حوادث ویژه ۹۹۶ نفر مصدوم برجای گذاشت

  • کد خبر : 294456
  • 07 آذر 1399 - 18:27
حوادث ویژه ۹۹۶ نفر مصدوم برجای گذاشت

مجتبی خالدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی نیوز با اعلام این مطلب افزود: بیشترین مصدومان حوادث ویژه هفته گذشته مربوط به مصدومان سوانح ترافیکی با ۵۱۹ نفر معادل ۵۲ درصد از کل مصدومان این حوادث است.  

وی با بیان اینکه اگر مقایسه ای در آمار حوادث ویژه این هفته نسبت به هفته قبل داشته باشیم، توضیح داد: در حوادث هفته گذشته ۱۳ درصد کاهش مسمومیت با گاز منوکسیدکربن و ۱۸ درصد کاهش آماری در حوادث ویژه سوانح ترافیکی داشته ایم.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: طی هفته گذشته ٩٢ مورد حادثه ترافیکی ویژه و ١١٩ مورد مسمومیت با مونو کسیدکربن در سامانه مرکز هدایت عملیات و بحران (EOC) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت شد که در 
حوادث مربوط به مسمومیت با گاز مونو کسیدکربن ٢۴٩ نفر دچار مسمومیت و ١٢ نفر هم جان باختند.

وی گفت: حریق و حوادثی مثل نشت گاز و انفجار در هفته گذشته ٣٧ مورد در سامانه هدایت عملیات و بحران وزارت بهداشت ثبت شد که در این حوادث ١٠۴ نفر مصدوم و تعدادی هم جانباخته داشتیم.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور توضیح داد: ٣٢ زمین لرزه بیش از ٢.۵ ریشتر در هفته گذشته ثبت شد که بیشترین آن در استان خوزستان با چهار ریشتر و در استان سیستان و بلوچستان با چهار و نیم ریشتر رخ داد.  
وی اظهارداشت: طی حوادث جوی هفته گذشته نیز ١٢ هشدار جوی صادر شد که چهار هشدار مربوط به سواحل و دریا و ۶ مورد هشدار هواشناسی و ۲ مورد هشدار کشاورزی بود.  
خالدی افزود: در هفته ای که گذشت دستورالعملی به عنوان دستورالعمل حوادث جوی برای تمامی مراکز اورژانس که درگیر این حوادث بودند صادر و هشدارهای هواشناسی و پیگیری های لازم انجام و همچنان نیز دانشگاه ها در حالت آماده باش هستند.

حوادث ویژه حوادثی هستند که بیشتر از پنج مصدوم یا دو فوتی داشته باشند.   

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=294456

ثبت نظر

-