموریت‌هایی که مدرسه بر عهده دارد تغییر پیدا کرده است و تمامی موارد در این شرایط متفاوت برای آموزش و پرورش رقم خورده است.

در شرایط کرونا آموزش در بحران است

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه آموزش در شرایط کرونا آموزش در بحران است گفت: یعنی اینکه حال هیچکس حال طبیعی نیست و همه در این شرایط ویژه و نگران کار را دنبال می‌کنند کار کردن در این شرایط برای همه سخت و پیچیده است و همه تلاش ما این است که محیط کار را برای همکاران خود مهیا کنیم و ماموریت خود را به درستی انجام دهیم.

تاکید برای انتقال صحیح محتوای آموزشی به دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش افزود: به دنبال این هستیم که دانش‌آموزان در این شرایط آسیب نبینند و محتوای آموزشی به درستی به آنان منتقل شود، آنان افت تحصیلی پیدا نکنند و ترک تحصیل نیز نداشته باشند.

وی با تاکید براینکه از مسائل آموزشی مراقبت می‌کنیم گفت: من در سال‌های آغاز انقلاب با گروه‌های زیادی از دانش‌آموزان ارتباط آموزشی داشتم نه در مقام دبیر و معلم اما در دانشگاه معلمی کردم.

طول عمر شاد ۶،۷ ماه است

وی درباره شبکه شاد و مشکلات آن نیز عنوان کرد: نکاتی که باید در بررسی از شبکه شاد مورد توجه قرار گیرد این است. که وقتی امکان حضور در کلاس درس تعطیل شد. باید راهی پیدا می‌کردیم. که گزینه شاد یک راه حلی برای پاسخ به یک مشکل بسیار مهم و جدی بود. اما طول عمر شاد ۶،۷ ماه است. یک پاسخ در این حد که توانایی داشته باشد. ۱۵ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم را در ارتباط با هم قرار دهد. آن هم در یک ساعت‌هایی از شبانه روز و کار آموزش را انجام دهد. که کار بسیار دشوار و پیچیده است.

حاجی میرزایی بیان کرد: بخش مهمی از تمام اپلیکیشن‌های کشور ما خارجی است. و همراه اول این زیرساخت را به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری فراهم کرده است. همچنین بهترین متخصصین ایران در این صنعت تبحر دارند. و درگیر کار بر روی شاد هستند.

مشکلات شاد ظرف یکی دو هفته آینده ترمیم می‌شود

وزیر آموزش پرورش با اشاره به اینکه مشکلی که اکنون شبکه شاد دارد. بخشی مربوط به زیرساخت فنی و بخش دیگر مربوط به کاستی‌های نرم افزاری است. گفت: هر دو بخش تشخیص داده شده. و مشکلات در حال ترمیم است. با زیر ساخت و توسعه زیرساخت‌ها مشکلات در حال رفع شدن است.

سفره ما گسترده است. و خطاهای موجود آن زود آشکار می‌شود. ما نمی‌توانیم حرف گزاف بزنیم. تبلیغات بدون پشتیبانی کنیم. ما در همه خانه‌ها هستیم. و همه خانواده می‌فهمند. کار ما چگونه است.

وی ادامه داد: نویدی که مسئولین فنی، مجموعه آموزش و پرورش، همراه اول و وزارت ارتباطات به ما دادند. این است. که ظرف یکی دو هفته آینده این مشکل نیز حل خواهد شد. سفره ما گسترده است. و خطاهای موجود آن زود آشکار می‌شود. ما نمی‌توانیم حرف گزاف بزنیم، تبلیغات بدون پشتیبانی کنیم. ما در همه خانه‌ها هستیم. و همه خانواده می‌فهمند. کار ما چگونه است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ما روزانه ۶۰۰ هزار ارتباط زنده در شبکه شاد داریم. گفت: ما ساعت‌هایی در روز ترافیک کلی برای برگزاری کلاس‌ها داشتیم. و توان پاسخگویی در آن ساعت‌ها کم و سرعت آپلود و دانلود کاهش پیدا می‌کرده است. لذا دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه را در ساعت‌های مختلف توزیع کردیم. تا بتوانیم بار ترافیک را کنترل کنیم.

در بودجه ۱۴۰۰ برای تهیه ابزار هوشمند پیش بینی شده است.

وی با عنوان اینکه استفاده از شبکه شاد برای افراد نابینا در همین هفته فراهم می‌شود. افزود: اکنون در شاد این امکان فراهم است. که با یک گوشی دو یا سه فرزند بتوانند از شبکه شاد استفاده کنند. اما درباره اینکه عده‌ای اکنون ابزار هوشمند ندارند. امکان تامین آن از ناحیه ما نیست. زیرا نیازمند واردات و تامین ارز است. اما این کار نیز به همت خیرین در حال انجام و در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی‌هایی برای این کار انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه امکانی برای قدردانی معلمان در این شرایط وجود دارد گفت: این شرایط برای تمام جامعه است. و تمام جامعه در شرایط غیرمنتطره ای است. اما ما هم سعی بر قدردانی داریم.

برگزاری امتحانات

حاجی میرزایی همچنین درباره برگزاری امتحانات با تاکید براینکه ترجیح ما آموزش حضوری است. عنوان کرد: اصل ما برگزاری امتحانات به صورت حضوری است. زیرا از وقتی که ارتباط ما با دانش‌آموز مجازی شده. باید برایمان فراگیری او از درس مشخص باشد. لذا امتحان حضوری است مگر اینکه در زمان امتحانات با وضعیت‌هایی مواجه شویم. که متخصصان بهداشت اجازه این موضوع را ندهند.

وی بیان کرد: به محض خارج شدن. از این تعطیلی ۲ هفته ای به خانواده‌ها توصیه آموزش حضوری و ما نیز تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی داریم. به ویژه برای دانش‌آموزان اول ابتدایی.

اجرایی شدن رتبه بندی

وزیر آموزش و پرورش درباره لایحه رتبه بندی گفت: این لایحه به دولت تقدیم شده. و اعتباری نیز در بودجه ۱۴۰۰ برای آن پیش بینی شده است. انشالله سال آینده این لایحه اجرا می‌شود. رتبه بندی که قبلا اجرا شده بود از ظرفیت فصل ۱۰ قانون خدمات استفاده شده بود. وقتی این فصل به تمام کانیوزن تعمیم داده شد. در لایحه جدید این موضوع پیش بینی شده است.

 

همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=295498

ثبت نظر

-