واکنش‌های مجازی به درگذشت مارادونا: ناکام در آخرین دریبل/ «دست خدا» به همراهت

  • کد خبر : 292360
  • 06 آذر 1399 - 10:30
واکنش‌های مجازی به درگذشت مارادونا: ناکام در آخرین دریبل/ «دست خدا» به همراهت

 

دیگو آرماندو ماردونا

نیوز: مجله فارس پلاس: دیگو آرماندو ماردونا، مرد افسانه‌ای مستطیل سبز در سن ۶۰ سالگی درگذشت و نه تنها دنیای فوتبال بلکه بسیاری از ورزش دوستان را ناراحت کرد.

 


حال و هوای مردم آرژانتین

 


ناراحتی مردم ناپل

 


تجمع مقابل ورزشگاه ناپل

خبر درگذشت واکنش‌های گسترده در فضای داخلی و خارجی شبکه‌های اجتماعی

خبر درگذشت یکی از بهترین ستاره‌های فوتبال که توانسته بود یک تنه آرژانتین را قهرمان جام جهانی کند، و افتخارات زیادی در باشگاه‌هایی بارسلونا و ناپولی کسب کند، واکنش‌های گسترده‌ای در فضای داخلی و خارجی شبکه‌های اجتماعی داشت.

 

 

در مورد مارادونا در نیوز بیشتر بخوانید: 

نحوه درگذشت مارادونا؛ آخرین جمله مارادونا چه بود؟

 

در ادامه تعدادی از این واکنش‌ها را مشاهده می‌کنید:

 

پله، دیگر اسطوره فوتبال جهان: امروز یکی از دوستانم را از دست دادم؛ مطمئنم روزی من و دیگو در جایی بالاتر از آسمان ها فوتبال بازی خواهیم کر

 

مارادونا

: گری لینکر: بهترین بازیکن تاریخ فوتبال سرانجام در دستان خدا آرامش گرفت گری لینکر، بازیکن تیم ملی انگلیس در فینال جام جهانی ۸۶

 

مارادونا
علی دایی، آقای گل فوتبال جهان: مارادونا معجزه ای در زمین فوبال بود

 

مارادونا

مسی، هموطن مارادونا: یک روز خیلی ناراحت کننده برای تمام آرژانتینی ها و دنیای فوتبال. دیگو این دنیا را ترک کرد اما همچنان با ماست زیرا او جاودانه است. به تمام خانواده و دوستان او تسلیت می گویم. در آرامش بخواب دیگو

 

مارادونا
کریستیانو رونالدو: مارادونا نابغه ای ابدی است؛ هرگز فراموش نخواهی شد اسطوره

 


واکنش رونالدوی برزیلی

 

محمدرضا خلعتبری بازیکن سابق تیم ملی کشورمان که سابقه شاگردی مارادونا را داشت

 

رامبد جوان، مجری و بازیگر

 

حسین ماهینی بازیکن سابق تیم ملی نیز خاطره ای جالب از وی تعریف کرد

 

واکنش نیمار بازیکن تیم ملی برزیل

 


احمدرضا عابدزاده، سنگربان افسانه ای فوتبال ایران

 

یاحا کاشانی از ترانه سراهای کشورمان نیز عکسی از مارادوتا بر روی برچسب های آدامس را منتشرکرد

 

مارادونا
واکنش رونالدینیو

 

مارادونا
واکنش پرویز پرستویی

 

مارادونا
واکنش محمود فکری سرمربی استقلال

 

مارادونا
فرانچسکو توتی، اسطوره باشگاه رم: تو تاریخ فوتبال را نوشتی؛ خداحافظ دیگو

 

البته در کنار این واکنش‌های رسمی برخی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی توییت های حاشیه ای را در باره زندگی وی  منتشر کردند

– یکی از کاربران با انتشار تصویری از آندرانیک اسکندریان، بازیکن سابق تیم ملی کشورمان نوشت: تنها بازیکن ایرانی که آقای نابغه را شکست داد.(اسکندریان که پس از جام جهانی ۱۹۷۸ به تیم نیوریورک کاسموس پیوست، او در خرداد سال ۱۳۶۳ در یک دیدار دوستانه مقابل بارسلونا و ستاره آن دوران یعنی مارادونا قرار گرفت. این بازی را تیم آمریکایی ۵ بر۳ با پیروزی پشت سر گذاشت.)

 

مارادونا

 

– یکی از فعالان فضای مجازی هم ااین خاطره مارادونا را بازنشر داد: مارادونا یه مدت به خاطر افسردگی بعد از ترک اعتیاد تو بیمارستان روانی بستری بود وقتی داشت مرخص میشد گفت: “اینجا آدمای زیادی هستن که همه دیوونه ان، یکی میگه من چه گوارا هستم همه باور می‌کنند، یکی دیگه میگه من گاندی ام همه باور می‌کنند ولی وقتی من بهشون میگفتم که من مارادونا ام همه بهم می‌خندیدن و میگفتن: هیچوقت، هیچکسی، مارادونا، نمیشه… و من از مردم خجالت میکشم که چی به سر خودم اوردم..

– کاربر دیگری  با انتشار تصویری از حمایت مارادونا از مردم فلسطین نوشت: جدای از فوتبال، مارادونا بخاطر مواضع سیاسی که همواره داشت دوست داشتنی بود.

 

مارادونا

 

– کاربری هم توییت کرد: وقتی می بینی مارادونا با اونهمه شهرت و ثروت و پول و گول و بازی تو هر زمینه ای از فوتبال تا مواد باز هم گذاشت و رفت.
یاد این شعر مولوی می افتم:

دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ ای هیچ برای هیچ
بر هیچ مپیچ دانی که پس از عمر چه ماند باقی مهر است و محبت است و باقی همه هیچ

 

–  یکی از فعالان اینستاگرامی عکس زیر را بازنشر داد و نوشت:لحظه ایی که در جام جهانی ۱۹۸۶ مارادونا با دست به پیتر شیلتون دروازه بان تیم ملی انگلیس با دست گل زد و در آرژانتین به دست خدا معروف شد.

 

مارادونا

 

– فرد دیگری نوشت: درسال ۱۹۸۲ بین آرژانتین و بریتانیا بر سر مالکیت جزایر فالکلند جنگى درگرفت که ۷۴ روز طول کشید و منجر به مرگ ۶۴۹ آرژانتینى شد. وقتى از مارادونا درباره این گل سوال شد او گفت: دست من؟ نه این دست خدا بود که انتقام مردم آرژانتین را از بریتانیا گرفت

 

– یکی از کاربران هم به زبان طنز نوشت: پله گفته یه روز تو آسمونها با مارادونا فوتبال بازی میکنم، الان به پیرزن همسایه مون بگم میگه خدا شاهده اگه توپشون بیوفته تو حیاط ما پاره ش میکنم.

– کاربر دیگری هم توییت کرد:  الان یه عده میرن، ترمینال آرژانتین شمع روشن میکنن

– یکی از کاربران هم نوشت: ای کاش مرگ را هم دریبل کرده بودی…

در نیوز بخوانید»:

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=292360

ثبت نظر

-