طرح همدل با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای مطلوب به دانش‌آموزان اجرا می‌شود

  • کد خبر : 294410
  • 07 آذر 1399 - 17:45
طرح همدل با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای مطلوب به دانش‌آموزان اجرا می‌شود

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ – ۱۶:۳۳

ناحیه یک ری

شهرری(پانا)- کارشناس مشاوره و سلامت ناحیه یک شهرری در دومین جلسه هم‌اندیشی مشاوران این منطقه اظهار کرد با توجه به لزوم ارتباط دانش‌آموزان و اولیاء در شرایط کنونی طرح همدل با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای مطلوب، بررسی شرایط تحصیلی و روان‌شناختی دانش‌آموزان منطقه اجرا می‌شود.

دومین جلسه هم‌اندیشی مشاوران آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری و دومین جلسه توانمند‌سازی مشاوران آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری که توسط کارشناس مرکز مشاوره این اداره با موضوع اجرای طرح همدل، ارتقای خدمات روانشناختی و اجرای طرح صدای مشاور، بصورت وبینار و در بستر مجازی برنامه شاد برگزار شد.

در این وبینار که با حضور اعضای تخصصی مرکز مشاوره مدرسه و کلیه مشاوران و رابطین مشاور ناحیه یک ری برگزار شد، فاتن‌شریف کارشناس مشاوره و سلامت ناحیه یک شهرری در خصوص لزوم پیگیری فعالیت‌های مشاوره‌ای به صورت آنلاین در مدارس و اجرای آزمون‌های روانشناختی (آزمون سلامت روانی_ رفتاری، رغبت و توانایی ادراک شده) و طرح همدل (ارتقای خدمات روانشناختی) که در تقویم اجرایی سال جاری تحصیلی مشاوران گنجانده شده تاکید کرد.

کارشناس مشاوره و سلامت ناحیه یک شهرری در مورد چگونگی اجرای این طرح در منطقه گفت: ارتباط و تعامل موثر با دانش‌آموزان و اولیای آنان جهت بررسی مشکلات و تسهیل نحوه سازگاری خانواده‌ها و دانش‌آموزان با شرایط کنونی، امری مهم و ضروری است. مشاوران مدارس ما در حال تماس با خانواده‌های دانش‌آموزان نیازمند خدمات حمایتی و مشاوره‌ای در دروران شیوع کرونا می‌باشند و در این راستا حدود ۱۰۰ دانش‌آموز نیازمند خدمات مشاوره‌ای شناسایی و به مرکز مشاوره معرفی شدند و در حال دریافت خدمات مشاوره‌ای و حمایتی از جانب همکاران متخصص ما هستند.

شریف در مورد اهداف طرح همدل گفت: شناخت سریع و به موقع نیازها، مشکلات، دغدغه‌ها و مسائل مرتبط با فرایندهای آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان و اولیاء تسهیل‌گری در ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز دانش‌آموزان، مشارکت‌دهی والدین در فرایند فعالیت‌های پرورشی و روان‌شناختی دانش‌آموزان از مهمترین اهداف این طرح است.

خبرنگار: سمیه نیک فکر

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=294410

ثبت نظر

-