اجرای زیرساخت های فناورانه در پروژه فرودگاه بین المللی کیش

  • کد خبر : 293403
  • 07 آذر 1399 - 0:14
اجرای زیرساخت های فناورانه در پروژه فرودگاه بین المللی کیش

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: ایجاد زیرساخت‌های فناورانه حمل و نقل هوایی و طرح “بی آرام” در پروژه پایان مسافری فرودگاه بین المللی کیش برای نخستین بار در سطح کشور اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی صبح پنجشنبه ۶ آذر با حضور غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، معاونین و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش از پایانه مسافری در حال ساخت فرودگاه بین المللی کیش که بیش از ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته بازدید کرد.

نعمت الله ترکی در این بازدید، حمایت های وزارت راه و شهرسازی و تلاش سازمان منطقه آزاد کیش برای تکمیل پروژه پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: با مدیریت شایسته مدیرعامل و همکاران فعال در این سازمان امروز شاهد پیشرفت قابل توجهی از این پروژه هستیم.

وی افزود: با انجام تحقیقات و مطالعاتی در خصوص سیستم”بی آر ام” در پروژه های پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش این منطقه به عنوان پایلوتی در سطح کشور برای اجرای طرح های فناورانه در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان این که در بدو ورود غلامحسین مظفری به این منطقه به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، پروژه پایانه مسافری فرودگاه کیش ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت؛ خوشبختانه امروز این پروژه با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به فعالیت خود ادامه می دهد.

نعمت الله ترکی بیان داشت: تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز پایانه مسافری خریداری شده و با تلاش شبانه روزی و مدیریت مدبرانه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در شش ماه نخست سال ۱۴۰۰ این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

ترکی با اشاره به این که در سال گذشته این پروژه برای تامین منابع پیش بینی شده به مبلغ ۳هزار میلیارد تومان با چالش جدی مواجه شده بود گفت: با استقرار شرکت های دانش بنیان با تخصص فنی و مهندسی در مرکز نوآوری کیش و استفاده از فناوری های جدید تامین منابع به ۵۰ درصد کاهش یافت و اتمام این پروژه با مبلغی بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی اجرای طرحی در قالب ورود به “بازار سرمایه و استفاده از اوراق صکوک” را راه کار موثری برای تامین منابع مورد نیاز پروژه پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش برشمرد و عنوان کرد: باید این طرح در قالب یک مدلی کارآمد در پروژه های سطح کشور اجرایی شود.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از طرح های اجرایی در منطقه آزاد کیش “سیستم بی آر ام” در پروژه فرودگاه بین المللی کیش است که این مهم با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی و مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش آغاز شده است.

نعمت الله ترکی تصریح کرد: تحقق یافتن پروژه های اجرایی در سطح کشور با مشارکت و جذب جوانان خلاق و توانمند موجب پیشرفت، توسعه و آبادانی کشور می شود و این امر بیانگر وجود تخحصص در مجموعه مراکز علمی کشور است.

ترکی اظهار داشت: فراهم شدن زمینه های تبادل نظر علمی، پژوهشی و تخصصی میان پروژه های در حال ساخت و شرکت های دانش بنیان باعث پیشرفت و توسعه پروژه ها و کاهش ۲۰درصدی تامین تجهیزات خارجی و اتکا به تولیدات داخلی در این منطقه شده است.

گفتنی است پروژه پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش با ظرفیت پذیرش ۶ میلیون مسافر در سال با ارائه خدمات مطابق با استانداردهای بین المللی و مجهز به ۱۳ دستگاه پله برقی، ۱۲ دستگاه آسانسور و ۶ دستگاه پل تلسکوپی در شش ماه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=293403

ثبت نظر

-