احتمال دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور شهید فخری زاده

  • کد خبر : 294935
  • 08 آذر 1399 - 2:01

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ – ۲۰:۵۵

محسن

تهران (پانا)- شبکه لبنانی المیادین به نقل از رسانه های صهیونیستی از احتمال دست داشتن این رژیم در ترور دانشمند برجسته کشورمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، شبکه المیادین نوشت که رسانه‌های صهیونیستی اظهاراتی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را بازنشر داده‌اند که اشاره تلویحی به دست داشتن اسرائیل در ترور محسن فخری زاده، دانشمند ایرانی دارد.

المیادین نوشت: بنا به نوشته رسانه‌های اسراییلی، نتانیاهو گفته است که این هفته کارهای زیادی انجام دادم اما نمی توانم در مورد همه آن ها صحبت کنم.

این شبکه لبنانی می‌افزاید: از سوی دیگر، یوسی کوبرفسر، مدیرکل سابق وزارت امور راهبردی رژیم صهیونیستی گفت که فخری زاده، سلیمانی برنامه هسته ای ایران بود. وی همچنین تاکید کرده که چنین اقدامی را تنها اسرائیل و آمریکا می تواند انجام دهد.

همچنین امیر بوحبوت، کارشناس سیاسی پایگاه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت گفت: زمانی که یک شخصیت برجسته در پروژه هسته ای ایران را ترور می کنند، معادلات را برهم می زنند و نظام جدیدی را ایجاد می کنند.

المیادین به نقل از او نوشت: فخری زاده کارشناس پروژه هسته ای بود و در پروژه موشک های بالستیک نیز خبره بود.

بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو در سال ۲۰۱۸ در کنفرانسی با نشان دادن تصاویر شهید فخری زاده نام او را علنا اعلام کرده بود و رسانه های صهیونیستی پیش از این از ناکامی نقشه ترور وی در چند سال گذشته خبر داده بودند.

در همین راستا، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان جمعه شب در توییتی با اشاره به ترور دانشمند کشورمان در دماوند گفت : «تروریست‌ها امروز یک دانشمند برجسته ایران را ترور ‌کردند. این بزدلی – که نشانه‌های جدی از نقش اسراییل در آن دیده می‌شود – نشانگر جنگ‌طلبی از سر استیصال مرتکبین این اقدام است.

ایران جامعه بین‌المللی – خصوصا اتحادیه اروپا – را به پایان دادن استانداردهای دوگانه شرم‌آور خود و محکوم کردن این عمل تروریستی دولتی فرامی‌خواند.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=294935

ثبت نظر

-