تحریم‌های آمریکا، مانعی جدی در مسیر مقابله با کرونا است

  • کد خبر : 292885
  • 06 آذر 1399 - 16:18
تحریم‌های آمریکا، مانعی جدی در مسیر مقابله با کرونا است

تحریم‌های آمریکا، مانعی جدی در مسیر مقابله با کرونا است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر این‌که تحریم و اقدام‌های یکجانبه، نماد آشکار جنایت علیه بشریت است، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی شد.

به گزارش ایلنا، «مجید تخت روانچی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر این‌که تحریم و اقدام‌های یکجانبه، نماد آشکار جنایت علیه بشریت است، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی شد.


وی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع «اکنون اقدامات یکجانبه پایان یابد» سخنرانی می‌کرد، افزود که اقدا‌م‌های اجباری یکجانبه از جمله تحریم‌ها، موانع زیادی در مسیر اقتصاد، دسترسی به سیستم‌های مالی و ذخایر خارجی و حتی غذا و دارو ایجاد می‌کند.


تخت‌ روانچی تصریح کرد که به‌رغم ادعای برخی کشورهای غربی مبنی بر این‌که دارو، غذا و سایر اقلام بشردوستانه از تحریم های به اصطلاح ‌هوشمند معاف هستند، این تحریم‌ها بیشترین آسیب را به افراد بی‌گناه و اقشار آسیب‌پذیر جامعه وارد کرده است.


وی در ادامه به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره آثار منفی تحریم‌ها بر حقوق بشر اشاره کرده و تاکید کرد که تحریم‌ها کودکان، بیماران، سالمندان و فقرا را هدف قرار داده و پیامدهای بشردوستانه شدیدی به دنبال دارد که می‌تواند به بحرانی انسانی تبدیل شود.


وی با اشاره به پیامدهای منفی تحریم‌ها در بحبوحه شیوع کرونا و موانعی که برای مقابله با این بیماری ایجاد می‌کند، گفت که در پیش گرفتن چنین رویکردی بسیار خطرناک است، چرا اگر یک کشور امنیت نداشته باشد، سایر کشورها نیز نمی‌توانند احساس امنیت داشته باشند و آتش ویروس، گسترش یافته و قربانیان زیادی بر جای خواهد گذاشت.


تخت روانچی با اشاره به تحریم‌های ۴۰ ساله آمریکا علیه مردم ایران تصریح کرد که ایران در حال حاضر با گسترده‌ترین تحریم‌هایی روبه‌رو است که تاکنون علیه هیچ دیگری اعمال نشده است. وی گفت که این تحریم‌ها به شدت مانع تلاش ما در مبارزه با همه‌گیری کرونا شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=292885

ثبت نظر

-