کرونا نمی‌تواند بهانه‌ای برای عدم پرداخت مالیات امسال باشد

  • کد خبر : 293741
  • 07 آذر 1399 - 9:32
کرونا نمی‌تواند بهانه‌ای برای عدم پرداخت مالیات امسال باشد

در گفت‌وگوی پانا با رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین مطرح شد:

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ – ۰۹:۱۵

 مالیات الکترونیکی

تهران ( پانا) – رئیس اتاق بازرگانی ایران وچین با بیان اینکه صنایع مادر و بزرگ آسیبی از کرونا ندیده‌اند و به روند تولید خود در این ماه‌ها ادامه داده‌اند می‌گوید کرونا نمی‌تواند بهانه‌ای برای عدم پرداخت مالیات امسال باشد وتنها بخشی از کارگاه‌های کوچک و متوسط از کرونا زیان دیده‌اند.

مجیدرضا حریری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پانا درباره تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی امسال گفت:‌ « مبنای درآمدی برای مالیات‌هایی که در ۷ ماه ابتدایی امسال اخذ شده است درآمدهایی است که اصناف و فعالان اقتصادی در سال ۹۸ کسب کرده‌اند و کرونا نمی‌تواند بهانه‌ای برای عدم پرداخت مالیات باشد. البته نقدینگی فعالان اقتصادی به دلیل کرونا کاهش یافته است. البته اینکه برخی از آنها می‌خواهند از محل مالیاتی که باید پرداخت کنند، هزینه‌های دیگر خود را تامین کنند، می‌تواند درست باشد.»

وی با بیان اینکه صنایع مادر و بزرگ آسیبی از کرونا ندیده‌اند و به روند تولید خود در این ماه‌ها ادامه داده‌اند، گفت: « بخشی از کارگاه‌های کوچک و متوسط و کسبه خرد از کرونا آسیب دیده‌اند و طبیعی است که زمینه فعالیت برخی از واحدها نیز به دلیل کرونا رونق بیشتری داشته است.»

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به اظهارات فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر عدم فشار به مودیان مالیاتی و افزایش پایه مالیاتی گفت:‌ « اینگونه به نظر می‌رسد که بدهی‌های مالیاتی که از گذشته وصول نشده است درحال مطالبه است.»

گفتنی است فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی از تحقق ۱۰۰ درصد درآمد‌های مالیاتی پیش بینی شده تا هفت ماه امسال خبر داده است.

به گفته او بسیاری از مودی‌های مالیاتی، احساس مسئولیت کردند بنابراین مالیات به خوبی محقق شد و هفت دوازدهم امسال صد در صد محقق شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=293741

ثبت نظر

-