ارسال بیش ۲۱۹ هزار پیامک برای رانندگان خاطی در طرح مقابله با کرونا

  • کد خبر : 294201
  • 07 آذر 1399 - 14:53
ارسال بیش ۲۱۹ هزار پیامک برای رانندگان خاطی در طرح مقابله با کرونا

به گزارش روز جمعه نیوز از پایگاه خبری پلیس، معاونت عملیات ناجا، عملکرد نیروی انتظامی را همزمان با اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا از اول تا ششم آذر ماه تشریح کرد.

طبق اعلام معاونت عملیات ناجا ۶۹۵ هزار و ۱۲۹ راننده تذکر زبانی و تعداد ۲۷۹ هزار و ۱۲ خودرو نیز بازگردانده شدند.

براساس این گزارش، در شش روزه نخست اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا، تعداد ۵۱ هزار و ۹۵۶ خودرو در طرح محدودیت شبانه جریمه شده اند که تعداد ۱۸ هزار و ۸۸۱ مورد مربوط به تردد خودروها در مناطق قرمز ۱۸ هزار و ۴۱۳ مورد مربوط به تردد خودروها در مناطق نارنجی است.

پلمب ۱۱ هزار و ۹۴۱ واحد صنفی
معاونت عملیات ناجا درباره اقدامات انتظامی مرتبط با صنوف نیز اعلام کرد: ۳۴۶ هزار و ۱۵۰ مورد بازدید از اصناف انجام شد که۱۱ هزار و ۹۴۱ واحد صنفی پلمب و ۱۹۳ هزار و ۷۰۱ صنف تذکر دریافت کردند.

در این مدت، ۱۰ هزار و ۸۹۲ نیرو پلیس در هزار و ۹۴۸ نقطه  برای اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا استقرار یافته‌اند و ۶۶ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۶۹۴ تردد خودرو ثبت شده که در مقایسه  با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۳ درصدی را شاهد هستیم.

به گزارش نیوز، محدودیت‌های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا شد.

بر اساس این محدودیت ها مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می شوند، ادارات دولتی با حداکثر یک سوم کانیوزن فعالیت می کنند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است.

جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز شب گذشته – پنجشنبه – از تعطیلی ادارات در هفته آتی خبر داد و افزود: دولت، این بخشنامه را ابلاغ کرده و شامل همه کانیوزن دولت اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی همچنین شامل قرارداد دستگاه با شرکت‌ها می شود و کاهش نیرو باید در تمام عرصه ها انجام شود و فرقی بین کانیوزن شاغل ادارات نیست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=294201

ثبت نظر

-