کشف ۱۰۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو در تهران

  • کد خبر : 292951
  • 06 آذر 1399 - 17:24
کشف ۱۰۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو در تهران

 

کشف ۱۰۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو در تهران

نیوز: وی توضیح داد: گشت زنی های هدفمند افزایش یافت تا اینکه گشت کلانتری ۱۱۷ جوادیه حین گشت زنی در خیابان فدائیان اسلام به راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت که پلاک آن مخدوش بود، مظنون می شوند.

سرپرست پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان داشت: چکیده پرونده حکایت از این دارد، مظنونین چندین بار خیابان را به صورت یک طرفه بالا و پایین می رفتند که ماموران به صورت نامحسوس آنها را تحت نظر قرار می دهند و با تعقیب و مراقبت انجام شده مشخص شد قصد تخریب قفل صندوق عقب یک دستگاه خودرو پرشیا را دارند که ماموران کلانتری جوادیه وارد عمل شدند و پس از مدتی تعقیب و گریز، راکب موتورسیکلت به نام کیوان را دستگیر ولی ترک نشین از محل می گریزد.

وی با اشاره به اینکه کیوان در بازجویی اولیه منکر سرقت لوازم داخل خودرو بود، گفت: سارق با مشاهده تصاویر ضبط شده خود به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت با همکاری همدستش به نام عباس معترف شد.

کاکاوند تصریح کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه دومین متهم پرونده نیز شناسایی و با هماهنگی های قضائی عباس نیز در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه آنها به ۱۰۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، اضافه کرد: هر دو متهم برای کشف جزئیات پرونده و شناسایی مال باختگان در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار دارند.

اعتراف به ۴۰ فقره زورگیری 

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۲ سارق زورگیر و کشف ۴۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ کارآگاه “سعید مجیدی” گفت: بیست و هشتم فروردین ماه پرونده ای با موضوع زورگیری به دادخواهی یکی از شهروندان در کلانتری ۱۲۰ سید خندان تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع و تیمی از  کارآگاهان پایگاه چهارم  مسئولیت آن را بر عهده گرفتند.

وی ابراز داشت: شاکی با حضور در پایگاه چهارم  بیان داشت، ساعت ۹ شب روز چهارشنبه بیست و هفتم فروردین ماه در خیابان بنی هاشم شمالی در حال صحبت کردن با گوشی تلفن همراهم بودم که ناگهان ۲ موتورسوار با یک دستگاه موتورسیکلت پالس قرمز کنارم ایستاد و با تهدید سلاح سرد، گوشی تلفنم را سرقت و به سرعت از محل گریختند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: با تجمیع پرونده های مشابه و تحقیقات میدانی در محل های سرقت، کارآگاهان تصویر یکی از موتورسواران را به دست آوردند و در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی موفق شدند هویت وی را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد، گفت: با انتقال وی به پایگاه چهارم علاوه بر اعتراف به جرم ارتکابی به ۴۰ فقره زورگیری به همین شیوه با همکاری یکی از دوستانش به نام کامران اعتراف کرد.

وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه دومین متهم پرونده نیز در تحقیقات پلیسی شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس شد.

این مقام پلیسی ابراز داشت: با دستگیری کامران و اعتراف به جرم ارتکابی هر دو متهم  انگیزه خود را  اعتیاد و تامین هزینه های مصرف مواد مخدر اقرار کردند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت : هر دو متهم با دستور قضائی بازداشت و تحقیقات پلیسی برای شناسایی مالخر یا مالخران ادامه دارد.

انهدام باند سارقان زورگیر در شهرری

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران از دستگیری یکی از سارقان باند ۴ نفره زورگیر باشگاه بدنسازی خبر داد و گفت: دستگیری کلیه اعضای این باند در دستور کار قرار داد.

سرهنگ کارآگاه “حیدر گودرزی” روز پنجشنبه در تشریح این خبر گفت: اواخر شهریور ماه سال جاری پرونده ای با موضوع سرقت به شیوه زورگیری در کلانتری ۱۳۱ شهرری تشکیل و با دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: شاکی که جوانی ۲۷ ساله و ساکن شهرری بود به پایگاه نهم پلیس آگاهی مراجعه و اظهار داشت، ساعت ۱۹ بیست و ششم شهریور ماه در حال تمرین در باشگاه بدنسازی بودم که ۴ جوان قوی هیکل وارد باشگاه شدند و پس از تهدید و ارعاب، مرا به بیرون از باشگاه کشاندند و با ضرب و شتم سوار بر خودرو کردند و در ادامه با گرفتن رمز کارت بانکی ام مبلغ ۵ میلیون تومان سرقت و سپس در بیابان های شهرری مرا رها کرده و متواری شدند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران افزود: با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار تیم مبارزه با جرائم جنایی پایگاه قرار گرفت و کارآگاهان موفق شدند هویت یکی از متهمان را به نام بایرام ساکن حومه تهران شناسایی و با هماهنگی های قضائی و اخذ نیابت قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر و پایگاه نهم انتقال دادند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجووئی های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار داشت نقشه سرقت را وی کشیده بود، اضافه کرد: متهم انگیزه خود را از این کار اختلاف با شاکی بیان کرد، درحالی که شاکی اظهار داشت هیچگونه آشنایی قبلی با متهمان نداشته است.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی گفت: با اعتراف متهم به بزه انتسابی با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد و تلاش برای کشف زوایای پنهان پرونده و دستگیری سایر متهمان همچنان ادامه دارد.

 

 

 

در نیوز بیشتر بخوانید:»

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=292951

برچسب ها

ثبت نظر

-