روحانی: همه به فکر مردم و آینده و رفاه ملت باشیم

  • کد خبر : 292610
  • 06 آذر 1399 - 13:02
روحانی

تهران (پانا) – مراسم بهره‌برداری از سه طرح ملی وزارت نفت شامل پتروشیمی اوره و آمونیاک لردگان در استان چهارمحال و بختیاری، واحد فرآورش ۵۰ هزار بشکه‌ای نفت خام غرب کارون در استان خوزستان و مخازن متمرکز ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی در استان بوشهر با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد.

در گزارش وزیر نفت درباره افتتاح این پروژه‌ها اعلام شد برای افتتاح این طرح‌ها، بیش از ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است. حسن روحانی در ادامه این گزارش تاکید کرد: مقام معظم رهبری روز سه‌شنبه در نشست ستاد عالی هماهنگی اقتصادی بر جهش تولید تاکید کردند که باید سه اقدام مهم در مساله خودروسازی، صنعت نفت و نهاده‌های دامی صورت گیرد.

وی افزود: سه وزیر ما در این زمینه آقایان زنگنه، رزم حسینی و خاوازی، تلاش خود را باید انجام دهند که طرح خود را یه سرعت به ستاد اقتصادی جهت تصویب و اجرا ارائه کنند.

رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاح پتروشیمی اوره و آمونیاک لردگان در استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این طرح‌ عظیم و بزرگ در سه چهار سال می‌تواند سرمایه خود را برگرداند و ۸۰ درصد پرسنلی که برای تکمیل این پروژه‌ها فعالیت می‌کنند بومی هستند که این مساله بسیار مهم است. امیدواریم این طرح‌ها برای مردم میزبان، پربرکت باشد. من در سال ۹۲ برای تبلیغات انتخاباتی به لردگان رفتم و استقبال بسیار خوبی صورت گرفت و خاطرات خوش آن زمان را همواره در خاطر دارم. استانی سرسبز و آباد که می‌تواند یکی از مهمترین مراکز گردشگری طبیعی باشد.

روحانی همچنین در مراسم افتتاح واحد فرآورش ۵۰ هزار بشکه‌ای نفت خام غرب کارون در استان خوزستان، گفت: ما در غرب کارون شاهد افتخارات بسیار هستیم و تولیدات این بخش در حوزه نفت در چند سال اخیر، بیش از ۶ برابر شده است. سرزمین شما سرزمین جهاد و شهادت و ایستادگی بوده است. عملیات خیبر، بدر، کربلای ۴ و ۵ و همه طرح‌های بزرگی که در این منطقه انجام شد و همه کسانی که در این سرزمین برای ایرانیان افتخار آفریدند.

وی اضافه کرد: یک نکته مهم در این طرح این است که یک سرمایه‌گذار خارجی دارد. ما با یک طرح نو مواجه هستیم. دشمنان ما همواره تلاش می‌کنند برای اینکه ایران محل سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی نباشد ولی این طرح پاسخ خوبی به دشمنان است. این نکته بسیار مهمی است برای همه افراد در سراسر دنیا چه ایرانی چه خارجی که می‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند. ایران جذابیت‌های خاص خود را دارد و دولت و ملت ایران از حضور سرمایه‌گذار خارجی در چارچوب مقررات خود استقبال می‌کند.

ایران از حیث داشتن مخازن گازی در جهان در رتبه اول است

روحانی همچنین در مراسم مخازن متمرکز ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی در استان بوشهر گفت: بزرگترین مخازن گازی ما در این منطقه است و ایران از حیث داشتن مخازن گازی در جهان در رتبه اول است. در این دولت موفق شدیم ۱۵ طرح مهم پارس جنوبی را به اتمام برسانیم در حالیکه در دولت‌های قبل ۱۰ طرح افتتاح شده بود، این نشان دهنده تلاش بسیار در این زمینه است. امروز تاسیسات و مخازن خوبی را برای ذخیره‌سازی در این منطقه داریم. با داشتن این مخازن ۴۵ روز می‌توانیم در میعانات گازی مدیریت کنیم و این بسیار مهم است.

