جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ – ۱۸:۳۰
زنجان (پانا) – دومین جلسه ستاد پویش لبخند رضایت با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان و سایر اعضای این شورا در سالن غدیر اداره کل برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، حسن مظفری مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت استان در این جلسه با تأکید بر شناسایی نیازهای اساسی معلمان و دانش آموزان در ایام بیماری کرونا اظهار کرد: هدف از اجرای طرح “پویش لبخند رضایت” رفع تهدیدها و تبدیل آنها به فرصتهاست که این امر با کمک سازمان بسیج فرهنگیان کشور و هم افزایی آموزش و پرورش انجام می شود که در همین راستا کارگروه استانی این طرح نیز باید نیازهای اساسی معلمان و دانش آموزان را در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی شناسایی کرده و نسبت به رفع آنها و حمایت همه جانبه با استفاده از ظرفیت های دستگاه های مختلف استان اقدام کند.
وی در ادامه افزود: به منظور برنامه ریزی مناسب و تحقق اهداف تعیین شده ,باید آمار و اطلاعات دقیق از میزان فعالیت های دانش آموزان در شبکه شاد و نیز عدم دسترسی آنان به فعالیتهای آموزشی استخراج شود تا نسبت به رفع مشکلات و محرومیت های آن ها اقدام شود.
در ادامه این جلسه جعفر گنج خانلو معاون پرورشی و هماهنگی اداره کل با تشریح دستورالعمل پویش لبخند رضایت گفت: هدف این پویش، ایجاد یک نهضت همگانی مستمر برای قدردانی از مجاهدت معلمان در وضعیت کرونا، کمک به مدارس و معلمان برای اجرای بهینه برنامه ها و فعالیتهای پرورشی در این دوران و نیز تلاش برای پیشگیری و ترمیم آسیب های روانی و زیان های مختلف این بیماری است که در این برنامه سازمان بسیج فرهنگیان کشور, طرح «لبخند رضایت» را به عنوان برنامه محوری مرحله سوم کمک مومنانه آموزش و پرورش پیشنهاد داده تا با بهرهگیری از ظرفیتهای مردمی و حاکمیتی اجرا شود.
وی در ادامه با اشاره به لزوم همکاری سایر نهادها و دستگاه ها در این امر مهم تصریح کرد: در این طرح از ظرفیت های فرهنگیان، اقشار مختلف بسیج، ظرفیتهای مردمی، ظرفیت های حاکمیتی و ظرفیت های محلی استفاده خواهد شد.
حسین میرزایی مسئول کانون بسیج فرهنگیان استان نیز در سخنانی به تشریح نمونه اقدامات اساسی دراین پویش پرداخت و افزود: مبانی طرح “لبخند رضایت” برگرفته از انتظارات مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر ایشان با روسای آموزش و پرورش سراسر کشور بر می گردد که فرمودند” زحمات آموزش و پرورش در این چند ماه دشواری که گذشت، نباید نادیده بماند. بنا به فرمایشات ایشان “در این ایام کارهای بزرگی انجام گرفت که کارهای بیسابقهای در آموزش و پرورش بود” به همین منظور در راستای حمایت از معلمین به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور و صیانت از شأن و مقام معلم، لازم است اقدامات اساسی از قبیل: ایجاد موج رسانهای پر قدرت، تبلیغ گسترده از مجاهدتهای بی وقفه و شبانه روزی معلمان در شرایط کرونا تقدیر و تشکر عملی از معلمان، تامین نیازمندیهای دانشآموزان محروم با سوق دادن کمکهای مومنانه به سمت تهیه ابزار آموزش مجازی، سازماندهی و اعزام گروههای جهاد آموزشی از میان فرهنگیان طلاب و دانشجویان داوطلب به مناطق مورد نیاز، تدابیر خلاقانه بومی و محلی برای شناسایی معلمان و کمک به آنها با استفاده از ظرفیت های محلی، شهرستانی و استانی و انعکاس موارد کلان به کشور انجام پذیرد.
وی ادامه داد: برای تکریم وتقدیر از مجاهدتهای معلمان در دوران کرونا، نیاز به اقناع سازی و تهییج اقشار مختلف جامعه دارد که این مهم، با اقدامات گسترده و هوشمند رسانهای محقق می شود که نیاز است با استفاده حداکثری از ظرفیتهای آموزش و پرورش، بسیج و رسانه های جمعی به خصوص صدا و سیما در سه سطح ملی استانی و منطقهای اجرا شود.