مطالعه دو کتاب مادرانه؛ پیشنهاد افشین علا برای پویش کتابخوانی ملی

  • کد خبر : 295426
  • 08 آذر 1399 - 10:50
مطالعه دو کتاب مادرانه؛ پیشنهاد افشین علا برای پویش کتابخوانی ملی

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ – ۱۰:۲۹

افشین علا

تهران (پانا) – افشین علا شاعر و نویسنده، برخی از کتاب‌هایی را که در ستایش مقام مادر نوشته شده است را برای مطالعه توصیه کرد و گفت از مضامین ماندگار در ادبیات و به ویژه شعر، ستایش مادر به معنای روح مادرانگی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، افشین علا در ادامه پویش «کتابخوانی ملی» عنوان کرد: نخستین معلم عشق و شاعرانگی من زنده یاد مادرم بوده که در ادبیات و در شعرهایی که سروده‌ام نقش مهم و همیشگی داشته است. به همین دلیل خواندن کتاب‌هایی که در ستایش مقام مادران است را پیشنهاد می‌کنم.

وی ادامه داد: کتاب «شرابه‌های روسری مادرم» مجموعه اشعار سپید زنده یاد سید حسن حسینی یکی از آثاری است که با مضمون مادر و ادای احترام به روح بزرگوار شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س) سروده شده است و توصیه می‌کنم که این کتاب به ویژه در روزگار فعلی مطالعه شود.

علا ادامه داد: زنده یاد سید حسن حسینی علاوه بر اشعار کلاسیک و ماندگاری که خلق کرده، به اعتقاد من یکی از معدود شاعرانی است که در حوزه شعر سپید، با نگاهی نو درباره مضامین آیینی اشعار ماندگاری به جای گذاشته است که اوج شاعرانگی وی در کتاب‌های «گنجشک و جبرئیل» و «شرابه‌های روسری مادرم» بوده است.

وی عنوان کرد: مجموعه یادداشت‌های شاهرخ مسکوب با عنوان «سوگ مادر» کتاب دیگری است که معرفی می‌کنم. این کتاب را حسن کامشاد از میان آثار و یادداشت‌های زنده‌یاد مسکوب جمع‌آوری کرده است.

نویسنده کتاب «خاطرات مه گرفته» خاطرنشان کرد: مجموع این یادداشت‌ها، نوشته‌های روزانه‌ای است که شاهرخ مسکوب در فقدان ابدی مادرش نوشته و در این یادداشت‌ها به اندازه‌ای در توصیف شخصیت مادرش غرق شده که گویی هر آنچه آموخته و برای ما به یادگار گذاشته مدیون و مرهون مادر است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=295426

ثبت نظر

-