رئیس‌جمهوری در ادامه گفت: مردم عزیز ما شاهدند در شرایطی که میخواستند ایران را منزوی کنند و ما را نسبت به آینده کشور مایوس کنند، امروز شاهد افتتاح ۳ طرحی هستیم که ارزش آن بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است. برای آنها باورکردنی نیست که در یک روز ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح کنیم. یکی از طرح‌های موردنیاز کشور ما تاسیس مخازن بزرگ برای نفت و گاز است.

ایران یک جایگاه مهم ژئوپلیتیک دارد که کسی در دنیا نمی‌تواند آن را برای منطقه و جهان حذف کند

روحانی گفت: در این سه سال جنگ که با همه توان روبه‌روی ایران قرار گرفتند، میخواستند جشن ۲۲ بهمن سال ۹۷ را نبینیم، شکست مفتضحانه خوردند و سرنگون شدند و چند هفته دیگر به زباله‌دان ریخته می‌شوند ولی ملت ایران پیروز شد. اقتصاد ایران نشان داده شد که یک اقتصاد مقاوم است. ایران یک جایگاه مهم ژئوپلیتیک دارد که کسی در دنیا نمی‌تواند آن را برای منطقه و جهان حذف کند. آینده ایران بسیار مهم است، ایران آباد و پیشرفته تنها برای مردم ایران نیست، بلکه برای منطقه و جهان نیز هست. ایران می‌تواند نیازمندی‌های منطقه و جهان را در حوزه‌های مختلف ارزانتر و بهتر تامین کند.

تعامل سازنده در کنار یک قدرت ملی مفید است/ همه حرکت‌های ساختاری ما بر مبنای مردم سالاری است

وی تاکید کرد: ما اگر میخواهیم در صنعت دارای یک پیشرفت باشیم نیازمند سرمایه داخلی و خارجی هستیم، این یک رکن است. تکنولوژی لازم داریم و سرمایه انسانی. کسی نمیتواند مانع ورود تکنولوژی به کشور شود. بازارهای متنوع را هم باید ببینیم نه فقط ۸۰ میلیون داخل را. این اصول در کنار تعامل سازنده باید باشد. تعامل سازنده در کنار یک قدرت ملی مفید است. ملت ما در مسیر درست است. خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران، همه حرکت‌های ساختاری ما بر مبنای مردم سالاری است. مردم سالاری بسیار مهم است برای اینکه افکار را در مسیر درست قرار دهد. این جزو افتخارات بزرگ ایران است که از سال ۵۷ وارد مردم‌سالاری شدیم. امام در همان چند روز اول یعنی ۴۷ روز بعد از انقلاب فرمودند پای صندوق رای بروید و شما تعیین کنید چه باشد، انقلاب اسلامی باشد و … .

بداخلاقی و بددهنی را رها کنیم

روحانی گفت: همه به فکر مردم و آینده و رفاه ملت باشیم. بداخلاقی و بددهنی را رها کنیم. اگر کسی هم بددهنی کند خللی در اراده ما ایجاد نمیکند. اما ما پیغمبری داریم که میفرمایند که من برای این مبعوث شدم که مکارم اخلاقی را کامل کنم. ما جمهوری اسلامی ایران هستیم باید اخلاق سرلوحه باشد. حتما باید انتقاد باشد اما انتقاد غیر از بددهنی و بی‌تربیتی و فحاشی است. ملت ما فحاشی را برنمی‌تابد. همه ما برای سرافرازی ملت و افتخار ملت تلاش کنیم.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: پنج‌شنبه‌ها ما گواه تاریخ است و شهادت ایستادگی و مقاومت ملت ماست و مسیر خود را تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.

در سی و چهارمین هفته از بهره‌برداری از طرح‌های ملی سراسر کشور ۳ طرح ملی وزارت نفت با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۸۵۰ نفر در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و بوشهر با دستور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=292610

ثبت نظر

-