رئیس اتحادیه خشکبار: آجیل برای کرونا مفید است!

  • کد خبر : 293016
  • 06 آذر 1399 - 18:04

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران می‎‌گوید: آجیل برای کرونا مفید است؛ چرا که آجیل و خشکبار جنبه گرمی دارد و خوردن این مغزها برای بدن خوب است. به دلیل افزایش قیمت ارز قیمت آجیل ۵۰ درصد گران شده اما قیمت آجیل امسال معقول است و مردم هم می‌توانند بخرند.

مصطفی احمدی:

* قیمت آجیل شب یلدا امسال به دلیل افزایش قیمت ارز، بسته‌بندی و هزینه کارگر امسال ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. یعنی در مجموع ۸۰ قلم کالا و انواع مغزها قیمت آنها حدود ۵۰ درصد گران شدند.

* اعضای صنف آجیل برای اینکه قیمت این کالا در شب یلدا برای مردم ارزان تمام شود، چندی پیش شروع به خرید آجیل و خشکبار کردند؛ چنانچه این محدودیت‌ها ادامه پیدا کند این مواد خوراکی ماندگاری‌اش را از دست داده و خراب می‌شود.

* متاسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از شب عید تاکنون هر واحد صنفی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه‌های خود را از دست داده‌اند و مجبور شدند کالاهای خود را معدوم کنند.

* (در توصیه‌ای به مردم): مردم از خرید آجیل نترسند، آجیل برای کرونا مفید است و از واحدهای صنفی دارای پروانه خرید کنند؛ چرا که واحدهای صنفی مجاز می‌دانند چه اقلامی را دست مردم بدهند که برای سلامتی‌شان ضرر نداشته باشد.

  • سال گذشته هزینه هر کیلو بسته‌بندی یک قلم کالا دو هزار و ۶۰۰ تومان بود؛ این در حالی است که امروز قیمت بسته‌بندی کالاها به پنج تا شش هزار تومان رسیده است. قدرت خرید مردم در زمینه آجیل و خشکبار کاهش یافته است؛ این در حالیست که قیمت آجیل امسال معقول است و مردم هم می‌توانند بخرند.
  • تجارت نیوز
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=293016

برچسب ها

ثبت نظر

-