راهنمای کامل خرید قفل کتابی

  • کد خبر : 293310
  • 06 آذر 1399 - 22:33
راهنمای کامل خرید قفل کتابی

راهنمای کامل خرید قفل کتابی

در این مقاله قصد داریم شما را با این قفل ساده و ایمن، انواع آن، مزایای استفاده از آن و نکاتی در مورد خرید و انتخاب آن آشنا کنیم.

یکی از وسایلی که به خوبی می‌تواند ایمنی مکان‌های مثل خانه، مغازه، فروشگاه و حتی خودرو و … را افزایش دهد، ”قفل کتابی“ است. در این مقاله قصد داریم شما را با این قفل ساده و ایمن، انواع آن، مزایای استفاده از آن و نکاتی در مورد خرید و انتخاب آن  آشنا کنیم.


دلیل برتری قفل کتابی نسبت به قفل‌های آویز


هر وسیله جدید به دلیل نقص در رقیب سنتی و یا نیاز بازار ساخته می‌شود، این مسئله در مورد قفل‌های کتابی هم صدق می‌کند، زمانی که دستگاه‌های برش قفل آنقدر پیشرفته شدند که به راحتی قادر به بریدن قفل‌های آویز بودند، قفل‌های کتابی با ایمنی بیشتر روانه بازار شدند. در این قفل‌ها فقط کمی از سطح زبانه مشخص است و به همین دلیل به آسانی قابل بریدن با وسایلی مثل قیچی و اره آهن‌بر نیستند.


. مهمترین مزیت قفل‌های کتابی نسبت به سایر قفل‌ها استفاده کردن کلید تخت در آنها است این کلیدها نسبت به کلیدهای دندانه‌ای معمولی ایمنتر بوده و به آسانی کپی نمی‌شوند. همچنین وضعیت قرار گرفتن ساچمه‌ها نیز می‌تواند در بالا بردن امنیت آن موثر باشد، چرا که گاهی سارقان با استفاده از سوراخکاری قفل و خارج کردن ساچمه‌ها اقدام به باز کردن آنها می‌کنند.


در واقع باید گفت بهترین مکمل برای قفل‌های کتابی درب‌های آکاردئونی است، این ترکیب می‌تواند ضریب افزایش امنیت هر مکانی را چند برابر کند.


انواع قفل کتابی و بهترین آن


قفل‌های کتابی از نظر جنس بدنه، طراحی بدنه و توپی قفل دارای انواع گوناگونی هستند که قیمت آنها نیز بسته به ضریب ایمنی که ارائه می‌کنند متفاوت بوده و ممکن است از صد هزارتومن تا بیش از یک میلیون تومن قیمت داشته باشند. در این بخش با انواع قفل‌های کتابی آشنا می‌شویم.




مکانیسم قفل‌های کتابی به شکلی است که نسبت به قفل‌های ساده و سنتی امنیت بیشتری دارند، با این وجود قفل‌های ضد سرقت از انوع کتابی قفل‌هایی هستند با کلیدهای مستطیلی و دارای جدیدترین تکنولوژی طراحی ساچمه‌های رمزنگاری هستند. این قفل ها معمولا در مقابل تزریق اسید که یک راه معمول برای باز کردن قفل‌ها است مقاومت بسیار خوبی دارند. معمولا مغزی این قفل‌ها را از جنس تهیه می کنند، برنج در مقابل نفوذ اسید مقاومت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل برخی از قفل‌ها علاوه بر مغزی، برای افزایش سطح ایمنی، دارای بدنه‌ای از جنس برنج هستند.




بدنه قفل های کتابی ساده  معمولا از جنس آلیاژ فلز و به شکل یک‌پارچه ساخته می شود، برای این که قفل‌های کتابی در مقابل ضربه‌پذیری و شکسته شدن مقاومت بهتری داشته باشند، بدنه آنها را به شکل دو لایه ضخیم از جنس فلزهای مقاومی چون برنج و فولاد یا استیل می‌سازند و به آن قفل روکش‌دار می گویند. این قفل‌ها در برابر شکسته شدن بدنه مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند.


در مقایسه این دو مدل باید گفت اگرچه هرکدام از این قفل ها دارای ضریب ایمنی بالایی است، اما بهترین مدل قفل کتابی،  قفلهای ضدسرقت هستند که از نظر ایمنی و بدنه واقعا دارای ایمنی بسیاری است.


مهمترین ویژگی های قفل کتابی


در این بخش شما با برخی ویژگی‌های قفل‌های کتابی آشنا می شوید که می‌تواند دلیل انتخاب آنها در میان انواع قفل باشد. این ویژگی‌ها عبارتند از:


– کوتاه شدن حلقه نسبت به قفل‌های آویز در این مدل از قفل‌ها باعث می شود که به راحتی بریده نشوند و ایمنی بیشتری داشته باشند.


– دارای دو شیار و زبانه قفل هستند، به همین دلیل نمی‌توان با ترفندهای ساده و ابتدایی این قفل‌ها را به راحتی باز کرد.


– قفل‌های کتابی روکش‌دار، در مقابل شکسته شدن بسیار مقاوم هستند و لایه محافظ اجازه نفوذ به لایه داخلی قفل و مغزی را به سارق نمی‌دهد.


– معمولا مغزی قفل‌های کتابی دارای سیستم قفل کامپیوتری است و کلید آنها توسط برنامه‌های کامپیوتری مخصوص  ساخته می شود، بنابراین نمی‌توان از شاه کلید برای باز کردن این مدل قفل‌ها استفاده کرد.


– جنس مغزی به کار رفته در قفل‌های کتابی معمولا برنجی است که این فلز در مقابل اسید مقاومت بسیار بالایی از نظر  خورده شدن دارد، به همین دلیل به این مدل از قفل‌های کتابی که دارای مغزی برنجی هستند قفل ضد اسید گفته می‌شود.


نکات مهم خرید قفل کتابی


برای این که بتوانید قفل مناسبی تهیه کنید باید به نکاتی از جمله قیمت قفل، نوع قفل، اندازه و ابعاد قفل و نوع کلید به کار رفته در قفل مورد نظرتان دقت داشته باشید. موارد دیگری نیز وجود دارد که توجه به آنها می‌تواند بهترین انتخاب را برای شما رقم بزند، مواردی مثل توجه به آلیاژ و جنس بدنه قفل، میزان امنیت قفل و گارانتی که برخی از سازندگان در مقابل قفل‌های تولیدی خود داشته و کیفیت آنها را ضمانت می‌کنند.


با توجه به نکاتی که مطالعه فرمودید می‌توانید یک قفل مناسب با ایمنی بالا برای محل مورد نظر خود خریداری کرده و از نظر ایمنی آن را در مقابل سرقت نفوذناپذیر کنید.


ممنون از وقتی که گذاشتین برای مطالعه این مقاله. اگر پیشنهادات یا انتقادات یا تجربه شخصی از خرید قفل کتابی، زیر این پست ارسال کنید باعث افتخار ما خواهد بود. با تشکر یراق دات کام

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=293310

برچسب ها

ثبت نظر

-