تقویت مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی با اجرای ۴ طرح وزارتی ویژه دانش‌آموزان دختر مازندرانی

  • کد خبر : 293819
  • 07 آذر 1399 - 10:43
تقویت مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی با اجرای ۴  طرح وزارتی ویژه دانش‌آموزان دختر مازندرانی

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ – ۱۰:۴۰

نجمه دوستکام

تهران (پانا) – مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ۴ طرح وزارتی در زمینه دانش‌آموزان دختر و بانوان فرهنگی را تشریح کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، نجمه دوستکام در جلسه شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س)، گفت: امیدواریم با تاسی از رفتار و کردار و حمایت معنوی این بانوی بزرگوار و همچنین خرد جمعی همه مسئولان در آموزش و پرورش مازندران بتوانیم برای تقویت و بهبود وضعیت دختران تصمیمات درستی را اتخاذ کرده و نقش موثر خود در قبال دانش‌آموزان را ایفا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به امور دختران از منظر امام خمینی (ره)، تصریح کرد: با توجه به فرمایشات امام خمینی(ره) ملتی که بانوانش در صف مقدم برای پیشبرد مقاصد اسلامی است، آسیب نخواهد دید. این رویکرد توجه به دختران را در جامعه اسلامی نشان می‌دهد چرا که دختران امروز مادران فردا هستند که آینده جامعه را رقم خواهند زد.

این مقام مسئول با اشاره به طرح های وزارتی سال ۹۹، خاطرنشان کرد: طرح بشری در مدارس متوسطه اول و پایه هفتم در تمامی مدارس شبانه‌روزی استان و پایه ششم در کل به تعداد ۵۰۰ دانش‌آموز باید انجام گیرد و در این طرح به دانش‌آموزان بسته‌های بهداشتی و دوساعت کارگاه آموزشی بلوغ برای دختران و ۲ ساعت کارگاه آموزشی برای والدین برگزار خواهد شد شایان ذکر است که اعتبار وزارتی در این طرح ۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

دوستکام با اشاره به طرح گفتگو که در ارتباط با مهارت های ارتباط موثر با دیگران است، افزود: در این طرح که به منظور افزایش مهارت در برقراری ارتباط با سایر همسالان، والدین، مسئولین مدرسه و افراد جامعه است، بستر و زمینه لازم را برای نقش پذیری اجتماعی دانش‌آموزان و مشارکت فعال و موثر آنان در امور تصمیم سازی و تصمیم‌گیری مدارس را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به طرح افزایش مشارکت‌های اجتماعی دختران دانش‌آموز که در راستای طرح وزارتی گفتگو است، خاطرنشان کرد: در این طرح ۸ ساعت آموزش برای دانش‌آموزان و ۴ ساعت برای والدین و همچنین ۴ ساعت آموزش برای مربیان همان دانش‌آموز در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره طرح مهم آموزش سواد زندگی، تصریح کرد: این طرح برای دانش‌آموزان پایه یازدهم اجرا خواهد شد. هدف اصلی این طرح توانمندسازی دانش‌آموزان در کسب مهارت‌های لازم برای طرح ریزی مسیر زندگی مشترک و همچنین آموزش والدین و مربیان به عنوان تسهیلگران در این زمینه است. این طرح با توجه به تغییرات زمانی و مکانی مورد توجه قرار خواهد گرفت و همچنین مانند طرح مشارکت‌های اجتماعی ۸ ساعت آموزش برای دانش‌آموزان و ۴ ساعت برای والدین و همچنین ۴ ساعت آموزش برای مربیان همان دانش‌آموز در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=293819

برچسب ها

ثبت نظر

-